Saturday, 15 July 2017

Susah Nak Klimaks? Seks tak puas.. kenapa?

Ia adalah dua perkara yang berbeza. Setiap pasangan yang melakukan hubungan seks belum pasti memperoleh orgasma. Bagi lelaki, ia merupakan perkara biasa ketika melakukan hubungan kelamin namun wanita pula sebaliknya.

Ada wanita yang mencapai orgasma setiap kali melakukan hubungan namun peratusannya sangat rendah, ada juga yang hanya sesekali dan jangan terperanjat, jika ada yang langsung tidak pernah merasainya.

Kajian di Malaysia

Merujuk kepada kajian yang dijalankan oleh Durex pada tahun 2007/2008 di kalangan pasangan suami isteri di Malaysia, hanya 25% wanita yang melakukan hubungan kelamin mencapai orgasme berbanding lelaki 62%.
Kajian itu juga menunjukkan hanya 58% wanita berpuas hati dengan intensiti orgasma mereka berbanding lelaki iaitu 66%. Kajian tersebut mendedahkan wanita Malaysia ketinggalan dari segi pengalaman orgasma berbanding wanita Sepanyol (52%), Mexico (51%) dan Afrika Selatan (49%).

Kebaikan Orgasma

Orgasma membantu menyuburkan kesihatan seksual. Ia adalah sesuatu yang sepatutnya dikecapi oleh seseorang wanita. Katakan kepada suami anda, saya mahukannya kerana ia adalah hak saya.
Kesihatan seksualiti yang baik mempengaruhi fikiran, perasaan, tindakan dan perhubungan seperti juga kesihatan mental dan fizikal. Jangan terperanjat andai seks yang baik mampu menjana prestasi kerja yang lebih bagus.

Faktor Tiada Orgasma

Faktor utama mengapa wanita Malaysia sukar mencapai orgasma banyak dipengaruhi oleh kepercayaan masyarakat kita.
Bagi orang timur, berbicara mengenai seks adalah sesuatu yang tabu dan memalukan. Ilmu mengenai pendidikan seks tidak dibincangkan secara terbuka, kerana itu masyarakat kita terutama wanita tidak mendapat gambaran sebenar mengenai hubungan seksual yang sewajarnya.
Sudah menjadi adat orang Timur mengharapkan anak mereka 'faham' sendiri mengenai perkara berkaitan seks tanpa mahu memberi panduan mengenainya. Apabila berumah tangga, seandainya mereka tiada komunikasi yang baik antara suami isteri, masalah ini akan berlaku.
Faktor umur juga memainkan peranan penting dalam menentukan tahap orgasma individu, begitu juga dengan faktor kesihatan, pengalaman peribadi dan hubungan suami isteri.
Tahap seksualiti pula bergantung kepada sistem hormon, neurologi dan vaskular (salur darah). Organ seks sebenar yang paling penting dalam menentukan kebolehan untuk mencapai orgasma adalah otak.
Hubungan intim mempengaruhi kitaran tindakbalas seks wanita. Ia bermula dengan keintiman emosi yang menjadi motivasi kepada seksualiti neutral wanita. Seterusnya ia merangsang seks yang mana faktor psikologi dan biologi memainkan peranan untuk meningkatkan tahap seks.
Keinginan seks akan meningkat lalu mencapai tahap kepuasan fizikal dan emosi.

Kitar Tindak Balas Seks Wanita

1. Peringkat pertama adalah keterujaan atau ransangan yang mana dicetuskan oleh stimulasi psikologi dan fizikal. Tanda-tandanya adalah perubahan emosi, peningkatan kadar denyutan jantung, respirasi dan penebalan dinding serta pengeluaran pelincir dari vagina.
2. Pengekalan rangsangan dipanggil plateau iaitu tahap kedua. Vagina akan menebal, kadar denyutan jantung dan ketegangan otot meningkat sekali gus stimulasi akan berterusan. Payu dara akan membengkak, puting payu dara menegang dan uterus terbenam.
3. Akhir kemuncak adalah orgasma.
4. Fasa terakhir adalah resolusi melibatkan pengaliran darah dari vagina ke seluruh tubuh, pengecutan payu dara dan puting payu dara serta penurunan denyutan jantung, respirasi dan tekanan darah.

Punca Sukar Mencapai Orgasma

Selain persekitaran, faktor utama yang menyebabkan wanita sukar mencapai orgasma adalah disfungsi seksual. Masalah ini berlaku di kalangan 20 hingga 50% wanita.
Ia melibatkan banyak faktor - biologi, psikologi dan personaliti. Juga tekanan emosi dan fizikal termasuk peningkatan umur. Termasuk juga masalah keinginan seksual, sukar mencapai kepuasan, orgasma dan sakit ketika melakukan hubungan seks.
Masalah keinginan seks terbahagi kepada dua iaitu masalah keinginan seks hipoaktif dan masalah tidak suka seks.
Masalah kesakitan pula antaranya dyspareunia (kekeringan bahagian labia), vaginismus (jangkitan kulat vagina) dan lain-lain masalah kesakitan.
Dari segi biologi, faktor jantina dan umur, endokrin, kemurungan, kesihatan keseluruhan dan perubatan memainkan peranan.
Masalah emosi dan berkaitan tekanan, penderaan seks dan konflik hubungan antara faktor psikologi yang sering berlaku.
Selain itu, masalah pengaliran darah seperti penyakit jantung, tekanan darah tinggi, paras kolestrol tinggi, merokok menyebabkan orgasma sukar dicapai.
Masalah hormon seperti menopaus, masalah endokrin, kekurangan hormon selepas bersalin dan diabetes juga boleh menjejaskan orgasma.

Umur sudah 46 tahun pun masih ada seks yang hebat?


VIVIX

Menurut kajian yang telah dibuat di Universiti Harvard, anggur dan polyganum cuspidatum (Knotweed Jepun) telah dikenalpasti antara antioksidan terbaik yang membantu menurunkan paras asid urik dalam badan.
Kedua-dua ramuan ini adalah antara ramuan utama DALAM VIVIX berkaitan dengan masalah lelaki wanita yang ada mengalamai masalah lemah tenaga batin atau susah klimaks .Jadi Vivix lah yang paling sesuai !!
Okey mari saya huraikan kandungan apa yang ADA dalam Vivix ni.Yang boleh membantu mengawal masalah Klimaks

➳ bahan dalam vivix: polyganum cuspidatum - sejenis resveratrol

➳ resveratrol ni antioksidan paling power.

➳ sebelum itu, tau tak macam mana cara viagra bertindak?

➳ viagra bertindak dengan meluaskan salur darah area xxxx tu

➳ jadi macam mana resveratrol bertindak macam viagra ni?

➳ resveratrol meningkatkan pengeluaran nitrik oksida. nitrik oksida ni bantu salur darah mengembang, dan memudahkan laluan di bahagian itu (tak sumbat)

➳ kalau viagra ni dia expand salur darah yang kecik je tapi resveretrol boleh buat lebih dari tu, hingga arteri utama

➳ bila takde masalah tersumbat bahagian salur darah kt situ, maka mati pucuk boleh dibantu dengan vivix.



CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Friday, 14 July 2017

Budak Sekolah Asyik Down Kerana Kanser Peringkat 4, Mak Dia Dah Cuba Macam-Macam Ubat Dan Akhirnya…

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX) . TESTIMONI 18: SAADIAH ARBAIN . [ANAK SAYA SEMBUH DARI KANSER PERINGKAT 4 SETELAH AMALKAN VIVIX].


Ini kisah anak saya. Anak saya disahkan mengidap kanser Hodgkins Lymphoma stage 4 pada usia 10 tahun. Beliau telah sembuh sepenuhnya setelah mengambil Vivix Shaklee.

budak sekolah pulih dari kanser tahap 4 konsisten minum vivix shaklee

Pada usia 10 tahun anak saya selalu mengadu sakit belakang. Saya dan suami menyangkakan kemungkinan jatuh basikal atau jatuh masa bermain.

Sakitnya semakin kerap. Kami bawa ke klinik dan kadang-kadang ke hospital. Di hospital doktor check ala kadar dan bekalkan Paracetamol sebagai ubat tahan sakit. Biasa la bila makan ubat sakitnya reda. Lepas tu datang balik.

Doktor pun tak dapat detect penyakit ank saya. Sampai satu masa doktor amik darah bagi tujuan ujian dan dihantar ke makmal darah.

Doktor mengesahkan anak saya ada jangkitan kuman dalam darah. Anak saya menjalani operation kecil untuk mengambil sample di bahagian leher sebelah kiri.

Setelah beberapa hari dapat result, anak saya disuruh rujuk ke HKL. Sampai disana kami terus ke Wad Pedriatik kanak- kanak.

Hati seorang ibu hancur bagai dihiris sembilu apabila doktor Teh Kok Hoi memberi tahu anak saya mengidap penyakit kronik tahap 4 dan terpaksa menjalani rawatan kimoterapi.

Saya dan suami diberi kaunseling supaya tabah menghadapi kemungkinan yang akan berlaku. Suami saya tenang mendengarnya sedangkan saya sudah berbagai-bagai perasaan yang timbul. Takut, cemas dan sedih. Rawatan ini 50-50.

Dari hari itu 20 Julai 2011 bermula episod baru dalam hidup saya. Anak saya di masukan wad KK3 di pedriatik HKL.

Anak saya menjalani rawatan kimoterapi dan perlukan penjagaan yang rapi. Pesakit tidak dibenarkan jumpa orang luar kerana ditakuti jangkitan kuman.

Kami berulang alik ke HKL selama dua tahun. Rawatan kimoterapi selama enam bulan dan masa selebihnya bagi check up susulan.

Setelah tempoh dua tahun anak saya disahkan sihat dari kanser tersebut namun doktor menasihati agar kami jaga pemakanannya kerana ditakuti penyakitnya akan berulang semula.

Yang menyedihkan saya sekarang kos perubatan semakin meningkat. Hospital kerajaan tidak dapat menyediakan kos rawatan bagi penyakit kanser stage 4. Ramai pesakit pergi ke hospital swasta yang menelan belanja yang agak mahal.

