Friday, 30 June 2017

Tak Tahan Menderita Migrain Sinus Teruk Sampai Ambil Pain Killer, Cikgu Sekolah Ini Buat Keputusan Mengejutkan…

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX) . TESTIMONI 7: AYU ADYANI AB RAHMAN. [SAKIT SINUS SEMBUH SERTA MIGRAIN DAN GASTRIK SEMAKIN BERKURANGAN SEJAK AMALKAN VIVIX]

Assalamualaikum W.B.T.. Saya Ayu Adyani Ab Rahman, berumur 33 tahun dan berasal dari Kota Bharu. Saya berkerja sebagai guru dan memiliki 3 orang anak. Saya ingin berkongsi pengalaman saya mengidap penyakit sinus, migrain dan gastrik di tahap kritikal.

Antara simptom yang saya hadapi ialah bersin yang berpanjangan, bengkak muka dan migrain yang teruk sehingga muntah-muntah. Saya juga kerap mengambil cuti sakit akibat daripada penyakit-penyakit ini. Saya telah mengidap penyakit ini sejak dari bangku sekolah lagi.

Untuk mengatasi masalah ini, saya kerap kali berjumpa dengan doktor, mengambil pain killer, PCM dan yang sewaktu dengannya. Saya juga pernah berjumpa dengan pakar neuro akibat masalah migrain yang teruk. Doktor memberi saya ubat-ubatan, pain killer dan ubat sinus pula perlu kerap diambil ketika sinus menyerang.

Saya mula mengenali Shaklee selepas kelahiran anak ketiga ketika hadir ke sebuah kelas nutrisi anjuran Shaklee. Pakar nutrisi dalam kelas telah menjelaskan serba sedikit tentang kepentingan mengambil supplemen tambahan Shaklee. Pulang dari kelas nutrisi, saya mula membuat kajian tentang Vivix, polifenol, resveratrol dan juga antioxidant.

Saya mula mengamalkan Vivix sejak kelas nutrisi tersebut dan mengambil sekurang-kurangnya 2 sudu sehari dan kadang-kadang lebih kerana rasanya yang enak. Antara produk Shaklee yang turut saya ambil ialah ESP, Vitalea, Garlic Complex, B-Complex, Omega Guard, Vita-C, Alfalfa, Ostematrix, Lecithin, Herblax, GLA Complex dan juga Vita-E.

Di awal pengambilan supplemen-supplemen ini, saya mengalami ‘healing crysis’ yang agak teruk seperti muka menjadi sembap, pening dan demam yang teruk selama seminggu. Setelah beberapa minggu, saya mula perasan jerawat batu mulai kecut, muka semakin OK, parut-parut semakin pudar dan tidak lagi didatangi selsema.

Kini setelah 2 tahun, Alhamdulillah saya tidak lagi didatangi sinus dan tiada lagi rekod MC akibat sinus. Migrain dan gastrik saya juga semakin berkurang dan bebas daripada pain killer dan PCM. Yeayy!! Dah dua tahun tak sentuh PCM. Saya masih lagi konsisten mengamalkan supplemen-supplemen ini dan sudah tidak terkira berapa bilangan Vivix yang telah saya ambil.

Pesanan saya kepada anda ialah jaga kesihatan sebaik mungkin dan berikhtiarlah dengan cara yang paling selamat. Amalkan makan supplemen sebelum datang penyakit yang tidak diundang. Saya sangat berpuas hati dan berazam untuk membantu mereka yang ada masalah sama dengan saya untuk mencuba ikhtiar dengan Vivix dan supplemen lain juga. Kesihatan adalah nikmat yang perlu disyukuri dan dijaga! Bila sihat apa yang kita lakukan akan menjadi lebih bererti dan cemerlang!

Terima kasih Allah kerana telah menemukan saya dengan produk hebat ini. TQ juga kepada pakar nutrisi yang memberi penerangan dan terima kasih juga kepada encik suami yang banyak memberi sokongan. Terima kasih buat ahli keluarga lain dan kawan-kawan. Lurve uollss..


CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Thursday, 29 June 2017

Tulang Retak, Hampir Cacat, Akibat Bola Bowling Suami, Wanita Ini Menangis Sambil Ikhtiar..

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX) . TESTIMONI 8: NOOR FAZIELA MOHD NOOR . [TULANG RETAK SEMBUH SELEPAS AMALKAN VIVIX]

Ziela nak kongsikan pengalaman tragis Ziela dengan Vivix. Pada Februari 2016 , kami buat keputusan nak hijrah ke Ampang. Jadi masa sibuk nak packing barang nak pindah. Ziela masuk dalam bilik, sebab nak keluarkan baju dalam bilik. Sebab anak tengah tidur masa tu Ziela tak on lampu. Dalam gelap, tarik kotak. Tiba-tiba kaki rasa kebas. Rupanya bola bowling suami yang berat tu jatuh atas kaki. Ya Allah. Sakit sangattt. Allah saje tau. Menangis tengok. Tiba-tiba kaki membengkak. Dalam keadaan sakit heret kaki keluar. Tunjuk kat suami. Sambil menangis cakap. “Bang kaki sayang cacat dah.. Tulang retak patah dah” sambil menangis.
tulang retak hampir cacat minum vivix shaklee

Mintak suami ambikkan botol Vivix dan Herbal Blend. Picit sebanyak nya Herbal Blend atas kaki. Dan terus minum Vivix tanpa sukatan. Malam tu tak boleh tidur. Sebab malam kan sejuk. Angin masuk banyak sebab bengkak. Menangis sambil tidur. Sebab berdenyut. 2-3 hari solat sambil duduk, tak boleh pakai kasut, kaki bengkak sentuh kain pun ngilu.

