Wednesday, 14 June 2017

13 Bukti Hubungan Seks Buat Wanita Makin Cantik

Anda tahu tak ada cara mudah untuk kekal muda, sihat dan jelita dalam satu pakej? Dengan hubungan seks! Tak percaya?

Lepas ini, mungkin anda kena selalu goda nafsu suami, lah…

Semua wanita ada beberapa persamaan: suka pencuci mulut (sebab manis dan comel), suka clearance sale dan ingin sentiasa tampil muda, sihat dan cantik.
Sebab itu ramai yang sanggup melabur untuk perkara ini. Trend terhangat sekarang adalah trend kecantikan. Ada Sephora, gudang yang penuh dengan pelbagai produk (jika tak google nama produk, anda tak tahu ia wujud pun!)
Tapi, sebenarnya… anda tahu tak ada cara mudah untuk kekal muda, sihat dan jelita dalam satu pakej?
Ya, dengan hubungan seks! Tak percaya? Jom baca 13 bukti yang diulas doktor pakar tentang manfaat hubungan seks dalam membuatkan anda lebih cantik di bawah ini.
Lepas ini, kena praktis teknik godaan yang mampu menggugat nafsu suami, lah. Bukan untuk orang lain! Untuk kita kekal cantik juga, hehe.
Dr Mehmet Oz, doktor ternama daripada Amerika Syarikat mengulas
“seks satu jalan mudah untuk wanita kekal sihat, muda, dan cantik.”
Mengapa? Kerana…

1. Kulit kekal muda dan sihat

Hubungan seks meningkatkan pengaliran darah. Oksigen akan lebih dipam membuatkan kulit anda akan kelihatan lebih cerah. Glowing, gitu!

2. Awet muda

Healthsite melaporkan seks boleh buat kedutan hilang dan… anda boleh jadi awet muda! Waktu bersetubuh, anda akan melepaskan hormon yang boleh mengekalkan keanjalan kulit. Bebas kedutan lagi.
Nikmat orgasm mampu buat kita kekal awet muda? Wow, bertuah sungguh!

3. Tingkatkan imun badan

Perumpamaan “an apple a day keeps the doctor away” mungkin patut tukar kepada “having sex keeps the doctor away!” Sebab apa?
Sebab lebih kerap anda melakukan hubungan seks, lebih banyak antibodi immunoglobin terhasil. Immunoglobin adalah antibodi badan yang melawan selesema dan jangkitan!

4. Payudara lebih pejal

Dr Michael Roizen, Pengarah Klinik Cleveland Roizen menjelaskan seks mampu buat payudara anda lebih pejal. Payudara anda boleh membesar sehingga 25 peratus, dan puting akan lebih tinggi setengah inci.
Tak perlu lagi push-up bra!

5. Rambut lebih berkilat

Cantiknya rambut hitam berkilat! Tak payah pakai minyak kelapa atau produk syampu yang mahal lagi. Seks pun boleh buat rambut anda lebih cantik!
Kajian menunjukkan “hubungan yang semua orang suka ini” menggalakkan penerimaan nutrien dalam badan. Setiap folikel rambut berhubung dengan saluran darah. Lebih banyak pengaliran darah (sebab seks) lebih berkilat rambut anda!

6. Kuku lebih sihat dan kuat

Hello, jangan lupa tentang kuku! Seks yang boleh buat anda awet muda ini juga boleh buat kuku lebih sihat dan kuat. Lepas ini tak payah pergi manicure berkali-kali.

7. Sexexercise

Gim? Memang taklah! Lagipun, Dr Roizen menjelaskan hubungan seks sama seperti anda bersenam Zumba! Bersenam atas katil lah nampaknya, selepas ini.

8. Meredakan stress

Hidup ini memang stress. Tapi ada bukti yang mengatakan seks mampu meredakan stress! Ia sebab hubungan seks boleh merendahkan tahap tekanan darah. Tak payah stress lagi, okay?

9. Tiada lagi masalah muka

Masalah muka di sini adalah: muka berjerawat, kusam dan kering. Dan dengan seks, anda tak akan hadapi semua masalah ini lagi, pasti!
Tambahan lagi, hubungan seks yang aktif menggalakkan pengeluaran peluh. Ia bagus untuk menghapus kotoran dalam pori muka.