Sepanjang anak sakit, dia cepat down dan cepat terasa. Tapi satu yang saya ingat sampai hari ni. Bila doktor suruh cuti setahun dari belajar untuk menjalani rawatan. Dia kata tak nak jadi orang bodoh sebab takut ketinggalan dalam pelajaran. Dia sangat sedih dengan keadaan dirinya.

Justeru itu saya berusaha mencari supplement bagi anak saya. Dari satu supplement ke satu supplement tetapi semua tidak sesuai. Dan akhirnya saya temui Vivix Shaklee.

Alhamdulillah peraturan Allah itu memang cantik. Apabila anak saya memasuki sekolah form 1 di SMAN Lenggong , anak saya ditukarkan ke hospital Ipoh bagi check up seterusnya.

Saya sentiasa bekalkan Vivix buat anak saya. Setelah konsisten ambil Vivix, anak saya disahkan bebas kanser pada 20. 07.2016. Satu berita yang menggembirakan.

Alhamdulillah lepas habis rawatan dia boleh skor balik pelajaran yg tertinggal. Yang paling menggembirakan saya Alhamdulillah periksa I’dadi tahun lepas dia dapat mumtaz.

Sekarang anak saya bisa menjalani kehidupan seperti remaja lain. Belajar dan bermain. Malah anak saya turut menyertai aktiviti lasak di sekolahnya. Saya pun tidak perlu risau akan keadaan anak saya ketika tinggal berjauhan dari keluarga.

Syukur Alhamdullilah. Terima kasih Allah terima kasih Shaklee.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Thursday, 13 July 2017

Bebas Jerawat, Bebas Dari Masalah Kesihatan, Baca Nasihat Wanita Ini

APRIL 2016 (MUSIM KEDUA)
TESTIMONI 1: ASMIDA FAZELI

BEBAS DARI MASALAH JERAWAT DAN MASALAH KESIHATAN

Assalammualaikum…
Hai nama saya Asmida, saya berumur 30 tahun, anak pertama dari lima orang adik beradik. Saya sudah berkahwin dan kini menetap di Alor Setar Kedah.

OK dipendekkan citer, pada umur 30 tahun ini saya enjoy dengan kesihatan optima hasil istiqamah dengan suplement semulajadi Shaklee. Pejam celik, pejam celik dah 3 tahun saya mengamalkan vitamin Shaklee. Alhamdullilah memang tak pernah ke klinik atau hospital, farmasi jauh sekali.

Alhamdullilah dengan kesihatan yang Allah berikan, setakat hari ini saya tiada masaalah kesihatan dalaman yang terok, selain masalah luaran iaitu masalah JERAWAT yang banyak di muka.
Saya memang bukan jenis suka mengunakan produk kecantikan atau krim-krim yang banyak dijual dipasaran sebab saya takot kulit muka semakin teruk. Saya cuma menggunakan pencuci sabun susu kambing untuk membersihkan muka dan compact powder jer bila kuar rumah.

Saya terjebak dengan vitamin Shaklee nie kerana saya selalu google tentang jerawat, banyak mengatakan sekiranya jerawat banyak ni badan kita banyak toksin dan perlu detoks. Detoks ada banyak jenis jadi saya memilih untuk detoks dengan vitamin sebab berbentuk tablets dan mudah untuk ditelan, jadi saya memilih vitamin shaklee untuk buang toksin dalam badan.

Sejak dari itu saya mengambil vitamin ALFALFA, VIVIX, VITAMIN C, GLA COMPLEX, GARLIC COMPLEX secara konsistent, bersama 3 liter air putih. Saya mengambil 10 biji Alfalfa, 6 biji Vitamin C, 2 biji GLA Complex dan 1 sudu tea Vivix dalam sehari.

Selepas 2 minggu pengambilan ia memang memberi kesan yang menakjubkan, jerawat berkurangan dan paling best dapat bonus lain iaitu badan semakin bertenaga, ringan tidak merasa letih dan paling best period teratur serta keputihan tiada.

Saya amat berpuas hati dengan kesan pengambilan vitamin dari Shaklee. Sehingga sekarang saya masih mengamalkan vitamin Shaklee untuk kesihatan yang berpanjangan. Vitamin ni bila sakit pun boleh diambil. Vitamin ni bukan ubat, ubat kita makan apabila sudah atau semasa sakit, tetapi vitamin perlu dan lebih baik diambil sebelum jatuh sakit.

Walaupun saya tiada sakit yang terok tapi saya perlu pelihara kesihatan sebagai pencegahan supaya tidak sakit, Sebab bila dah sakit kita terpaksa bergantung dengan ubat. Bagi saya melabur untuk vitamin adalah lebih baik dari terpaksa melabur untuk menanggung kos hospital dan ubatan.

Alhamdulillah.. Yeahhhhhhhh sekarang saya bebas dari semua masalah kesihatan.

Sekian Terima kasih.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Wednesday, 12 July 2017

Wanita Paling ramai ada Kolesterol Tinggi. 32 Orang Mati Setiap hari. Kita nak jadi penyumbang ke?

golongan muda perlu menyedari bahaya kolesterol kepada kesihatan jantung mereka. Ini kerana, masalah tahap kolesterol yang tinggi boleh berlaku pada sesiapa saja tanpa mengira tua atau muda, kurus mahu pun mempunyai masalah berat badan.
Kolesterol inilah yang menyebabkan saluran darah (menuju ke jantung) tersumbat dan jika ia tidak dirawat, boleh membawa maut kerana bekalan oksigen dan darah tidak dapat sampai ke jantung.
Jadi, untuk memastikan tahap kolesterol di dalam badan tidak berlebihan, amalkan pemakanan sihat dengan mengurangkan pengambilan makanan berlemak atau bergoreng, lebihkan sayur-sayuran dan bersenamlah secara konsisten
~ Pakar Kardiologi Institut Jantung Negara (IJN) Dr Beni Isman Rusani


  1. Nyeri pada kaki (semut-semut)

    Gejala umum akibat tinggi kolesterol ialah rasa nyeri pada bahagian kaki atau timbul rasa tidak selesa di bahagian kaki. Hal ini disebabkan oleh tersumbatnya arteri sehingga aliran darah yang sepatutnya masuk ke kaki menjadi terbantut.Rasa nyeri ini juga boleh merebak di seluruh kaki, seperti betis, paha, bahkan hingga ke punggung.
  2. Kejang (cramp) di malam hari

    Menurut Dr. Darren Schneider, ketika tidur, orang-orang yang kolesterol tinggi mungkin merasakan kejang di bahagian tumit, jemari kaki, atau kaki bahagian bawah. Rasasakit akan hilang jika kedudukan kaki digantung atau berada lebih tinggi dari kedudukan badan.Mudahnya, anda hanya perlu mengangkat kaki ketika tidur selama beberapa minit hingga kejang yang muncul hilang secara perlahan. Kaki boleh anda sandarkan pada dinding.
  3. Kuku berubah

    Kerana kuku tidak mendapat bekalan darah yang cukup akibat peredaran darah terganggu, akan berlaku perubahan seperti kuku menebal dan tumbuh lebih lambat selepas dipotong.
  4. Kulit ikut berubah

    Doktor sering melakukan pemeriksaan kolesterol pada seseorang yang telah mengeluh merasakan beberapa gejala kolesterol tinggi lain untuk memastikan dengan cara mengangkat atau menggantung atau meletakkan kaki di atas meja / bangku.Pada awalnya, kaki akan berwarna putih kerana aliran darah terganggu. Tetapi, lama kelamaan terjadi perubahan warna menjadi kemerahan atau keunguan sebab pembuluh darah mengalami pelebaran dan darah mula teralir ke kaki.Dr. Schneider juga mengatakan bahawa pesakit kolesterol akan melihat jari-jari kaki menjadi pucat ketika duduk kerana kurangnya peredaran darah.
  5. Kaki menjadi sejuk

    Penunjuk yang satu ini tidak boleh menentukan secara pasti, kerana pada beberapa orang juga sering merasakan kedua kakinya sejuk apabila disentuh, meski bukan sedang sakit (mungkin faktor cuaca di kawasan tempat tinggal).Tetapi, Dr. Schneider menyeru semua orang untuk lebih berhati-hati apabila rasa dingin hanya terdapat pada satu kaki saja, kemungkinan besar itu tanda-tanda jumlah lipid dalam darah berlebihan.Jika anda mengalami gejala yang satu ini, langsung rujuk pada doktor untuk mendapat maklumat dan kepastian lebih lanjut.
  6. Proses pemulihan luka yang lambat

    Gejala kolesterol yang satu ini berkaitan dengan ciri-ciri pesakit diabetes, luka (terutama di bahagian kaki) akan lambat sembuhnya.Gangguan edaran darah menjadi penyebab luka lambat pulih, atau kalau pun cepat tapi tidak sembuh sepenuhnya.
  7. Mati rasa (Kebas)

    Seorang wanita pernah mengeluh bahawa beberapa jari tangannya mengalami kebas atau mati rasa, dan dirinya menganggap hal tersebut ada kaitan dengan penyakit gout. Tetapi, setelah berkunjung ke doktor, ternyata rasa kebas tersebut adalah kesan sekaligus gejala kolesterol tinggi.
  8. Cirit Birit

    Dalam memetabolismekan lemak, tubuh mempunyai keupayaan menyerap satu pertiga keperluan kolesterol daripada makanan yang dimakan.Secara semula jadi, hati dapat menghasilkan kolesterol sesuai dengan keperluan tubuh, tetapi pada keadaan tertentu hati tidak mampu mengenali keperluan tersebut sehingga mengalami masalah dalam memetabolismekan lemak.Pada keadaan atau keadaan di mana tubuh tidak mampu memetabolismekan lemak secara sempurna, akan berpotensi menimbulkan masalah dalam sistem pencernaan dan penyerapan, sehingga gejala cirit-birit yang berlebihan merupakan salah satu kesannya.
  9. Lesu dikuti migrain

    Meskipun ini bukanlah gejala yang pasti berlaku, tetapi jika dilihat dari puncanya iaitu terganggunya proses metabolisme lemak, maka tentu juga akan memberi kesan pada sistem pencernaan.Makanan yang dimakan tidak berjaya dicerna dengan baik sehingga terkumpul dalam saluran pencernaan menyebabkan rasa kenyang. Ini punca utama kenapa orang kurus juga tidak ketinggalan mengalami keadaan tinggi kolesterol. Rasa kenyang yang timbul akan menghantar isyarat pada otak untuk tidak menambah pengambilan dari luar, sehingga muncul lesu dan kemudiannya akan dikuti migrain kerana sebenarnya tubuh dalam keadaan kekurangan tenaga.
  10. Menggangu Otak,Gangguan Emosi dan Penurunan kemampuan memori.