Alhamdulillah selepas hari ke-4 kami pindah. Punggah barang, saya dah rasa 95% hilang rasa sakit. Cuma bila tekan. Masih rasa la. Dan dapat rasa tulang tak ditempatnya. Dan harini, dah masuk bulan ke 10. Ziela nak bgtau. Alhamdulillah Ziela tak cacat. Tak tempang. Dengan habiskan sebotol Vivix dalam masa seminggu. Dan maintain vitamin kesihatan lain.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Wednesday, 28 June 2017

Dialisis 3 Kali Seminggu. Kini Bacaan Creatinen Menurun Dari 1189 ke 558. Bakal Bebas Dari Dialisis Selepas 21 Hari Ambil Jus ini

“Di Malaysia, lebih 5,000 kes kegagalan ginjal atau buah pinggang didiagnos setiap tahun. Sehingga bulan Disember 2014, sejumlah 34,767 orang menjalani haemodialisis atau istilah lazim digunakan, cuci darah.

Terdapat hampir lebih kurang 700 pusat dialisis di seluruh negara sekarang dan dianggarkan menjelang 2020 hampir 50,000 pesakit kegagalan ginjal peringkat akhir akan menjalani rawatan dengan 90 peratus memerlukan haemodialisis”

Rawatan alternatif bagi pesakit buah pinggang tanpa memerlukan kos dialisis yang tinggi dan pemindahan organ?

Sebagai mana yang kita ketahui, bahan aktif dalam vivix adalah resveratrol. Mengikut kajian, resveratrol membantu pesakit buah pinggang melalui cara:
  • Antioksidan; Mengurangkan tekanan oksidatif pada sel nephron buah pinggang & mengelakkan berlaku kerosakan yang lebih teruk pada saraf buah pinggang.
  • Meningkatkan struktur dan bentuk buah pinggang yang normal.
  • Mengurangkan pengumpalan platlet pada buah pinggang.
  • Mengembangkan salur darah pada buah pinggang.
  • Mengurangkan proses lipid peroksida.
  • Mengurangkan kematian sel saraf buah pinggang.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Tuesday, 27 June 2017

Kulit Lembap, Liang Pori Mengecil, Cerah, Dan Sekata, Wanita Ini Dedahkan Rahsia Beliau…

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX). TESTIMONI 9: ZAINAH MUKHTAR . [KULIT MUKA SEMAKIN CERAH SEKATA SELEPAS AMALKAN VIVIX]

Assalamualaikum . Nama saya Zainah Mukhtar. Saya pengguna dan juga pengedar vitamin Shaklee.

Saya dah makan hampir semua vitamin shaklee sejak 2 tahun lalu, ada 4-5 jenis yang belum. Vivix adalah yang terbaru saya cuba. Sebelum ni memang selalu tengok kawan-kawan dan pelanggan jer yang bercerita tentang keberkesanan vivix ni. Terdetik juga dalam hati, satu hari aku mesti cuba vivix.

Dipendekkan cerita, saya dapat sebotol vivix hasil daripada bermain kutu. Sebab vivix ni agak mahal untuk saya sebagai seorang surirumah, jadi nak cuba punya pasal main kutu vivix la.

Sebelum minum vivix saya memang dah amalkan vitamin2 lain juga seperti ESP, VITA C, VITA E, B COMP, OSTEMATRIX, GLA, ALFALFA dan beberapa lagi. Setiap hari memang ambil vitamin2 ni semua. Saya ambil untuk menjaga kesihatan dan untuk kecantikan.

Saya teruja sangat dengan vivix ni. Saya nak buat ‘eksperimen’ kat diri sendiri. Sebelum ni ramai dah cakap vivix ni best, vivix ni vivix tu, jadi tiba masa saya pula nak cuba.

Saya berhenti ambil vitamin-vitamin yang lain kecuali ESP 3 hari sebelum minum vivix. Saya dengan ESP ni kawan baik, waktu sarapan mesti minum segelas ESP. Saya jarang ambil sarapan yang berat2, cukup segelas ESP untuk memberi saya rasa kenyang dan tenaga sehingga waktu makan tengahari.
Maka saya cuba vivix satu sudu kecil buat permulaan selama 3 hari. Selepas 3 hari saya ambil 1 sudu besar pula. Saya mula perasan ada perubahan bila saya tengok cermin selepas bangun tidur. Wow!!

