Monday, 26 June 2017

Kurang Minum Air, Berat Naik Turun, Punca Payudara Cepat Kendur

Usia belum terlalu tua, tetapi payudara kok rasanya sudah tidak sekencang dulu lagi? Pakaian dalam yang anda kenakan terasa tidak pas dikenakan, posisinya pun terlihat menurun. Ah, benar-benar tidak sedap dipandang!

Hmm.. payudara yang kendur atau turun biasa terjadi disebabkan oleh kebiasaan anda memakai bra, pola makan yang salah, atau gaya hidup yang kurang sihat. Ada beberapa kebiasaan yang menyebabkan payudara cepat kendur, dan perlu anda ketahui berikut ini:

1. ANDA MEMAKAI BRA DENGAN UKURAN YANG SALAH

Berbagai kajian menunjukkan bahawa bra yang tidak menyokong payudara dengan baik, entah kerana salah ukuran atau modelnya kurang sesuai untuk bentuk payudara, boleh menyebabkan payudara cepat kendur. Pastikan memilih bra dengan ukuran yang betul, dan cup-nya benar-benar mampu melindungi dan menyangga buah dada dengan baik.

2. ANDA TIDAK MELINDUNGI PAYUDARA DARI SINARAN MATAHARI

Hmm… apa hubungannya, ya? Bukankah kulit wajah yang harus dilindungi dari sinar matahari? Ternyata tidak. Jika anda senang berenang, jalan-jalan ke pantai, atau ke tempat-tempat outdoor lainnya, pastikan untuk memakai sunscreen di seluruh tubuh. Tak terkecuali payudara. Paparan sinar matahari biasa menyebabkan payudara cepat kendur akibat kulit yang mengalami penuaan diri.

3. ANDA KURANG MINUM AIR

Masih kurang percaya dengan dahsyatnya manfaat air putih? Alasan yang satu ini mungkin akan membuat anda mulai berlatih minum air putih lebih banyak. kerana jarang minum air boleh membuat kulit anda tampak kasar dan mengkerut, dan hal ini tak hanya terjadi pada kulit wajah, tetapi juga pada payudara.

4. ANDA MEROKOK

Sebuah kajian yang telah berlangsung selama beberapa tahun mendapati bahwa merokok boleh menyebabkan payudara cepat kendur. Apa sebabnya? Kerana asap rokok boleh memecah elastin, sejenis protein yang memberikan kekenyalan pada kulit. Seperti anda ketahui, kulit yang kenyal akan memberikan penampilan yang segar dan muda.

5. BERAT BADAN ANDA TURUN-NAIK

Pernah dengar istilah diet yo-yo? Inilah diet yang dilakukan dengan cara yang kurang tepat, sehingga berat badan yang sudah turun boleh cepat naik lagi. Lalu turun lagi ketika anda mulai diet ketat lagi, dan seterusnya. Jika berat badan anda dibiarkan turun-naik berulangkali, payudara boleh cepat kendur. Kulit anda kehilangan elastisin ketika diregangkan. Dan ketika berat badan anda turun, bahagian pertama yang akan menyusut adalah payudara. Mengapa? kerana kandungan utama payudara adalah lemak.

DAPATKAN PAYUDARA YANG SIHAT DENGAN AMALKAN VIVIX SHAKLEE

VIVIX SHAKLEE telah membuktikan mereka yang amalkan akan mendapat kesan pada kulit yang sangat SUPERB! Kulit yang bermasalah, yang nak dapatkan kesan yang lebih cepat, memang sesuai sangat amalkan VIVIX SHAKLEE ni.
Vivix Shaklee ni adalah agen anti penuaan yang terbaik. Ia melambatkan proses penuaan dan membaiki kulit di peringkat DNA. Sebab itu VIVIX ini sentiasa mendapat tempat di hati mereka yang amat menitikberatkan kecantikan. Antara cara VIVIX Shaklee menjadikan kulit makin cantik dan baik :

1) Memperbaiki DNA :

Proses penuaan berlaku apabila DNA kita rosak akibat radikal bebas.VIVIX membantu dalam memperbaiki sel DNA kita dan melambatkan proses penuaan.

2) Memperbaiki tenaga sel :

Apabila penuaan berlaku, sel tubuh kita akan kehilangan banyak tenaga. Ini akan mengurangkan fungsi sel. VIVIX Shaklee membantu memperbaiki sel badan dan menguatkannya untuk mengembalikan keremajaan kulit.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Google+ Followers

Cuci Mata