Otak adalah bahagian tubuh yang menjadi tempat simpanan kolesterol paling banyak, kira-kira 25%.Oleh sebab itu, kegagalan proses metabolisme lemak membuat pengeluaran kolesterol darah terganggu. Apabila kadar kolesterol LDL lebih tinggi daripada kolesterol HDL, otak akan menerima kesan seperti berkurangnya daya ingat, mudah emosi, dan mencetuskan penyakit Alzeimer beserta penyakit neurologi lain.
  1. Perut kembung

Kerana berlaku masalah ketika mencerna makanan dan memetabolisme lemak, saluran pencernaan akan menyimpan lebihan gas yang terbantut di ruangan usus yang menghala keluar dari perut (sekitar duodenum). Dari situlah awal mula timbul masalah seperti perut atau dada kembung.
  1. Berat badan berlebihan.

Lemak akan terkumpul di kawasan perut sebagai kesan sampingan dari gangguan metabolisme lemak. Dengan itu, berat badan akan meningkat dan mengakibatkan kegemukan kerana sel-sel lemak semakin banyak, bahkan berpotensi menjadi obesiti.
  1. Jantung terasa sakit atau mengalami palpitasi (berdebar-debar)

Berlebihnya kolesterol akan menyukarkan peredaran darah kerana terjadi penyempitan pembuluh darah pada bahagian badan yang mempunyai kolesterol tinggi.Kesukaran tersebut akan memberi isyarat kepada jantung untuk bekerja mengepam darah lebih keras agar mengalir secara normal.Kesan sampingan yang dirasakan oleh pesakit adalah rasa sakit di jantung dan ada kalanya merasa berdebar-debar seperti orang panik.
  1. Lipoma

Keadaan dimana terjadi pengumpulan lemak mengakibatkan terbentuknya ketulan yang terletak di antara otot dan kulit yang secara perubatan mendapat sebutan lipoma.Ketulan ini biasanya muncul di sekitar belakang badan, leher, tangan, perut, dan kaki dengan bentuk yang kecil dan lembut, berdiameter kira-kira satu inci, dan pusat tumor di bawah kulit.

Wanita Paling ramai ada Kolesterol Tinggi. 32 Orang Mati Setiap hari. Kita nak jadi penyumbang ke?

Jom kawal kolesterol dengan senaman, pemakanan yang berkhasiat.. tapi cukup kah dengan pemakanan sahaja? buah sayuran kita cukup ke untuk bantu kita kawal kolesterol dalam badan?

VITAMIN MEMBANTU TINGKATKAN NUTRISI BADAN YANG BOLEH BANTU KAWAL KOLESTEROL

VIVIX – terkenal dengan antioksidan yang tinggi, Antioksidan dalam Vivix membantu dalam perlindungan sel termasuklah sel di sekitar bahagian salur darah.
Orang yang alami masalah kolestrol yang tinggi adalah disebabkan oleh plug atau kolestrol berlebihan dalam salur darah.
Fungsi Vivix ini, ia melindungi salur darah kita, jadi salur darah kita akan dilindungi dari kerosakan. Kolestrol tidak boleh menempel pada salur darah yang boleh menyebabkan kolesterol berlebihan.
Resveraterol terbukti berkesan mencegah pembekuan kolesterol dari melekat di saluran darah.


Kolesterol yang tinggi akan sebakan salur darah kita tersumbat.. Bayangkan saluran pada jantung tersumbat dengan kolesterol? Bagaimana jantung nak pump darah ke seluruh badan kita?

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Tuesday, 11 July 2017

Kitaran Haid Tidak Teratur, Emosi Wanita Ini Terganggu Kerana Sukar Dapat Anak

MEI 2016 (MUSIM KEDUA)
TESTIMONI 31: ROZILA RAMLI

[ MASALAH HAID TIDAK TERATUR HILANG DENGAN VITAMIN SHAKLEE ]

Assalamualaikum. Nama saya Rozila bt Ramli,berumur 32 tahun & saya adalah pengguna tegar produk Shaklee. Bermacam-macam produk Shaklee telah saya gunakan seperti Alfafa, GLA, Omega, B-Complex, vitamin C, Vitalea dan kalau boleh disenaraikan semua laa.

Masalah yang saya hadapi sejak dari bujang lagi ialah masalah haid tidak teratur. Kadang berpanjangan dan kadang langsung tak datang berbulan-bulan. Kalau yang berpanjangan pula bukan seminggu lebih tetapi kadangkala sebulan lebih haidnya. Dalam waktu yang sama saya sedang berusaha untuk hamil, dan bagaimana untuk hamil kalau haid pun tidak teratur. Kalau haid tidak teratur, nak tahu waktu subur pun susah.

Masalah ini memang mengganggu saya dan suami, maklumlah umur semakin meningkat. Usia perkahwinan pun sudah memasuki 6 tahun & masih belum dikurniakan zuriat. Segala usaha telah dilakukan oleh kami berdoa, perubatan moden, perubatan tradisional, perubatan Islam dan segala jenis ubat telah saya telan.

Emosi juga sedikit terganggu. Tipu la kalau tidak terasa bila melihat kawan-kawan, saudara mara dengan anak-anak mereka. Tapi saya harus kuatkan diri sendiri,selalu berkata dalam hati “Allah belum kurniakan aku rezeki anak mungkin kerana Dia merasakan kami belum bersedia ataupun Dia akan memberikan kami rezeki lain dahulu”.

Dulu saya pernah mengandung, tapi Allah lebih sayangkan anak syurga saya itu. Baby boy yang sangat comel & kalau ada dia sudah berumur 5 tahun. Redha dengan kehilangan nya dalam hati hanya Allah yang tau.

Tapi apa yang saya nak share ni adalah cerita yang berlaku pada tahun ini dan pilihan yang telah saya buat setelah sekian lama mengetahuinya. Saya telah mengambil keputusan utk mencuba VIVIX produk yang paling hot keluaran Shaklee. Bermula pada awal tahun 2016,saya telah mengamalkan Vivix setiap hari sebelum tidur tanpa skip walaupun sehari. Sebelum ni pun memang saya mengamalkan ViVix tapi tidak konsisten la.

Pada bulan Januari saya telah period selama sebulan dari 14.1.2016 sehingga 16.2.2016(35 hari) mungkin darah-darah lama yang tertinggal didalam. Amat merisaukan juga sebab terlalu lama dan saya telah pergi berjumpa doctor. Melalui scan doktor memberitahu cyst telah timbul kembali sebesar 2.5cm dan beliau memberikan ubat berhentikan darah.

Selalunya apabila doctor memberikan ubat, saya memang TIDAK AKAN makan ubat tersebut. Tetapi setelah dipaksa, saya hanya makan 1 hari sahaja dan haid berhenti, kuat sungguh ubat ni kan. Saya percaya,sangat tak bagus kalau ubat yang bagi kesan yang sangat segera ini. Selepas itu, saya terus tak nak ambil apa-apa ubat sintetik lagi dan let see the next flow.

Pada 9.3.2016 haid kembali hadir dengan banyaknye dan stop setelah 7 hari. Wahhh…sedikit kagum kerana tidak berpanjangan lagi. Bulan 4 masih menantikan kehadirannya tapi tiada rezeki dan haid turun semula pada 17.5.2016 dan stop pada 24.5.2016. Wahhh….so amazing cuma 8 hari, perkembangan yang baik dan senyum semakin melebar.

Kitaran haid saya dah semakin stabil dan normal & ini memang tujuan utama saya adalah untuk membetulkan kitaran haid. Bila haid sudah teratur, In Syaa Allah ada rezeki Allah akan makbulkan impian kami. Check up pada 27/5/16,cyst telah mengecut kepada 1 cm.

Alhamdulilah syukur kehadrat mu Ya Allah. Kini sedang berusaha ber OPK tuk menentukan waktu subur. Dalam masa yang sama sudah masuk botol ke-2 Vivix. Memang terbaik la Vivix ini, sangat-sangat membetulkan dalaman saya,sekurang-kurangnya saya telah berusaha untuk mencari alternatif yang lebih selamat tanpa memudaratkan diri sendiri untuk masa akan datang.
Saya sangat sarankan wanita di luar sana yang mengalami masalah haid tidak teratur untuk mencuba Vivix. Ia memang terbaik!!

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Monday, 10 July 2017

Amalkan Petua Ini Masa Berpantang, Kulit Makin Berseri , Badan Makin Kurus…

SEPTEMBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX)
TESTIMONI 2: YONG HAFIEZA

[VIVIX SUPPLEMEN TERBAIK UNTUK IBU BERPANTANG & KULIT CERAH BERSERI]

Saya ambil Vivix sebagai alternatif untuk mengelakkan dari pengambilan lain-lain vitamin sebab saya ni jenis payah nak konsisten kalau nak kena telan banyak-banyak terutamanya bila nak kena telan kapsul atau pun tablet..
Amazing experience bila saya ambil Vivix semasa dalam tempoh berpantangkan baby ketiga saya Qaisarah..

Saya tak ambil apa-apa ubat untuk sembuhkan luka dari klinik ataupun ubat kecutkan rahim dari mana2 klinik swasta..