Sangat luarbiasa kesan vivix ni, kulit wajah saya nampak lembap dan pori2 terbuka dah berkurang. Lepas seminggu tona kulit dah nampak makin lebih sekata dan semakin cerah. Saya senyum sorang2 depan cermin, seronoknyaaa.

Sekarang barulah saya percaya yang vivix ni betul-betul memberi kesan untuk awet muda. Sebelum ni macam kurang percaya sebab tak cuba sendiri.

Saya memang takde pakai krim kecantikan. Krim malam NutriWhite yang saya pakai sebelum ni pun dah lama habis sebelum saya minum vivix.

Jadi saya sangat syorkan pada semua yang nak wajah awet muda tapi malas nak makan vitamin banyak-banyak atau nak tepek krim siang malam, elok sangat minum vivix 1 sudu sebelum tidur. Bangun pagi tengok cermin mesti senyum sorang-sorang.

Orang kata tak kenal maka tak cinta. Tak cuba maka tak tahu. Begitulah dengan vivix, mesti kena cuba sendiri.

Itulah kesan vivix kepada saya. Terima kasih Shaklee, terima kasih Supermom Shaklee Story.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Monday, 26 June 2017

Kurang Minum Air, Berat Naik Turun, Punca Payudara Cepat Kendur

Usia belum terlalu tua, tetapi payudara kok rasanya sudah tidak sekencang dulu lagi? Pakaian dalam yang anda kenakan terasa tidak pas dikenakan, posisinya pun terlihat menurun. Ah, benar-benar tidak sedap dipandang!

Hmm.. payudara yang kendur atau turun biasa terjadi disebabkan oleh kebiasaan anda memakai bra, pola makan yang salah, atau gaya hidup yang kurang sihat. Ada beberapa kebiasaan yang menyebabkan payudara cepat kendur, dan perlu anda ketahui berikut ini:

1. ANDA MEMAKAI BRA DENGAN UKURAN YANG SALAH

Berbagai kajian menunjukkan bahawa bra yang tidak menyokong payudara dengan baik, entah kerana salah ukuran atau modelnya kurang sesuai untuk bentuk payudara, boleh menyebabkan payudara cepat kendur. Pastikan memilih bra dengan ukuran yang betul, dan cup-nya benar-benar mampu melindungi dan menyangga buah dada dengan baik.

2. ANDA TIDAK MELINDUNGI PAYUDARA DARI SINARAN MATAHARI

Hmm… apa hubungannya, ya? Bukankah kulit wajah yang harus dilindungi dari sinar matahari? Ternyata tidak. Jika anda senang berenang, jalan-jalan ke pantai, atau ke tempat-tempat outdoor lainnya, pastikan untuk memakai sunscreen di seluruh tubuh. Tak terkecuali payudara. Paparan sinar matahari biasa menyebabkan payudara cepat kendur akibat kulit yang mengalami penuaan diri.

3. ANDA KURANG MINUM AIR

Masih kurang percaya dengan dahsyatnya manfaat air putih? Alasan yang satu ini mungkin akan membuat anda mulai berlatih minum air putih lebih banyak. kerana jarang minum air boleh membuat kulit anda tampak kasar dan mengkerut, dan hal ini tak hanya terjadi pada kulit wajah, tetapi juga pada payudara.

4. ANDA MEROKOK

Sebuah kajian yang telah berlangsung selama beberapa tahun mendapati bahwa merokok boleh menyebabkan payudara cepat kendur. Apa sebabnya? Kerana asap rokok boleh memecah elastin, sejenis protein yang memberikan kekenyalan pada kulit. Seperti anda ketahui, kulit yang kenyal akan memberikan penampilan yang segar dan muda.

5. BERAT BADAN ANDA TURUN-NAIK

Pernah dengar istilah diet yo-yo? Inilah diet yang dilakukan dengan cara yang kurang tepat, sehingga berat badan yang sudah turun boleh cepat naik lagi. Lalu turun lagi ketika anda mulai diet ketat lagi, dan seterusnya. Jika berat badan anda dibiarkan turun-naik berulangkali, payudara boleh cepat kendur. Kulit anda kehilangan elastisin ketika diregangkan. Dan ketika berat badan anda turun, bahagian pertama yang akan menyusut adalah payudara. Mengapa? kerana kandungan utama payudara adalah lemak.

DAPATKAN PAYUDARA YANG SIHAT DENGAN AMALKAN VIVIX SHAKLEE

VIVIX SHAKLEE telah membuktikan mereka yang amalkan akan mendapat kesan pada kulit yang sangat SUPERB! Kulit yang bermasalah, yang nak dapatkan kesan yang lebih cepat, memang sesuai sangat amalkan VIVIX SHAKLEE ni.
Vivix Shaklee ni adalah agen anti penuaan yang terbaik. Ia melambatkan proses penuaan dan membaiki kulit di peringkat DNA. Sebab itu VIVIX ini sentiasa mendapat tempat di hati mereka yang amat menitikberatkan kecantikan. Antara cara VIVIX Shaklee menjadikan kulit makin cantik dan baik :

1) Memperbaiki DNA :

Proses penuaan berlaku apabila DNA kita rosak akibat radikal bebas.VIVIX membantu dalam memperbaiki sel DNA kita dan melambatkan proses penuaan.