10. Bertindak sebagai pain killer semulajadi

Oxytocin, salah satu bahan kimia yang dilepaskan ketika bersetubuh meningkatkan endorfin dan mampu mengurangkan sakit kepala.
Seks juga mempercepatkan penyembuhan luka! Sebelum anda ke kabinet mencari ubat, apa kata cuba… quickie, dulu? Hehe…

11. Buang lemak badan!

Ini yang paling seronok! Hubungan seks mungkin tak mampu turunkan berat badan anda seperti senaman kardio, tapi ia mampu membakar kira-kira 170 kalori!

12. Orgasma meleperkan perut

Terima kasih kepada oxytoxin, anda boleh atasi masalah perut buncit!
susah nak ORGASMA? NAK KLIMAKS PUN PAYAH!!SINI SOLUSINYA

13. Tidur dengan cukup

Semua orang tahu manfaat mendapatkan tidur yang mencukupi. Tapi satu perkara anda tidak tahu. Hubungan seks boleh membuatkan tidur anda lebih tenang dan mudah! Sebab itu suami pun tiada masa nak cuddle, terus tidur!
Semua kebaikan di atas belum termasuk dengan kebaikan hubungan seks kepada suami anda! Hakikatnya, hubungan intim yang aktif menghasilkan sperma yang lebih sihat, mengurangkan kanser prostat dan meningkatkan kesihatan jantung.
Macam win-win situation. Anda semakin cantik, suami semakin sihat. Pakej lengkap untuk hidup bahagia, tanpa melabur wang yang banyak!
Alamak, anda tidur dengan anak-anak (co-sleeping), macam mana nak “nakal-nakal” selalu? Siapa kata!
Sumber rujukan: Healthsite, Your Tango, dan You Beauty
sumber

Vitamin untuk Membantu Meningkatkan Tenaga Batin Dan Elak Mati Pucuk

1. VIVIX

Menurut kajian yang telah dibuat di Universiti Harvard, anggur dan polyganum cuspidatum (Knotweed Jepun) telah dikenalpasti antara antioksidan terbaik yang membantu menurunkan paras asid urik dalam badan.

Kedua-dua ramuan ini adalah antara ramuan utama DALAM VIVIX berkaitan dengan masalah lelaki yang ada mengalamai masalah lemah tenaga batin or ED atau mati pucuk.Jadi Vivix lah yang paling sesuai !!Okey mari saya huraikan kandungan apa yang ADA dalam Vivix ni.Yang boleh membantu mengawal masalah mati pucuk ni.
➳ bahan dalam vivix: polyganum cuspidatum – sejenis resveratrol
➳ resveratrol ni antioksidan paling power.
➳ sebelum itu, tau tak macam mana cara viagra bertindak?
➳ viagra bertindak dengan meluaskan salur darah area xxxx tu
➳ jadi macam mana resveratrol bertindak macam viagra ni?
➳ resveratrol meningkatkan pengeluaran nitrik oksida. nitrik oksida ni bantu salur darah mengembang, dan memudahkan laluan di bahagian itu (tak sumbat)
➳ kalau viagra ni dia expand salur darah yang kecik je tapi resveretrol boleh buat lebih dari tu, hingga arteri utama
➳ bila takde masalah tersumbat bahagian salur darah kt situ, maka mati pucuk boleh dibantu dengan vivix.

Vitamin E

Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif – Kajian telah mendapati vitamin e mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Orang lelaki yang mengambil 600 IU – 800 IU vitamin e sehari mampumeningkatkan jumlah sperma mereka.
Terdapat kajian yang melibatkan 690 lelaki tidak subur yang menerima tambahan selenium dan vitamin e untuk sekurang-kurangnya 100 hari.

Hasil kajian mendapati :

52% – Meningkat mobiliti sperma dan morfologi
37% – Kehamilan secara spontan -ini berlaku kepada isteri mereka
11% – tiada keputusan – kemungkinan mereka mempunyai masalah lain.

Kesimpulan – tambahan selenium dan vitamin e boleh meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan bermanfaat pada kesihatan khasnya pada keaktifan sperma
Betul ke berkesan?