Alhamdulilah luka bersalin sembuh dalam masa kurang 14 hari.. Anak-anak saya dari sulung sampai la si baby ni semua kena kuning.. Saya hanya upkan dose pengambilan Vivix dari 1 sudu ke 2 sudu daily.. Alhamdulilah bacaan kuning baby back to normal dalam masa 1 mggu.. Syukur sangat-sangat sebab tak payah ulang alik ke hospital… Fobia dgn kakak dan abg dia memang kena refer to hospital sebab bacaan kuning memang tinggi..

Yang paling terasa seronok sgt bila dalam pantang kawan-kawan yang datang ziarah mesti tgur kulit saya.. Berbeza sangat-sangat.. Dulu kulit saya kusam.. Tapi sekarang memang agak cerah dan kesan parut-parut lama dah makin hilang…

Masuk kerja selepas pantang ramai yang tanya saya makan apa sebab kulit muka nampak berseri dan cerah…

Suami sendri pun perasan..saya ingt dia saja-saja.. Tapi bila dah kawan-kawan sendri pun cakap benda yang sama..so saya pun perasan mmg kulit saya dh tak kusam mcm dulu lagi…
Vivix memang terbaik..


CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Sunday, 9 July 2017

5 Minggu Amalkan Petua Ini, Wanita Ini Dapati Rabun Dia Berkurangan

SEPTEMBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX)
TESTIMONI 3: MASHIDAYU MOHYI

[POWER RABUN SAYA MENURUN HANYA DALAM MASA 5 MINGGU]

Assalamualaikum.
Nama saya Siti Mashidayu. Saya ingin berkongsi dengan anda kisah mengenai mata saya.
Saya mengalami masalah mata iaitu rabun jauh sejak dari tngkatan 3. Kerana saya amat gemar membaca buku dan menonton televisyen. Rabun saya bermula dengan power 100 dan sekarang bertambah hingga menjadi 375.

Dalam 6 bulan yang lepas, saya baru sahaja menukar cermin mata saya dari power 300 hingga menjadi 375. Kenaikan sebanyak 75 power mata saya itu menyebabkan saya mengalami sakit kepala dibahagian depan kepala, dan diatas kening. Saya sangkakan saya mengalami migraine. Tapi bila cek dengan optometris, power saya dah bertambah.

Saya pun terus memilih untuk membuat cermin mata baru dengan power 375. Saya amat takut waktu tu kerana saya tak gemar memakai cermin mata. Kerana saya telah sedaya upaya mencuba menurunkan power rabun dengan makan lobak yang banyak. Tapi masih tiada hasil penurunan power rabun saya.
Usia perkahwinan saya hampir 11 bulan. Tetapi belum ada rezeki untuk menimang cahaya mata. Jadi saya ambil initiative untuk mencuba mengamalkan Vivix Shaklee dimana dari pembacaan saya, ia boleh membantu untuk hamil.

Setelah 5 minggu saya amalkan Vivix sebanyak 2 hari sekali, setengah sudu. Saya merasakan perubahan yang amat ketara pada mata saya. Setiap hari saya sakit kepala. Saya dah tak boleh pakai cermin mata saya lebih dari 2 jam. Kalau tidak, saya akan sakit kepala, mata saya berat dan pening-pening.

Kerana tak tahan sangat, saya pergi lagi berjumpa optometris. Doktor disitu membuat ujian test mata pada saya sebanyak 2 kali, kerana menyedari ada sesuatu yang terjadi pada mata saya. Setelah dikaji, rupanya masalah pening saya berkaitan dengan power mata yang tidak serasi.

Rupa-rupanya power saya sudah menurun sebanyak 50 belah kiri, dan 50 juga belah kanan. Alhamdulillah saya terkejut sangat kerana amat tidak menyangka, selama ni saya beranggapan, bila dah rabun susah nak turun. Makin menaik ada lah. Rupa-rupanya tidak sama sekali.

Saya amat bersyukur dan sekarang saya dah tukar cermin mata baru dan masih mengamalkan pengambilan vivix untuk bebas dari cermin mata dan untuk kesihatan dalaman saya.

Doakan saya dapat rezeki menimang baby pulak. Terima kasih Allah, Terima kasih Vivix.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Saturday, 8 July 2017

Baru Amal 1 Bulan Setengah, Kulit Berminyak Tiada, Berat Badan Turun…

SEPTEMBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX)
TESTIMONI 4: NOORBIHA BINTI ABU

[BERAT BADAN MENURUN DAN KULIT SEMAKIN CANTIK SEJAK AMALKAN VIVIX]

Saya mula makan Vivix sebab nak bagi sorongan pada suami. Dia ada ketumbuhan (cyst) di pangkreas. Pada mulanya suami tak nak makan, saya tak memaksa suami untuk makan Vivix tu tapi saya bagi tau bahawa pengambilan Vivix nie dapat mengurangkan/ melambatkan pembesaran cyst tersebut…

Lepas tu, suami mula makan apabila dia tengok saya makan Vivix tu… tapi tu la, tak lama pun dia makan dalam 2 ke 3 minggu.. Bila saya tanyakan apa yang dia rasa, rasa sakit berkurangan dari selalu, badan dia rasa cergas dan mood dia pun semakin baik. Mood tu dari segi melakukan kerja bertambah baik…

Pada masa yang sama, saya makan jugak Vivix tu tapi tak la macam suami saya kejap makan kejap tak. Saya konsisten makan Vivix tu sampai sekarang, saya dapati kesannya agak cepat, kulit muka saya yang berminyak dulu sekarang dah kurang tak la teruk macam dulu. Berat badan saya jugak semakin menurun, yang dahulunya tidak mahu berganjak dari angka 70kg ke 72kg sekarang dah mula menjejak ke angka 69kg dan ke bawah..

Ini saya baru makan Vivix dalam masa 1 bulan setengah sahaja tau… Saya tak perasan pun tentang berat badan ni makin mengecil, suami tegur “makan apa sekarang badan makin slim ni” malu pulak saya bila dia tegur begitu.. Kalau saya teruskan hasilnya pasti gempak kan?

Selalu saya akan makan Vivix sebelum sarapan. Kenapa boleh kuruskan badan ya Vivix ni? Vivix jugak boleh melancarkan sistem dalam usus kita, setiap hari mesti akan membuang 2 ke 3 kali. Samada kita makan banyak ke sikit ke pasti keesokan harinya kita akan ke tandas untuk membuang.
Dari luaran pula, tona kulit muka saya semakin sekata, lembut dan halus je.. Saya suka sangat, lagi-lagi kat bahagian hidung saya ni, dulu hitam dari permukaan kulit muka sekarang. Alhamdulillah… semakin cantik… Alamak terpuji diri sendiri pulak… sorry ya…

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Friday, 7 July 2017

Sakit Sendi Sembuh Tanpa Perlu Pembedahan Yang Menyakitkan

Apa itu ARTHRITIS?

Artiritis adalah keradangan pada sendi-sendi. Terdapat pelbagai jenis artritis. Golongan tua dan muda boleh mendapat artritis. Artiritis yang paling lazim ialah artritis reumatoid dan osteoarthritis.

Apa pula itu OSTEOARTHRITIS?

Osteoartritis ialah keadaan di mana terdapat kemusnahan pada rawan yag menyelaputi sendi-sendi. Ia lebih biasa didapati pada usia yang lanjut dan pada mereka-mereka yang menegangkan sendi mereka, contohnya pada mereka-mereka yang bekerja keras dan mereka-meraka yang terlampau gemuk. Sendi-sendi yang selalu terlibat adalah sendi pinggang, lutut dan tulang belakang.

Tanda-tanda dan Gejala-gejala Osteoarthritis:

Sakit dan pembengkakkan di bahagian sendi-sendi seperti di pinggang, lutut, tulang
belakang, siku dan pada wanita, juga pada sendi-sendi di hujung jari.
Terdapat sakit yang sela-menyela dan dilegai dengan berehat.
Pergerakan yang terhad apabila penyakit semakin melarut disebabkan oleh kehilangan
rawan.
Apa itu RHEUMATOID ARTHRITIS (RA)?>Rheumatoid Artritis ialah penyakit kronik yang merujuk kepada keradangan pada tisu pengalas atau sinovia sendi. Ia boleh mengakibatkan kerosakan sendi pada jangka masa panjang dan menyebabkan sakit kronik, hilang upaya dan kecacatan.Rheumatoid

Rheumatoid Artritis menular dalam 3 peringkat.
  • Peringkat pertama ialah bengkak pada lapisan tisu sinovia yang menyebabkan kesakitan, kepanasan, kekejangan, kemerahan dan bengkak di sekeliling sendi.
  • Peringkat kedua ialah pembesaran dan pembahagian sel yang pantas mengakibatkan cecair sinovia menjadi pekat.
  • Dalam peringkat ketiga, sel yang meradang akan mengeluarkan enzim yang mungkin memakan tulang dan rawan, mengakibatkan sendi yang terlibat hilang bentuk dan kesejajarannya, lebih kesakitan dan kehilangan daya pergerakan.
Disebabkan ia adalah penyakit kronik, RA akan kerap menimbulkan masalah dan tidak akan hilang begitu sahaja. Aktiviti penyakit juga akan kerap berlaku. RA ialah penyakit yang sistemik, di mana ia boleh menjejaskan bahagian tubuh yang lain.
Adalah penting untuk mendapatkan diagnosis dan rawatan awal untuk RA jika anda ingin teruskan kehidupan yang produktif.Kajian menunjukkan rawatan awal RA yang agresif dapat mengawal kerosakan sendi, lantas mengurangkan masalah kehilangan pergerakan, meningkatkan keupayaan untuk bekerja, mengurangkan kos perubatan dan menurunkan keperluan pembedahan.