2) Memperbaiki tenaga sel :

Apabila penuaan berlaku, sel tubuh kita akan kehilangan banyak tenaga. Ini akan mengurangkan fungsi sel. VIVIX Shaklee membantu memperbaiki sel badan dan menguatkannya untuk mengembalikan keremajaan kulit.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Sunday, 25 June 2017

Jerawat Batu Hilang, Kulit Dah Tak Berminyak, Wanita Ini Bangga Dengan Gambar Passport Barunya…

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX) . TESTIMONI 12: SITI SARAH MOHAMAD NOOR. [JERAWAT BATU HILANG SELEPAS AMALKAN VIVIX].

Assalamualaikum..Hai.. Saya Sarah..berumur 33 tahun. Sebelum ni saya pernah mengalami masalah kulit muka yang agak teruk. Muka saya jenis muka yang berminyak. Jadi, jerawat senang sangat tumbuh dan kadang-kadang bernanah seperti jerawat batu. Boleh dikatakan hari-hari ada je jerawat baru menyebabkan muka saya penuh dengan bekas-bekas jerawat terutama di bahagian pipi.

jerawat batu kulit berminyak tiada selepas minum vivix shaklee

Kulit saya sangat sensitif pada pencuci muka terutama yang mengandungi alkohol dan bahan kimia kerana ia menyebabkan kulit saya bertambah kering. Disebabkan itu, saya tak pakai langsung mana-mana pencuci muka.

3 tahun yang lepas saya mula mengamalkan Vivix. Vivix ni produk Anti Penuaan dan Antioksidan. Saya jadi teruja nak cuba sebab fungsi Vivix nie sendiri yang membantu memperbaiki sel DNA kita. Bila sel kita sihat InsyaAllah kulit kita juga akan sihat.

Baru-baru nie saya perbaharui passport saya. Memang agak terkejut bila dibandingkan dengan gambar passport saya 2 tahun lepas. Sangat-sangat berbeza. Muka makin licin dan paling tak sangka gambar passport lama saya memang nampak macam muka makcik-makcik. Tapi gambar terbaru saya nampak kelihatan lebih muda sedikit.

Sekarang, saya dah pun berani memakai pencuci muka kerana kulit muka dah semakin baik. Kulit dah tak berminyak macam dulu, jerawat dah jarang-jarang tumbuh dan bekas jerawat dah pudar.

Nasihat saya pada kawan-kawan yang ada masalah kulit muka, dah pakai dan consume macam-macam produk, tapi masih tak berkesan, cuba rawat sel-sel badan dengan Vivix ni konsisten selama 3 tahun. Insya Allah masalah kulit muka kawan-kawan akan dapat di atasi.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Saturday, 24 June 2017

Lelaki 28 Tahun Paru-Paru Bocor Akibat 11 Tahun Merokok. Korang Bila Nak Berhenti ? Nak Tunggu Paru-Paru Rosak Dulu Ke ?

Paru-parunya bocor dan bahagian yang bocor itu terpaksa dibuang. Memang mengerikan, namun itu yang harus diterima Muhammad Aidelhan Surjonoh, 28, akibat merokok.

Pemuda yang tinggal di Kluang itu berkata, semuanya bermula dengan sesak nafas pada 24 Februari lalu.

“Mula-mula saya sesak nafas. Pergi ke klinik di Kluang, dan doktor kata mungkin gastrik atau otot tegang, tetapi selepas beberapa hari, keadaan saya masih belum pulih.

“Kemudian saya ke Hospital Pantai Batu Pahat dan sempat jalani pembedahan untuk keluarkan angin dalam paru-paru, tetapi masih tidak pulih. Apabila buat imbasan CT, doktor dapati paru-paru saya bocor.

“Hospital itu minta saya rujuk ke Hospital Mahkota, Melaka. Di situ, saya jalani pembedahan untuk menampal paru-paru yang bocor. Malangnya kaedah itu tidak berjaya dan doktor sarankan bahagian bocor sebesar lima sentimeter dibuang,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Selepas hampir sebulan menjalani pembedahan terbabit, Aidelhan yang sebelum ini aktif bersukan berkata, dia masih belum pulih sepenuhnya dan tidak boleh menarik nafas dalam.

“Keadaan saya semakin baik, tetapi belum pulih sepenuhnya. Saya belum boleh menarik nafas dalam. Menurut doktor, ia mungkin ambil masa tiga bulan hingga setahun untuk pulih.

“Dulu saya aktif bersukan seperti bermain futsal, takraw atau badminton, tetapi sekarang doktor hanya galakkan saya berjalan,” katanya yang mula merokok sejak berusia 17 tahun.

Tambah Aidelhan, dia mula sedar bahawa merokok bukan sekadar membahayakan kesihatan malah ia juga satu pembaziran.

“Sebelum ini saya memang ada niat nak berhenti merokok. Tapi ia sekadar niat, justeru saya anggap apa yang berlaku ada hikmah kerana jika tidak sakit, mungkin saya tak berhenti merokok.