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Rasa ‘Batu Meroyan’ Dah Mengecut,Wanita Ini Cerita Pengalaman Heaven Berpantang Anak Ketiga

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX). TESTIMONI 19: NOR SHAHIZAN RAHIMI . [PENGALAMAN TERINDAH BERPANTANG BERSAMA VIVIX SHAKLEE].


pengalaman heaven berpantang dengan vivix shaklee batu meroyan mengecut

Assalamualaikum W.B.T. Nama saya Nor Shahizan Rahimi Bt. Mohd Saad lebih senang dengan panggilan Yan. Sedikit perkongsian yang bakal di terjemahkan dalam sebuah penulisan ini bukanlah satu omongan kosong tapi satu perkongsian yang memberi manfaat extra pada diri saya. Syukur Alhamdulillah saya diberi kesihatan yang baik. Sejak lahir saya jarang sakit. Mungkin itu salah satu sebab mengapa saya kurang kesedaran untuk mengambil sebarang vitamin secara rutin. Suka-suka ambil. Terlupa, maka jadilah vitamin itu bagai tukun tiruan. Lebih menyedihkan apabila “tukun tiruan” luput tarikh begitu sahaja.

Shaklee bukanlah satu jenama asing bagi saya kerana saya sering terbaca tentang kebaikan-kebaikan setiap vitaminnya. Dek kerana tabiat yang tidak disiplin untuk mengamalkan vitamin maka segala kebaikan itu bagai angin lalu. Namun, masa berganjak dan usia juga meningkat seiring masa. Mengandung anak pertama bagaikan satu rahmat buat saya dan bermulalah episod merasai sakit dalam hidup saya.

Jika dulu saya tidak mengenal jarum suntikan, vitamin sudahlah tentu tidak menjadi rakan tapi semasa mengandung anak pertama segalanya berubah. Saya mengalami morning sickness yang teruk, HB rendah dan disahkan diabetik. Teringat tentang Shaklee, saya pun mendapatkan Set Hamil. Sungguh bagai dikata tabiat manusia memang sukar di ubah. Sedar tanpa insaf tidak akan membawa kita kemana-mana. Set hamil menjadi “tukun”. Perkara yang sama berulang semasa hamil anak kedua. Saya hanya membeli dan mengambil vitamin Shaklee berdasarkan pembacaan semata-mata. Sifat acuh tak acuh terhadap pengambilan vitamin masih menebal.

Sehinggalah hamil anak ketiga, sifat sambil lewa berkaitan pengambilan vitamin masih ada. Hamil kali ketiga tidak terlalu mengganggu rutin harian namun pada trimester ketiga saya mudah merasa mengah. Apabila berada di akhir kehamilan saya melihat entry seorang SID yang juga teman lama seuniversiti berkaitan Shaklee. Saya mula menghubunginya. Perbualan kami lebih mudah kerana kami saling mengenali. Setelah diterangkan pelbagai manfaat saya mendaftar sebagai ahli dan membeli vitamin untuk keperluan ibu saya yang mengidap diabetis dan Set Berpantang Shaklee yang akan saya gunakan semasa tempoh berpantang.

Teman Shaklee saya ada menyatakan bahawa saya sebenarnya saya sudah boleh mula mengambil sebahagian daripada vitamin dalam set berpantang yang saya beli itu semasa mengandung. Saya di beri panduan dan cara yang betul untuk mengambil setiap vitamin dan memang tidak dinafikan di akhir-akhir kehamilan saya masih bertenaga untuk menaiki bangunan 3 tingkat untuk ke kelas kerana kerjaya sebagai seorang guru.

Vitamin yang sepatutnya saya makan semasa berpantang sudah mulai surut kerana saya mula mengambilnya sebelum tempoh berpantang. Maka saya putuskan untuk mengambil set berpantang premium dan berkenalan dengan VIVIX. Teman Shaklee saya berpesan agar VIVIX hanya boleh diambil selepas bersalin.