Sakit Sendi Sembuh Tanpa Perlu Pembedahan Yang Menyakitkan Dengan Sirap Anggur ni ajee

Tahukah anda Collagen Powder & Vivix boleh membantu sakit sendi

1. COLLAGEN SHAKLEE

Bila kita sakit sendi, Collagen Powder ini akan diserap oleh tubuh dan meresap ke bahagian sendi seperti lutut.
Bila sendi menyerap Collagen, secara perlahan Collagen akan memperbaiki bahagian-bahagian yang rosak dan menggantikan Collagen yang rosak.
Secara perlahan-lahan juga bengkak akan dipulihkan dan tulang yang terkeluar daripada rangka lutut akan masuk semula ke dalam rangka.
Collagen bersifat elastik dan sangat kuat.
Menurut kajian, dengan penggunaan selama 8 minggu boleh nampak kesan penggunaan Collagen Powder ni, ada yang kurang daripada itu atau seawal 3hari.
Collagen Powder bukanlah drugs, ia tidak mengandungi bahan-bahan berbahaya dan tiada kesan sampingan.

2. VIVIX

Supplement yang kaya dengan antioksidan kuat seperti resveratrol dalam Vivix boleh membantu melegakan sakit lutut dan sakit sendi.
Ini kerana dalam satu jurnal kajian saintifik bertajuk Scientific Evidence and Rationale for the Development of Curcumin and Resveratrol as Neutraceutricals for joint Health , kandungan resveratrol dalam vivix terbukti dapat membantu mengekalkan dan memperbaiki fungsi struktur sendi
Bantu mak ayah yang nak bangun duduk solat pun susah akibat sakit sendi


KAKI KEBAS, SAKIT SENDI, LUTUT & OTOT! JANGAN BIARKAN JEEE… BAHAYA!! ITU TANDA PELBAGAI PENYAKIT!
Tak sampai 2 minit duduk dah Kebas… terutama bila solat jumaat.
Ada yang cari dinding dan tiang masjid.. tapi teringin sangat nak duduk saf depan…
JANGAN BIAR !!!
Lutut pun problem dah…sebab bersukan, salah pergerakkan dan faktor umur. Sendi2 pun sama, sakit sana-sini, otot2 pun sengal, bisa2 naik smp ke paha dan terus dada. Angin pun dah serang satu badan…boleh bawa kpd penyakit yg lebih teruk!!
BAHAYA TAU !!!
Ada yang pinggang kebas…tangan kebas…. perut kebas…Silap haribulan boleh lumpuh dan strok! Kaki kebas juga tanda penyakit kencingg manis… muda-muda dah ada kebas… yang otai-otai nak beribadat pun jadi susah. Sakit lutut dan sendi2 lagilah, nak buat aktiviti pun susah, hobi dan sukan yg dulu aktif kini boleh tengok saja…aduhhaii, sampai bila?
Bagi kaum adaam… kaki kebas ni tanda yang hat tu pun kacau juga..!!.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Thursday, 6 July 2017

Mengandung di Usia 35 Tahun keatas Berisiko Ada Fibroid?

Fibroid merupakan ketumbuhan biasa atau ketumbuhan benigna yang mengandungi tisu-tisu otot dan berlaku di dalam rahim. Otot yang membentuk rahim adalah daripada jenis yang dinamai otot licin. Fibroid berasal daripada ketumbuhan yang terjadi pada otot tersebut. Oleh itu, nama lain bagi fibroid ialah leiomioma. Pun begitu, fibroid boleh tumbuh pada organ-organ lain yang mengandungi sel otot licin.
Ketumbuhan fibroid menyerang lebih seorang daripada setiap lima orang wanita di bawah umur 50 tahun.
Kajian menunjukkan bahawa sebanyak 20 peratus wanita dalam lingkungan usia reproduktif, iaitu 30 hingga 40 tahun menghidap fibroid. Pada usia melebihi 35 tahun, kejadian fibroid berlaku secara lebih kerap, iaitu menjangkau sebanyak 40 peratus.

RISIKO FIBROID KETIKA HAMIL

Apabila wanita hamil dan menghidap fibroid, beberapa masalah mungkin berlaku. Antaranya termasuklah kehamilan itu berisiko untuk mengalami keguguran, meningkatnya risiko untuk kelahiran pramatang, pembesaran fibroid, kelahiran yang tidak normal dan mengalami perdarahan yang banyak selepas melahirkan bayi.

1. Berisiko untuk mengalami keguguran

Hal ini berlaku disebabkan oleh kesan fibroid jenis submukosa yang membesar di dalam kaviti (rongga) rahim. Apabila pembesaran berlaku, fibroid ini akan menyebabkan lapisan rahim, iaitu bahagian bagi penempelan janin menjadi nipis dan menghalang bekalan darah yang mencukupi untuk tumbesaran janin tersebut. Selain itu, fibroid juga akan menyebabkan inflamasi di lapisan penempelan dan mengakibatkan janin tidak dapat menempel dengan baik dan hal ini akan menyebabkan keguguran.

2. Mengalami perdarahan yang banyak selepas melahirkan bayi

Rahim akan mengalami masalah untuk mengecut. Keadaan ini merupakan salah satu penyebab utama tumpahan darah selepas bersalin. Bagi mengelak perkara ini berlaku, pakar perbidanan akan memberikan suntikan ubat yang kuat untuk memastikan rahim tersebut dapat mengecut.

3. Meningkatnya risiko untuk kelahiran pramatang

Janin dalam kandungan membesar akan menyebabkan rahim membesar pada masa yang sama. Keadaan ini lebih kerap berlaku bagi fibroid yang berada di bahagian bawah rahim yang pada masa yang sama boleh menekan kepala bayi yang belum matang. Keadaan ini boleh menyebabkan wanita tersebut mengalami kontraksi (kesakitan bersalin) lebih awal sebelum waktu yang sepatutnya.

4. Kelahiran yang tidak normal

Kelahiran normal terganggu jika fibroid berada pada bahagian bawah rahim. Bentuk rahim juga mungkin akan berubah disebabkan kewujudan fibroid. Hal ini akan meningkatkan risiko kedudukan bayi tidak normal seperti melintang atau songsang.
sumber
ACTIVE FYBROID SEBESAR 10CM MENGECUT DAN AKHIRNYA BOLEH BERSALIN NORMAL

Nama saya Nurhayatul Nira binti Ramli, berusia 37 tahun dan baru sahaja melahirkan anak keempat Januari yang lepas.
.
Saya berkenalan dengan Shaklee dah lama, cuma tidak secara konsisten sebelum ni. Saya selalu mengadu pada kawan saya, Azlinda Ismail (SID 866459) tentang penat dan sakit-sakit badan yang saya alami. Beliau mengesyorkan saya mengambil multivitamin, Vitamin c dan kalsium disebabkan jadual kerja dan pemakanan saya yang tidak menentu. Alhamdulillah kesihatan saya bertambah baik dan lebih bertenaga. Niat saya mengambil suplemen adalah untuk sihat, serta kesihatan itu dapat saya gunakan untuk beribadat dengan lebih sempurna.
.
Bagaimanapun, saya mendapat “kesan sampingan” daripada pengambilan suplemen tersebut. Saya bukan sahaja semakin sihat, namun saya juga disahkan hamil di kala anak bongsu saya waktu itu berumur 5 tahun. Saya tidak langsung merasa penat di awal kehamilan sedangkan ketika itu saya berada di dalam lawatan kerja di sekitar United Kingdom selama 2 minggu.
Pasangan mana yang tak gembira bila dikhabarkan tentang zuriat yang bakal mereka timang. Bertambah gembira pada waktu scan, doktor mengatakan ada 2 kantung di situ!
.
Namun, selepas detailed scan dilakukan, doktor mengesahkan, kantung itu bukanlah kembar seperti yang disangkakan. Malang sekali ianya adalah cyst sebesar 5.2 cm. Tidak mahu putus asa, kami mendapatkan nasihat pakar seterusnya. Lebih memilukan, rupa-rupanya ia bukan cyst, namun active fibroid yang sebesar 6.7 cm kini berada dalam kandungan saya. Doktor menasihatkan agar saya melalui pembedahan caesaeran berikutan saiz fibroid yang semakin membesar dan membahayakan diri saya.
.
Saya tak mahu putus asa. Saya selalu mendengar kehebatan tonik ajaib di wall sahabat saya. Saya nekad mencuba di atas risiko sendiri. Maka bemulalah episod saya dan Vivix. Ketika check up keempat, saiz fibroid hampir 10 cm dan saya teruskan ambil Vivix dengan konsisten dan yakin. Sahabat saya turut mencadangkan Omega Guard yang bertindak anti-radang sebagai menggantikan Vivix.
.
Alhamdulillah, pada 19 December 2016, checkup dengan pakar menunjukkan fibroid mengecil kepada 4.7 cm. Checkup terakhir pada Januari 2017 pula, pakar mengesahkan saiz fibroid ialah 4.2 cm dan lebih menggembirakan saya tidak perlu menjalani sebarang pembedahan kerana kepala bayi pun telah engaged.
.
Mengimbas kembali detik-detik kelahiran anak keempat saya. Kelahiran yang mudah dan paling cepat pernah saya rasakan. Pagi itu, saya mengalami kontraksi dan laluan cuma 2cm. Saya sempat bersolat jemaah Maghrib di masjid sebelum ke hospital malam itu. 9 malam, saya didaftarkan di Hospital Serdang. Saya sudah bersedia untuk melahirkan pada jam 9.30 malam.
Akhirnya pada 10:05 malam, 29 Januari 2017, lahirlah Ainur Mardhiah binti Abdul Muttalib ke dunia.Tanpa pembedahan, tanpa sebarang koyakan. Alhamdulillah.
.
Selepas je bersalin, saya terus minum 3 sudu Vivix supaya lebih bertenaga dan mahukan recovery yang cepat. Pada 30 Januari 2017, jam 6.30 pagi, doktor memeriksa saya dan akhirnya dibenarkan discharge pada jam 10 pagi itu juga. 13 jam sahaja di hospital, rekod untuk kelahiran semua anak-anak saya!
.
Saya masih lagi berpantang ketika testimoni ini ditulis, berpantang sendiri sambil menguruskan anak-anak seramai 4 orang yang masih kecil bukanlah sesuatu yang mudah. Namun kita sendiri yang memudahkannya dengan pengambilan suplemen yang betul dan berkualiti.
.
Terima kasih kerana dipertemukan dengan suplemen yang sangat berkualiti ini

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Wednesday, 5 July 2017

Nephrotic Syndrome Atau Penapis buah Pinggang Bocor. Lelaki ini akan kongsi RAHSIA Bagaimana beliau berjaya sembuh

Nephrotic Syndrome adalah satu penyakit yang berkaitan dengan buah pinggang. Di dalam buah pinggang yang normal, glomeruli sejenis penapis halus di dalam buah pinggang, berfungsi untuk yang menghalang albumin (sejenis protein) daripada keluar ke dalam air kencing.
Di dalam nephrotic syndrome, glomeruli atau penapis ini telah rosak atau bocor. Ini menyebabkan lebih daripada 3 gram protein terkeluar melalui air kencing di dalam masa 24 jam setiap hari daripada badan. Ini dipanggil PROTEINURIA. Ini menyebabkan badan kehilangan banyak protein.