“Sekarang apabila dah tinggalkan rokok, baru saya sedar hampir RM400 saya bazirkan setiap bulan untuk beli rokok. Kalau jumlah itu diberi kepada ibu bapa kan lebih baik,” katanya.

Aidelhan turut dimaklumkan oleh doktor yang merawatnya bahawa paru-parunya boleh hancur sekiranya dia tidak berhenti merokok.

“Sudah sebulan saya berhenti merokok. Saya faham memang susah nak berhenti kerana saya sendiri mengalami pening-pening dan lemah badan pada minggu pertama.

“Masuk minggu kedua dan ketiga, saya mula biasakan diri tanpa rokok. Mula-mula memang susah. Kalau tak boleh berhenti terus, mulakan dengan kurangkan merokok,” katanya.

Cara Mudah Menghilang Ketagihan Rokok

Vivix mendetoxkan nikotin dari dalam darah, organ, otak, dan tempat lain. Bila nikotin berkurangan, rasa ketagih pada nikotin pun hilang.

Orang merokok merasakan satu perasaan bila dia menghisap rokok. Sebab itu bila dia berhenti merokok, otak dia rasa lain macam dan memanggil-manggil untuk dia merokok balik bagi mendapatkan semula perasaan itu. Vivix boleh memberikan perasaan tu, jadi bila dia minum Vivix, dia tak rasa terpanggil nak merokok.


Vivix mengurangkan simptom withdrawal bila berhenti merokok. Simptom withdarawal sememangnya teruk, sebab itu orang yang berhenti merokok secara tiba-tiba, dia kena macam-macam penyakit. Senang cakap, badan ‘terkejut’ dengan keadaan yang dia tidak biasa (tiada sumber nikotin dalam badan). Insya-Allah dgn Vivix boleh redakan kejutan tu.

Shaklee Effect Sharing : En Nasiruddin Testimoni berhenti merokok dengan Vivix

Jika rasa masih sayang mahu berhenti merokok… cuma pandang isteri, anak anak anda. Mereka juga berisiko tinggi mendapat pelbagai penyakit disebabkan sikap buruk anda
Sayangi diri sendiri dan keluarga .. Bertindak sekarang sebelum terlewat.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Friday, 23 June 2017

Bekas Jurutera Menderita Slip Disc dan Prolong Period Sekian Lama Akhirnya Jumpa Ubat…

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX). TESTIMONI 11: NENG ROZIANA. [SLIP DISC & PROLONG PERIOD SEMBUH DENGAN AMALKAN VIVIX]

Assalamualaikum wbt. Saya Siti Roziana Bt.Alias, berumur 33 tahun dan merupakan ibu kepada 3 orang cahaya mata. Saya seorang WAHM dan kini menetap di Puchong.

slip disc prolong period hilang minum vivix shaklee

Saya seorang yang agak aktif ketika di universiti dahulu. Bola jaring, kayak dan aktiviti rekreasi lasak menjadi pilihan ketika itu. Pendek kata..jatuh terseliuh, lebam dan injured dah jadi rutin saya. Akibatnya belakang mula rasa sakit hingga ke tapak kaki.

Pernah juga saya pergi mengurut kerana kecederaan yang saya alami tetapi kerana tempat mengurut itu agak jauh dari Universiti itu sekali sahaja saya kesana. Dan saya pendam sakit itu kononnya tak mahu terlalu memikirkannya dan berharap ia akan baik sendiri suatu hari nanti.

Tuntutan kerjaya saya sebagai Jurutera Rangkaian memerlukan saya banyak keluar pejabat dan pergi ke tempat pelanggan kami. Oleh kerana kerja saya melibatkan pemasangan kabel, perkakasan IT dan computer..makanya kebanyakan barang itu saya akan angkat sendiri selagi terdaya. Tanpa saya sedari sakit itu datang semula. Paling ketara di bahagian belakang hinggalah ke tapak kaki. Berdenyut-denyut dan sungguh menyakitkan.

Jadi apabila saya mula rasa sakit..saya akan makan kan ubat tahan sakit yang diberikan doctor. Memang lega..namun ia hanya berkesan untuk sementara waktu.

Hendak dijadikan cerita, pada tahun 2013 sakit belakang saya menjadi amat kronik. Sakit hingga saya berjalan mengengkang ke hospital kerana terasa amat perit di bahagian pinggang, punggung dan kaki. Jika saya berjalan seperti orang normal..sepertinya ada sesuatu mencucuk-cucuk belakang dan kaki saya.

Suami cadangkan saya refer terus ke pakar Ortopedik kerana keadaan saya yang amat merisaukan nya. Bila sesi soal jawab dengan pakar..pakar menegur saya kerana membiarkan masalah belakang saya yang berlarutan tidak dirawat sehingga 9 tahun lamanya.Pelik juga katanya saya boleh tahan sakit sebegitu..huhuhu.

Beliau menjalankan beberapa ujian dan hasil dari ujian MRI mendapati tulang L4 saya telah terkeluar sedikit atau dalam istilahnya Slip Disc. Kata doctor itulah yang menjadi punca kepada sakit belakang saya selama ini dan ia masih belum di tahap kritikal.