Hari yang ditunggu pun tiba. 7 September 2016 saya telah melahirkan bayi lelaki. Syukur, letih melahirkan kali ini kurang terasa. Syukur dengan izin-Nya pengambilan vitamin Shaklee secara konsisten sebelum proses melahirkan memberikan impak positif kepada diri saya. Selesai melahirkan saya tidak merasa lesu malah merasa bosan untuk berbaring semata-mata. Saya mula bergerak ke tandas sendiri untuk membersihkan diri tanpa rasa pening.

Selesai membersihkan diri, saya sudah mampu tunduk untuk mengenakan stokin pada kaki. Pergerakan terasa tidak terbatas dan bertenaga. Cukup berbeza pengalaman kali ini berbanding pengalaman bersalin anak pertama dan kedua. Dulu, usai bersalin saya perlu di papah untuk ke bilik air kerana bimbang saya akan pitam kerana tekanan darah sangat rendah.

Setelah dibenarkan pulang ke rumah,saya melalui saat berpantang yang sangat “heaven”. Badan terasa cergas dengan penambahan VIVIX dalam rutin pemakanan sihat setiap hari. Dengan VIVIX sememangnya luka dan bengkak cepat sembuh. Pada kebiasaannya pada minggu pertama berpantang saya akan merasa seperti ada ketulan yang akan bergerak-gerak di dalam perut. Kata orang-orang tua “batu meroyan belum kecut”. Tapi kali ini, rasa itu tiada dengan pengambilan VIVIX.

Anak kampung seperti saya masih lagi mengamalkan urutan selepas bersalin. Dek kerana saya melahirkan pada saat orang lain hendak menyambut Aidiladha maka proses berurut agak lambat. Minggu kedua saya didatangi bidan kampung yang sering mengurut orang-orang bersalin. Melihat pergerakan saya yang agak lincah beliau bertanya “hang ni dah berapa hari sebenaqnya, mak hang kata baru masuk dua minggu tapi aku tengok macam orang dah sebulan”.

Hakikatnya memang baru masuk minggu kedua. Saya hanya tersenyum dan mengucap syukur dalam hati kerana diberi kesihatan yang baik dengan ikhtiar ber’Shaklee’. Sekali lagi saya mendapat soalan cepu emas “hang bertungku sehari berapa kali ni….ka memang pesen badan hang tak masuk angin”. Biasa la mak-mak bidan orang Kedah memang kuat berbual. Sekali lagi saya hanya tersenyum.
Di akhir proses berurut mak bidan teringin sangat nak tau jenis ubat yang saya ambil semasa berpantang kali ini. Saya pun menunjukkan barisan vitamin Shaklee dan tidak terkecuali VIVIX. Mak bidan pun berpesan…. “hang jangan tukaq-tukaq dah ‘ubat’ kalau beranak lagi sebab aku tengok hang kemaih beranak kali ni” (kemaih dalam loqhat kedah merujuk kepada orang yang sedang berpantang bermaksud sangat bertenaga).

Selain manfaat kesihatan tubuh badan sendiri, Alhamdulillah bayi saya juga mendapat tempias kebaikannya. Susu badan sangat meriah. Bayi lelaki memang kuat menyusu. Alhamdulillah susu badan cukup untuk menampung keperluan anak kecil itu. Saat saya menulis kisah ini saya sebenarnya mulai runsing dalam kesyukuran kerana bahagian peti sejuk beku sudah hampir penuh dan sedang memikirkan kaedah terbaik untuk membawa stok susu tersebut pulang ke tempat mencari rezeki selepas tamat tempoh berpantang nanti.

VIVIX dan barisan vitamin lain dalam Shaklee telah mengubah persepsi saya dalam rutin pengambilan vitamin. Pengambilan vitamin yang betul dengan cara yang betul akan memberi kesan terbaik kepada diri seseorang individu. Syukur ke hadrat Ilahi kerana mendorong hati ini mencari yang terbaik.
Terima kasih sahabat Shaklee yang sudi berkongsi ilmu dan manfaat Shaklee. Semoga dengan kebaikan yang ada pada produk terbaik ini membuka mata semua orang tentang kepentingan hidup secara sihat. Saya masih lagi baru belajar dan ingin terus menggali ilmu dalam gaya hidup sihat bersama SHAKLEE.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Google+ Followers

Cuci Mata