PENYEBAB

Nephrotic syndrome lebih banyak berlaku di kalangan kanak-kanak berbanding orang dewasa. Penyebab kerosakan glomeruli pada pesakit nephrotic syndrome kebanyakannya tidak diketahui (idiopathic). Ada juga disebabkan oleh jangkitan kuman di dalam darah seperti syphilis, penyakit autoantibodi seperti SLE (Systemic Lupus Erythematosus), penyakit darah sejak lahir seperti sickle cell disease dan Kencing manis.
sumber

Komplikasi nephrotic sindrom

Dalam individu normal, protein turut berfungsi untuk menghalang pembekuan darah. Jadi bila terdapat kehilangan banyak protein, risiko pembekuan darah adalah tinggi. Darah beku boleh menghalang pengaliran oksigen ke organ-organ dan mungkin boleh menyebabkan serangan jantung dan strok.
Selain itu, sistem pertahanan badan juga menjadi lemah kerana kehilangan immunoglobulins, iaitu protein yang terlibat dalam pertahanan badan. Akibatnya seseorang senang diserang penyakit berjangkit termasuk jangkitan paru-paru, jangkitan kulit, jangkitan dalam perut dan jangkitan dalam otak.

Komplikasi-komplikasi lain ialah:

  • Hypothyroidism. Keadaan di mana kelenjar tiroid tidak mampu menghasilkan hormon tiriod yang mencukupi untuk keperluan badan.
  • Anemia. Kekurangan protein menjadikan sel darah merah lebih kecil ataupun tidak normal. Ini menjadikan oksigen yang diangkut ke seluruh badan tidak mencukupi.
  • Penyakit arteri koronari. Terjadi apabila darah beku menyumbat saluran yang membekalkan darah ke jantung.
  • Tekanan darah tinggi. Apabila terdapat darah beku, darah perlu dipam dengan tekanan yang tinggi untuk memastikan keperluan badan mencukupi.
  • Kegagalan buah pinggang. Apabila terlalu banyak protein bocor, buah pinggang boleh rosak secara tiba-tiba dan jika tidak ditangani, boleh menyebabkan kerosakan kekal yang memerlukan hemodialisis.

Lelaki ini akan kongsi RAHSIA Bagimana beliau berjaya sembuh Dari Nephrotic Syndrome Atau Penapis buah Pinggang Bocor.

[embed]https://youtu.be/COoqpEyfGhM[/embed]
Bagaimana Vivix membantu Pesakit Buah Pinggang?

Mengikut kajian, resveratol membantu pesakit buah pinggang melalui 6 cara:
  • Antioksidan: mengurangkan tekanan oksidatif pada sel nephron buah pinggang dan mengelakkan berlaku kerosakan yang lebih teruk pada saraf buah pinggang
  • meningkatkan struktur dan bentuk buah pinggang yang normal
  • mengurangkan penggumpalan platlet pada buah pinggang
  • mengembangkan salur darah pada buah pinggang
  • mengurangkan proses lipid peroksida
  • mengurangkan kematian sel saraf buah pinggang

” Kalau sebelum ini saya dan isteri merasakan Vivix mahal tetapi bila dalam situasi ini barulah kami menyedari duit boleh dicari, namun buah pinggang itu lebih berharga, tiada gantinya.
Terima kasih Allah. Terima kasih Shaklee.
Sekiranya anda atau ahli keluarga anda menghidapi penyakit ini atau yang berkaitan ataupun penyakit kronik lain seperti diabetis, strok, darah tinggi dan kanser. Ikhtiarlah dengan VIVIX. Saya percaya Allah tak turunkan penyakit tanpa penawarnya. Tugas kita untuk berikhtiar, selebihnya berdoalah dan bertawakal lah kepada Allah.
Sesungguhnya Dia Yang Maha Berkuasa Menyembuhkan. ”
Muhamad Rosdi Ismail Bekas pesakit Nephrotic Syndrome Atau Penapis buah Pinggang Bocor.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Tuesday, 4 July 2017

Pelik Disangka Senggugut Hingga Tak Boleh Bangun..Mengucap Panjang Aku Bila Scan Doktor Temui… 

Perempuan, tolong ambil masa sedikit untuk baca ini. Ini adalah pengalaman saya sendiri. Kalau masa datang bulan dan mengalami sengugut yang teruk, tolong jangan ambil mudah.

Saya sengugut memang teruk tiap-tiap bulan, namun saya ambil mudah saja perkara ini sebab ingatkan perkara normal. Saya takut makan ubat dan jumpa doktor.

Sampailah satu ketika di mana perut saya sakit, macam cramp. Pergi klinik, dikatanya muscle probelm. Tetapi tak tahan sangat, terus pergi ke Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) untuk buat scan apa semua. Tetapi mereka kata, tiada apa-apa masalah.

Dah seminggu begini, saya tiba-tiba terlantar atas katil, tak boleh bergerak langsung. Kaki pun tak boleh diluruskan sebab perut sakit sangat-sangat, malah tak boleh bangun.

Saya dibawa ke Hospital Putrajaya. Selepas discan, doktor mendapat ada ketumbuhan 2.6 cm di bahagian rahim. Kemudian dipindahkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) sebab dekat dengan rumah.
Masuk HKL jam 7, doktor periksa ketubuhan sudah menjadi 6 cm. Sedih bila doktor kata saya perlu menjalani pembedahan segera sebab kalau lambat, ketumbuhan itu akan pecah dan menjadi kanser.
Ovari sebelah kanan juga terpaksa dibuang sebab ketumbuhan sudah besar sangat dan bernanah.
Saya puasa selama enam jam. Jam 12, masuk dewan bedah dan selesai pembedahan 1.30. Alhamdulillah pembedahan berjalan lancar.
Bila sedar pagi itu, sedih tengok perut saya ada tiga tempat kena bedah. Tapi tak mengapa, saya dah selamat hasil doa dari rakan-rakan semua.
Golongan perempuan, tolonglah ya. Dalam setahun, dua kali buatlah pemeriksaan rahim. Benda nak ‘pakai’ lama. Saya dah serik tinggal di hospital seminggu cucuk sana sini, masuk ubat panas dalam badan. Hampir sebulan tak boleh makan sebab luka dalam. Mujur dah baik dan ada anak seorang. Kalau tak..
sumber
Senggugut teruk punca utama . Apa yang patut kita lakukan untuk membantu mengurangkan kesakitan senggugut?


CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Monday, 3 July 2017

Luka Nanah Dalam Akibat Kencing Manis Teruk. Tapi Kaki Berjaya diselamatkan Dari Kena Potong. Apa yang dia buat?

“Ni kaki mak yunk…

Kencing manis & darah tinggi yang sangat teruk

Tengok di luar elok ja..tp nanah makan di dalam…

Patut mak tak boleh jalan…dia kata kaki sakit sgt…

Pastu selalu kerap demam..

Pi hospital doc suruh buat operation untuk buang nanah tu…

Berbulan2 jugak nak sembuh…

Bila luka nak hampir sembuh…ada nanah lgi

Buat operation lagi…

Kira pi hospital tu sampai nurse doc kenal

Bila luka hampir sembuh…

Lubang luka tu tak nak katup…pastu berair ja

Mcm² kasi makan…mahal murah…

Akhirnya yunk cuba kasi VIVIX shaklee

Alhamdulillah luka mak nampak kering ja..

Lama2 luka dah tutup sepenuhnya…

Mak bagitau sakit belakang dia dah kurang..

Seronok dengar…baru 1 botol VIVIX

Now otw botol yang kedua…”

Bagaimana Vivix Shaklee membantu merawat diabetes?


Ramuan Vivix yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes / kencing manis dengan:

1.Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (“metabolic syndrome”)

Vivix adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak. Jadi, pengambilannya secara berterusan dapat memberi manfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.

2. Mengawal kepekatan gula dalam darah

Karbohidrat yang dicerna akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga. Walau bagaimanapun, pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat.
Dengan Vivix, polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan kencing manis.

3.Mengelakkan kerosakan mata

menggalakkan penyembuhan luka dengan segera
Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu dalam membaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera.

4. Mencegah pembentukan protein AGE

Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis. Salah satu dari mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahankan penbentukan protein AGE ini.
*ini bukan ubat.ini makanan yang baik. nutrisi yang lengkap membantu cepatkan luka segera sembuh
Dingatkan jika anda pesakit kencing manis dan sedang mendapatkan rawatan doktor, ubat doktor adalah wajib dimakan. VIVIX adalah vitamin yang membantu lengkapkan nutrisi badan kita untuk mempercepatkan proses penyembuhan.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Sunday, 2 July 2017

Silau Mata Menurun, Wanita Ini Dedahkan Rahsianya …

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX).TESTIMONI 5: NAJIHAH RAZALI . [SILAU MATA MENURUN SETELAH AMALKAN VIVIX]

Silau mata Jiha tinggi hingga perlu contact lense khas. Bermula dengan masalah rabun, dah la power tinggi. Ditambah dengan silau pula. Selama ini memang semakin menaik ataupun tak turun-turun silau mata Jiha ni.