Saya ditahan wad selama seminggu dan menjalani beberapa sesi fisioterapi dan ia mendatangkan sedikit kelegaan. Namun kata doctor saya tidak boleh terlalu lasak dan mengangkat benda berat kerana masalah slip disc saya itu. Sedih mendengarnya kerana saya sedar sebagai seorang pekerja/ ibu pasti banyak perkara yang akan terbatas nanti.

Disebabkan tuntutan kerja yang agak sibuk ketika itu saya tidak menumpukan proses penyembuhan fisioterapi yang telah dijadualkan doctor, namun saya cuba ikhtiar dengan cara lain yang saya rasa fleksibel dengan diri saya.

Saya bertanyakan kepada rakan dan juga mencari di internet . Saya lihat ramai orang bercerita tentang khasiat Vivix yang telah membantu ramai pesakit kronik untuk kembali sihat. Jadi tanpa berlengah lagi…tanpa berkira kira berapa harga sebotol Vivix itu saya terus membeli sebotol Vivix dan juga GLA ( Saya consume serentak dengan Vivix kerana saya turut mengalami masalah prolong period).
Awal ambilan saya kena healin crisis yang teruk juga…pening kepala, tak sedap badan, rasa nak demam.. tapi saya tabahkan hati juga untuk habiskan sebotol.

Perubahan yang mula-mula saya rasai, apabila Prolong Period saya yang tak berhenti selama 6 bulan (dimana seiring dengan sakit slip disc) berhenti serta merta. (Prolong period ini tidak tahu apa puncanya kerana saya disahkan tiada cyst dan fibroid oleh Doctor O&G.)

Perubahan ini turut disedari oleh suami. Katanya saya nampak sihat berbanding dulu dan tidak lagi mengadu sakit belakang setiap malam.

Dan syukur pada anugerah yang tak terhingga dariNya yang saya hamil anak kami yang ketiga.Saya alahan diawal kehamilan namun tiada sakit pinggang /belakang yang teruk seperti dua kali kehamilan sebelum ini. Dengan asbab Vivix dan GLA, slip disc dan prolong period saya sembuh. Badan saya sihat dan segar..malah sentiasa bertenaga. Terima kasih Allah..terima kasih Vivix kerna kembalikan semula nikmat sihat pada diri saya.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Masalah Paru-paru, Tak Tahan Sejuk, Wanita Ini Amalkan Teknik Rahsia Masa Bercuti Dekat Australia..

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX) . TESTIMONI 13: SITI SARAH MOHAMAD NOOR. [VIVIX SUPLEMEN WAJIB BAWA UNTUK BERCUTI].

Assalamualaikum..baru-baru ni saya dan keluarga bercuti ke Perth, Australia. Kami pergi pada musim bunga. Suhu memang sejuk di sana sekitar 10 darjah celcius.

tak tahan sejuk minum vivix kasi lega

Saya memang jenis tak tahan sejuk termasuklah anak kedua saya yg baru berusia 1 tahun 4 bulan. Saya pula memang ada masalah paru-paru dari kecil. Bila sejuk sangat saya akan terkena batuk gatal tu sampai berbulan-bulan.

Setiap kali musim hujan saya akan cepat-cepat ambil Vitamin C dan Nutriferon supaya saya tak terkene batuk atau selsema. Macam anak saya yang kecil, bila musim hujan memang senang berair hidung dan berlarutan berhari-hari. Biasanya saya akan suapkannya Omega Guard atau Nutriferon supaya antibodi jadi kuat.

Jadi, sebelum ke sana saya memang dah prepare siap-siap Vitamin C, Nutriferon dan Omega Guard. Saya tambah lagi satu suplemen iaitu Vivix. Vivix nie memang bagus untuk tingkatkan sistem imunisasi kita.

Sesampai je di sana, malam tu saya terus minum vivix. Sambil-sambil tu saya suap kan pada anak-anak saya, suami dan saya bagi abang ipar minum juga. Memang setiap malam dan pagi sebelum keluar kat sana kami minum Vivix dulu.

Alhamdulillah 4 hari kami di sana. Kami semua pulang ke Malaysia dalam keadaan yang sihat. Anak-anak pun sihat. Anak saya yang kecil tu adalah selsema sikit. Tu pun sekejap sangat tak sampai sehari dah baik. Anak saya yang sulong pulak relax je tak pakai baju sejuk. Sampai kene paksa pakai. Punyalah power lepas minum Vivix. Sampaikan saya terlupa nak suapkan anak Omega Guard dan Nutriferon.