Mata pun sangat sensitif. Ada masa yang tiba-tiba sahaja sebelah mata keluar air, kelam, tak nampak. Paling cemas kalau masa memandu. Dulu kerja berulang alik dari KL ke Sepang.

Tu kalau cuaca biasa, kalau cuaca panas lagi lah hai, rasa mata macam nak tertutup macam ada pemberat.
Tapi tu dulu, Jiha perasan sekarang dalam setahun nak kena macam tu pun payah. Memang Jiha amalkan Vivix dan vitamin Shaklee yang lain untuk kesihatan.

Tak sangka pula bila buat pemeriksaan mata, bacaan silau menurun. Teruja sangat sebab selama ni tak pernah turun malah asek menaik aje.

Jiha akan teruskan pengambilan Vivix dengan lebih konsisten. Harap silau mata akan menurun lagi dan power mata akan menurun juga. Terima Kasih Shaklee.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Saturday, 1 July 2017

Didiagnos Radang Appendiks, Kes Pelik Doktor Minta Izin Jururawat Pulak..

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX). TESTIMONI 6: DR. NADIA ABDUL KADIR. [RADANG APPENDIKS SEMBUH & BERTENAGA SEMASA BERPANTANG]

Hi, Assalamualaikum.. Saya Dr. Nadia Abdul Kadir, berumur 34 tahun dan memiliki 4 orang cahaya mata. Saya ingin berkongsi kisah saya menghidap radang appendiks semasa hamil.

Semasa mengandungkan Baby A’isya (anak ke 4) saya 7 bulan lepas, saya mengalami 2 episod sakit pada bahagian kanan perut. Kali pertama dalam 32 minggu dan saya disahkan menghadapi Acute Appendicitis (keradangan pada appendik).

Disebabkan kandungan masih awal dan pembedahan membuang appendiks adalah berisiko kepada baby, saya membuat keputusan untuk hanya mengambil antibiotiks (setelah berbincang dengan suami saya, Dr Shazly yang merupakan seorang pakar bedah).

Pada masa yang sama, saya meneruskan pengambilan SET HAMIL SHAKLEE dan juga NUTRIFERON. Alhamdulillah, sakit beransur hilang selepas 2 hari. Namun, pada kandungan berusia 36 minggu, saya sekali lagi diserang sakit perut yang sama seperti sebelum ini.

Kali ini sangat sakit sampai saya terpaksa dimasukkan ke wad. Sekali lagi saya didiagnos sebagai Recurrent Appendicitis (Keradangan Appendiks yang berulang). Di wad saya diberi intravenous antibiotiks. Sekali lagi saya dan suami di dalam dilema untuk meneruskan pembedahan membuat appendiks atau tidak. Ini kerana, lagi 2 minggu saya dijadualkan untuk elektif cser (saya dah cser 3 kali).

Kami membuat keputusan untuk tunggu dan lihat. Sekiranya sakit berlarutan, saya akan menjalani pembedahan. Alhamdulillah, setelah 2-3 hari, sakit beransur hilang dan doktor pakar membuat keputusan untuk membuang appendiks semasa cser. Pada 38 minggu, setelah pakar O+G mengeluarkan Baby A’isya, suami saya sendiri mengambil alih untuk mengeluarkan appendiks saya pula! Orang kata, sakit selepas cser + appendicectomy (pembedahan membuang appendiks) adalah lagi sakit berbanding cser sahaja. Ini kerana trauma pada tisu itu lagi banyak.

Bimbang akan perkara ini, saya dah standby VIVIX awal-awal. Sebaik sahaja dibenarkan minum oleh jururawat, saya terus amik 1 SUDU BESAR VIVIX. Alhamdulillah dengan izinNya, petang sebelum maghrib saya dah boleh bangun sendiri dan berjalan ke tandas untuk mandi.

Malamnya pula saya boleh menjaga Baby A’isya sendirian (suami tidak dibenarkan menemani saya di wad). Setiap hari saya meneruskan pengambilan SET BERPANTANG SHAKLEE bersama VIVIX dan NUTRIFERON. Dan pada hari ke 5, saya diceramah oleh jururawat di klinik (diorang sayang saya sebenarnya..hihi..) kerana memandu ke klinik untuk cek jaundice. (Suami di dalam dewan bedah dan tidak dapat keluar hantar kami ke klinik).

Apapun, pengalaman berpantang kali ini sangat berbeza berbanding 3 kali cser sebelum ini. SAKIT PADA BAHAGIAN CSER SANGAT MINIMAL, LUKA SANGAT CEPAT SEMBUH & SAYA SANGAT BERTENAGA. Saya dah alaminya sendiri, anda bila lagi?

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Friday, 30 June 2017

Tak Tahan Menderita Migrain Sinus Teruk Sampai Ambil Pain Killer, Cikgu Sekolah Ini Buat Keputusan Mengejutkan…

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX) . TESTIMONI 7: AYU ADYANI AB RAHMAN. [SAKIT SINUS SEMBUH SERTA MIGRAIN DAN GASTRIK SEMAKIN BERKURANGAN SEJAK AMALKAN VIVIX]

Assalamualaikum W.B.T.. Saya Ayu Adyani Ab Rahman, berumur 33 tahun dan berasal dari Kota Bharu. Saya berkerja sebagai guru dan memiliki 3 orang anak. Saya ingin berkongsi pengalaman saya mengidap penyakit sinus, migrain dan gastrik di tahap kritikal.

Antara simptom yang saya hadapi ialah bersin yang berpanjangan, bengkak muka dan migrain yang teruk sehingga muntah-muntah. Saya juga kerap mengambil cuti sakit akibat daripada penyakit-penyakit ini. Saya telah mengidap penyakit ini sejak dari bangku sekolah lagi.

Untuk mengatasi masalah ini, saya kerap kali berjumpa dengan doktor, mengambil pain killer, PCM dan yang sewaktu dengannya. Saya juga pernah berjumpa dengan pakar neuro akibat masalah migrain yang teruk. Doktor memberi saya ubat-ubatan, pain killer dan ubat sinus pula perlu kerap diambil ketika sinus menyerang.

Saya mula mengenali Shaklee selepas kelahiran anak ketiga ketika hadir ke sebuah kelas nutrisi anjuran Shaklee. Pakar nutrisi dalam kelas telah menjelaskan serba sedikit tentang kepentingan mengambil supplemen tambahan Shaklee. Pulang dari kelas nutrisi, saya mula membuat kajian tentang Vivix, polifenol, resveratrol dan juga antioxidant.

Saya mula mengamalkan Vivix sejak kelas nutrisi tersebut dan mengambil sekurang-kurangnya 2 sudu sehari dan kadang-kadang lebih kerana rasanya yang enak. Antara produk Shaklee yang turut saya ambil ialah ESP, Vitalea, Garlic Complex, B-Complex, Omega Guard, Vita-C, Alfalfa, Ostematrix, Lecithin, Herblax, GLA Complex dan juga Vita-E.

Di awal pengambilan supplemen-supplemen ini, saya mengalami ‘healing crysis’ yang agak teruk seperti muka menjadi sembap, pening dan demam yang teruk selama seminggu. Setelah beberapa minggu, saya mula perasan jerawat batu mulai kecut, muka semakin OK, parut-parut semakin pudar dan tidak lagi didatangi selsema.

Kini setelah 2 tahun, Alhamdulillah saya tidak lagi didatangi sinus dan tiada lagi rekod MC akibat sinus. Migrain dan gastrik saya juga semakin berkurang dan bebas daripada pain killer dan PCM. Yeayy!! Dah dua tahun tak sentuh PCM. Saya masih lagi konsisten mengamalkan supplemen-supplemen ini dan sudah tidak terkira berapa bilangan Vivix yang telah saya ambil.

Pesanan saya kepada anda ialah jaga kesihatan sebaik mungkin dan berikhtiarlah dengan cara yang paling selamat. Amalkan makan supplemen sebelum datang penyakit yang tidak diundang. Saya sangat berpuas hati dan berazam untuk membantu mereka yang ada masalah sama dengan saya untuk mencuba ikhtiar dengan Vivix dan supplemen lain juga. Kesihatan adalah nikmat yang perlu disyukuri dan dijaga! Bila sihat apa yang kita lakukan akan menjadi lebih bererti dan cemerlang!

Terima kasih Allah kerana telah menemukan saya dengan produk hebat ini. TQ juga kepada pakar nutrisi yang memberi penerangan dan terima kasih juga kepada encik suami yang banyak memberi sokongan. Terima kasih buat ahli keluarga lain dan kawan-kawan. Lurve uollss..


CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Thursday, 29 June 2017

Tulang Retak, Hampir Cacat, Akibat Bola Bowling Suami, Wanita Ini Menangis Sambil Ikhtiar..

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX) . TESTIMONI 8: NOOR FAZIELA MOHD NOOR . [TULANG RETAK SEMBUH SELEPAS AMALKAN VIVIX]

Ziela nak kongsikan pengalaman tragis Ziela dengan Vivix. Pada Februari 2016 , kami buat keputusan nak hijrah ke Ampang. Jadi masa sibuk nak packing barang nak pindah. Ziela masuk dalam bilik, sebab nak keluarkan baju dalam bilik. Sebab anak tengah tidur masa tu Ziela tak on lampu. Dalam gelap, tarik kotak. Tiba-tiba kaki rasa kebas. Rupanya bola bowling suami yang berat tu jatuh atas kaki. Ya Allah. Sakit sangattt. Allah saje tau. Menangis tengok. Tiba-tiba kaki membengkak. Dalam keadaan sakit heret kaki keluar. Tunjuk kat suami. Sambil menangis cakap. “Bang kaki sayang cacat dah.. Tulang retak patah dah” sambil menangis.
tulang retak hampir cacat minum vivix shaklee

Mintak suami ambikkan botol Vivix dan Herbal Blend. Picit sebanyak nya Herbal Blend atas kaki. Dan terus minum Vivix tanpa sukatan. Malam tu tak boleh tidur. Sebab malam kan sejuk. Angin masuk banyak sebab bengkak. Menangis sambil tidur. Sebab berdenyut. 2-3 hari solat sambil duduk, tak boleh pakai kasut, kaki bengkak sentuh kain pun ngilu.

Alhamdulillah selepas hari ke-4 kami pindah. Punggah barang, saya dah rasa 95% hilang rasa sakit. Cuma bila tekan. Masih rasa la. Dan dapat rasa tulang tak ditempatnya. Dan harini, dah masuk bulan ke 10. Ziela nak bgtau. Alhamdulillah Ziela tak cacat. Tak tempang. Dengan habiskan sebotol Vivix dalam masa seminggu. Dan maintain vitamin kesihatan lain.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Wednesday, 28 June 2017

Dialisis 3 Kali Seminggu. Kini Bacaan Creatinen Menurun Dari 1189 ke 558. Bakal Bebas Dari Dialisis Selepas 21 Hari Ambil Jus ini

“Di Malaysia, lebih 5,000 kes kegagalan ginjal atau buah pinggang didiagnos setiap tahun. Sehingga bulan Disember 2014, sejumlah 34,767 orang menjalani haemodialisis atau istilah lazim digunakan, cuci darah.

Terdapat hampir lebih kurang 700 pusat dialisis di seluruh negara sekarang dan dianggarkan menjelang 2020 hampir 50,000 pesakit kegagalan ginjal peringkat akhir akan menjalani rawatan dengan 90 peratus memerlukan haemodialisis”

Rawatan alternatif bagi pesakit buah pinggang tanpa memerlukan kos dialisis yang tinggi dan pemindahan organ?

Sebagai mana yang kita ketahui, bahan aktif dalam vivix adalah resveratrol. Mengikut kajian, resveratrol membantu pesakit buah pinggang melalui cara:
  • Antioksidan; Mengurangkan tekanan oksidatif pada sel nephron buah pinggang & mengelakkan berlaku kerosakan yang lebih teruk pada saraf buah pinggang.
  • Meningkatkan struktur dan bentuk buah pinggang yang normal.
  • Mengurangkan pengumpalan platlet pada buah pinggang.
  • Mengembangkan salur darah pada buah pinggang.
  • Mengurangkan proses lipid peroksida.
  • Mengurangkan kematian sel saraf buah pinggang.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Tuesday, 27 June 2017

Kulit Lembap, Liang Pori Mengecil, Cerah, Dan Sekata, Wanita Ini Dedahkan Rahsia Beliau…

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX). TESTIMONI 9: ZAINAH MUKHTAR . [KULIT MUKA SEMAKIN CERAH SEKATA SELEPAS AMALKAN VIVIX]

Assalamualaikum . Nama saya Zainah Mukhtar. Saya pengguna dan juga pengedar vitamin Shaklee.

Saya dah makan hampir semua vitamin shaklee sejak 2 tahun lalu, ada 4-5 jenis yang belum. Vivix adalah yang terbaru saya cuba. Sebelum ni memang selalu tengok kawan-kawan dan pelanggan jer yang bercerita tentang keberkesanan vivix ni. Terdetik juga dalam hati, satu hari aku mesti cuba vivix.

Dipendekkan cerita, saya dapat sebotol vivix hasil daripada bermain kutu. Sebab vivix ni agak mahal untuk saya sebagai seorang surirumah, jadi nak cuba punya pasal main kutu vivix la.

Sebelum minum vivix saya memang dah amalkan vitamin2 lain juga seperti ESP, VITA C, VITA E, B COMP, OSTEMATRIX, GLA, ALFALFA dan beberapa lagi. Setiap hari memang ambil vitamin2 ni semua. Saya ambil untuk menjaga kesihatan dan untuk kecantikan.

Saya teruja sangat dengan vivix ni. Saya nak buat ‘eksperimen’ kat diri sendiri. Sebelum ni ramai dah cakap vivix ni best, vivix ni vivix tu, jadi tiba masa saya pula nak cuba.

Saya berhenti ambil vitamin-vitamin yang lain kecuali ESP 3 hari sebelum minum vivix. Saya dengan ESP ni kawan baik, waktu sarapan mesti minum segelas ESP. Saya jarang ambil sarapan yang berat2, cukup segelas ESP untuk memberi saya rasa kenyang dan tenaga sehingga waktu makan tengahari.
Maka saya cuba vivix satu sudu kecil buat permulaan selama 3 hari. Selepas 3 hari saya ambil 1 sudu besar pula. Saya mula perasan ada perubahan bila saya tengok cermin selepas bangun tidur. Wow!!

Sangat luarbiasa kesan vivix ni, kulit wajah saya nampak lembap dan pori2 terbuka dah berkurang. Lepas seminggu tona kulit dah nampak makin lebih sekata dan semakin cerah. Saya senyum sorang2 depan cermin, seronoknyaaa.

Sekarang barulah saya percaya yang vivix ni betul-betul memberi kesan untuk awet muda. Sebelum ni macam kurang percaya sebab tak cuba sendiri.

Saya memang takde pakai krim kecantikan. Krim malam NutriWhite yang saya pakai sebelum ni pun dah lama habis sebelum saya minum vivix.

Jadi saya sangat syorkan pada semua yang nak wajah awet muda tapi malas nak makan vitamin banyak-banyak atau nak tepek krim siang malam, elok sangat minum vivix 1 sudu sebelum tidur. Bangun pagi tengok cermin mesti senyum sorang-sorang.

Orang kata tak kenal maka tak cinta. Tak cuba maka tak tahu. Begitulah dengan vivix, mesti kena cuba sendiri.

Itulah kesan vivix kepada saya. Terima kasih Shaklee, terima kasih Supermom Shaklee Story.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Monday, 26 June 2017

Kurang Minum Air, Berat Naik Turun, Punca Payudara Cepat Kendur

Usia belum terlalu tua, tetapi payudara kok rasanya sudah tidak sekencang dulu lagi? Pakaian dalam yang anda kenakan terasa tidak pas dikenakan, posisinya pun terlihat menurun. Ah, benar-benar tidak sedap dipandang!

Hmm.. payudara yang kendur atau turun biasa terjadi disebabkan oleh kebiasaan anda memakai bra, pola makan yang salah, atau gaya hidup yang kurang sihat. Ada beberapa kebiasaan yang menyebabkan payudara cepat kendur, dan perlu anda ketahui berikut ini:

1. ANDA MEMAKAI BRA DENGAN UKURAN YANG SALAH

Berbagai kajian menunjukkan bahawa bra yang tidak menyokong payudara dengan baik, entah kerana salah ukuran atau modelnya kurang sesuai untuk bentuk payudara, boleh menyebabkan payudara cepat kendur. Pastikan memilih bra dengan ukuran yang betul, dan cup-nya benar-benar mampu melindungi dan menyangga buah dada dengan baik.

2. ANDA TIDAK MELINDUNGI PAYUDARA DARI SINARAN MATAHARI

Hmm… apa hubungannya, ya? Bukankah kulit wajah yang harus dilindungi dari sinar matahari? Ternyata tidak. Jika anda senang berenang, jalan-jalan ke pantai, atau ke tempat-tempat outdoor lainnya, pastikan untuk memakai sunscreen di seluruh tubuh. Tak terkecuali payudara. Paparan sinar matahari biasa menyebabkan payudara cepat kendur akibat kulit yang mengalami penuaan diri.

3. ANDA KURANG MINUM AIR

Masih kurang percaya dengan dahsyatnya manfaat air putih? Alasan yang satu ini mungkin akan membuat anda mulai berlatih minum air putih lebih banyak. kerana jarang minum air boleh membuat kulit anda tampak kasar dan mengkerut, dan hal ini tak hanya terjadi pada kulit wajah, tetapi juga pada payudara.

4. ANDA MEROKOK

Sebuah kajian yang telah berlangsung selama beberapa tahun mendapati bahwa merokok boleh menyebabkan payudara cepat kendur. Apa sebabnya? Kerana asap rokok boleh memecah elastin, sejenis protein yang memberikan kekenyalan pada kulit. Seperti anda ketahui, kulit yang kenyal akan memberikan penampilan yang segar dan muda.

5. BERAT BADAN ANDA TURUN-NAIK

Pernah dengar istilah diet yo-yo? Inilah diet yang dilakukan dengan cara yang kurang tepat, sehingga berat badan yang sudah turun boleh cepat naik lagi. Lalu turun lagi ketika anda mulai diet ketat lagi, dan seterusnya. Jika berat badan anda dibiarkan turun-naik berulangkali, payudara boleh cepat kendur. Kulit anda kehilangan elastisin ketika diregangkan. Dan ketika berat badan anda turun, bahagian pertama yang akan menyusut adalah payudara. Mengapa? kerana kandungan utama payudara adalah lemak.

DAPATKAN PAYUDARA YANG SIHAT DENGAN AMALKAN VIVIX SHAKLEE

VIVIX SHAKLEE telah membuktikan mereka yang amalkan akan mendapat kesan pada kulit yang sangat SUPERB! Kulit yang bermasalah, yang nak dapatkan kesan yang lebih cepat, memang sesuai sangat amalkan VIVIX SHAKLEE ni.
Vivix Shaklee ni adalah agen anti penuaan yang terbaik. Ia melambatkan proses penuaan dan membaiki kulit di peringkat DNA. Sebab itu VIVIX ini sentiasa mendapat tempat di hati mereka yang amat menitikberatkan kecantikan. Antara cara VIVIX Shaklee menjadikan kulit makin cantik dan baik :

1) Memperbaiki DNA :

Proses penuaan berlaku apabila DNA kita rosak akibat radikal bebas.VIVIX membantu dalam memperbaiki sel DNA kita dan melambatkan proses penuaan.

2) Memperbaiki tenaga sel :

Apabila penuaan berlaku, sel tubuh kita akan kehilangan banyak tenaga. Ini akan mengurangkan fungsi sel. VIVIX Shaklee membantu memperbaiki sel badan dan menguatkannya untuk mengembalikan keremajaan kulit.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Google+ Followers

Cuci Mata