Kawan-kawan yang bercadang nak bercuti ke tempat sejuk, jangan lupa bawa suplemen atleast Vivix ye. Sangat-sangat berguna. Tak seronoklah kan kalau sakit semasa bercuti.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Thursday, 22 June 2017

Dah Cuba Macam-macam,Masih Lagi Sakit Tumit Dan Darah Tinggi, Mak Anak 5 Ini Tekad Amalkan Petua Ini…

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX). TESTIMONI 14: PUAN ARBAYIAH MOHD NOH . [SAKIT TUMIT SEMBUH & BACAAN DARAH TINGGI MENURUN SELEPAS AMALKAN VIVIX]

Assalamualaikum..Nama saya Arbayiah Binti Mohd Noh dan berumur 53 tahun. Saya seorang suri rumah dan kini menetap di Selangor serta mempunyai 5 orang anak. Saya ingin berkongsi pengalaman saya mengamalkan Vivix kerana masalah darah tinggi, sakit tumit dan cepat penat.

sakit tumit darah tinggi berkurang dengan minum vivix shaklee.jpg

Saya pernah mencuba pelbagai suplemen, berjumpa doktor dan membeli produk lain seperti Jus Nusantara, Jus dari produk Zhulian dan macam-macam lagi. Doktor juga membekalkan ubat-ubatan setiap kali selepas check up.

Saya mula mengenali Shaklee melalui phamplet yang dibawa pulang oleh anak saya, Nurliyana. Beliau merupakan seorang pengedar Shaklee. Saya juga turut membuat pembacaan di Internet untuk mengetahui kandungan Vivix serta membaca testimoni-testimoni di Internet.

Saya mengambil 1 sudu teh Vivix setiap pagi. Selain Vivix, saya turun mengambil Ostematrix setiap hari. Selepas 5 bulan mengamalkan kedua-kedua produk ini secara konsisten, bacaan darah tinggi saya telah menurun dan dulu setiap 1-2 bulan saya perlu pergi ke klinik untuk check up, kini cuma 6 bulan sekali sahaja. Saya juga telah menghabiskan 2 botol Vivix dalam tempoh 5 bulan ini.

Saranan anda saya untuk pembaca yang mempunyai masalah seperti saya, minumlah Vivix untuk kesihatan yang menyeluruh. Saya berasa sangat gembira kerana bacaan darah tinggi saya telah berkurang bacaannya. Saya juga sangat berpuas hati sebab dengan Vivix ini saya tidak lagi perlu mengambil ubat-ubat lain. Ianya memudahkan saya yang tak suka sangat makan ubat ini.

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anak saya kerana memperkenalkan Vivix kepada saya. Selama 4 tahun saya menghidap darah tinggi ini, akhirnya saya bebas. Malah berat badan saya juga turun dengan banyak selepas mengamalkan Vivix. Terima kasih Vivix! Saya sayang Vivix!

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Wednesday, 21 June 2017

Sakit Bagai Daging Dihiris-hiris Ketika Pantang, Wanita Ini Kesal Tak Buat Tips Ini Dari Hari Pertama…

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX) .TESTIMONI 15: NURUL AZIYANA . [LUKA CZER SEMBUH DENGAN CEPAT SELEPAS AMALKAN VIVIX]

Assalamualaikum saya Nurul Aziyana, pengguna Shaklee sudah hampIr 4 tahun. Saya nak kongsi kisah bagaimana Vivix sangat membantu saya ketika berpantang bersalin secara pembedahan.

dilema bersalin czer sakit hilang selepas minum vivix shaklee

Untuk kelahiran yang kedua ni baru saya guna set bersalin Shaklee + Vivix sebab kelahiran pertama belum kenal lagi vitamin Shaklee. Al kisah menjadi asbab bersalin czer, semasa datang contraction suam-suam suku tu kebetulan memang ada appointment dengan gynea. Masa scan waktu tu lah baru dapat tahu breech.

Doktor terus buat keputusan, emergency operation. Terus ke HTAA, pung pang pung pang ditolak ke OT untuk berdepan dengan pengalaman kali kedua. Mungkin proses nak bersalin tu cepat.. tapi kesakitan yang ditanggung selepas bersalin czer kali ni lain dari yang pertama dulu. Czer adalah major operation. Jadi ubat tahan sakit dan antibiotik adalah wajib. Malangnya saya allergic pada banyak ubat. Bila makan satu muka akan jadi bengkak sampai tak boleh nak bukak mata.

Saya hanya mampu makan panadol. Tapi itupun akan buat jadi bengkak juga cuma tak seteruk bila makan antibiotic. Kalau demam biasa or sakit kepala ok la kan dengan panadol. Tapi kalau czer tak cukup hanya dengan panadol.

Minggu pertama sangat hazab. Sakit bagai daging di perut tu dihiris-hiris sampai saya tak mampu nak bergerak. Nak ke toilet yang sekangkang kera pun terpaksa berenti 2 kali dan ambil masa yang lama sampai menangis.

Nak bangun, nak duduk sangat lah menyeksakan. Ditambah pula anak jaundis masa tu dan ulang alik klinik untuk injection selepas bersalin. Syukur juga kat rumah ni memang ada wheelchair.
Disebabkan tak boleh makan ubat tahan sakit dan antibiotik, jadi saya bertahan dengan vitamin Shaklee. Sejak hari pertama saya ambil ZINK COMPLEX dan VITAMIN C (untuk cepat baik luka) , GARLIC COMPLEX untuk ganti ubat antibiotik, VITALEA , BCOMPLEX untuk tenaga, OSTEMATRIX untuk elak sembelit (memang tak sembelit sepanjang berpantang), LECITHIN untuk bengkak susu.
Namun begitu, megadose zink complex n vitamin C tak mampu untuk meringankan sakit saya. Yelah, ini vitamin bukan ubat..dan vitamin pulak adalah vitamin semulajadi kesannya bukan segera macam ubat. Mungkin tak cukup untuk tahan sakit dari major operation ni. Satu je yang saya belum cuba waktu tu dan saya menyesal sebab tak ambil dari hari pertama lagi iaitu VIVIX.

Kesakitan masih terasa walaupun lepas 2 minggu pembedahan. Bila saya cuba VIVIX? hari ke-20.. saya ambil 1 sudu teh pada mulanya. Selepas 3 hari saya makan vivix, alhamdulillah syukur sangat-sangat sebab dah kurang rasa sakit. Bila dah kurang rasa sakit, jalan pun laju sikit. Kalau sebelum tu nak jalan memang kena pegang perut. Allah, syukur sangat rasa. masa ni memnag rasa menyesal tak start amik Vivix hari pertama bersalin.Sangat menyesal.

Lepas ni saya dah tahu dah, cara cepat untuk baik luka czer tak lain dan tak bukan adalah denganVivix. Itu sebab saya sayang sangat dengan Vivix ni. Alhamdulillah juga Vivix tak mengganggu penyusuan langsung. Alhamdulillah, lepas pengambilan Vivix terus rasa kurang sakit di perut dan cepat hilang.
Seksa tau nak pegang baby yang berat tu kalau sakit. Banyak pergerakan akan terbatas.Tapi nak tak nak kena bergerak juga walau sakit macam mana pun.

Saya juga syiorkan pada kawan yang juga bersalin secara czer. Untill now, saya masih consume Vivix ni sebab banyak sangat kelebihannya. saya tau saya masih memerlukan Vivix untuk luka dalaman dan yang penting untuk kecantikan juga. Vivix baiki sel-sel dalaman. Bila sel cantik, fungsi badan pun cantik. Sebab tu luka pun cepat baik sebab Vivix bertindak terhadap sel.

Jadi saya amat sarankan Vivix untuk mereka yang bersalin secara Czer..dan Vivix ni boleh juga untuk mereka yang menjalani apa-apa pembedahan untuk memastikan luka cepat baik. Baik juga untuk pudarkan parut akibat jahitan semasa pembedahan. Terbaik sungguh!

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Tuesday, 20 June 2017

Nyanyuk Boleh Diubati ? Nenek Tua Ini Dapat Kembali Mengingati Nama Ahli Keluarganya…

Hahaha ini semua nyanyuk, biasa orang tualah, tapi bebaru ni orang muda pun dah start nyanyuk. Satu sakit yang popular, Alzheimer, hooo nyanyuk nih, apa nak buat ? Ok takpa, ini ada cerita best.
Depa orang barat ni ada buat kajian. Biomarkers atau penanda nyanyuk ialah jumlah beta amyloid dalam otak nih. Hahhaha, beta amyloid ni kalau duduk tempat lain, ok je. Jangan duduk kat otak ok ? Habis neuron terganggu signal, macam kabel kpmputer terputus kabel ke hard drive yang menyimpan data.

penyakit alzheimer nyanyuk boleh diubat dengan resveratrol dalam vivix shaklee

Tapi apa nak buat ? Depa kata mat saleh nih suruh makan resveratrol, yang biasa ada dalam anggur. Hahhaa, anggur ni banyak kali sebut dalam quran. Hooo yeah. Ada VIVIX, nih power lagi dari reveratrol bak kata les wong. Hoo yeah. Ni ada cerita mat saleh ni, dia bagi mak dia makan, ok kot. Baguih kenal balik sedara mara dia. Cuba baca kat bawah nih…
This testimony was written by a business associate/personal friend’s husband and his sisters.
Our Mom had become bed-ridden, wore diapers and seldom recognized family or friends. We bathed, dressed, and fed her. She was diagnosed at the beginning of the worst stage of Alzheimer’s.
Mom was prescribed Aricept and slept for the next seven months. After that they prescribed Exelon, another three months of sleeping. Were Alzheimer drugs just meant to keep patients sedated? Then came Namenda, Mom became violently ill, lay in bed in pain and lost 30 pounds in less than 30 days.
We decided to stop all prescription medications and get her on a Shaklee supplement program to give her body the benefits of health. She took Vita-Lea Gold, Memory Optimizer, HerbLax, Energizing Soy Protein and Optiflora. Within a few weeks she started getting up on her own and showing improvements. Then Shaklee introduced a new product, Vivix.
After adding Vivix, Mom began to remember all of her children and other family members. She can brush her teeth, wash and dress herself and no longer wears diapers. She does the dishes and sweeps the patio. When we shop she has conversations with other people. She plays with her great grandchildren and now sings and recites many songs and rhymes she didn’t remember before. Her long term memory has returned, though not perfect, and at times has selective short term memory. Out of seven stages of Alzheimer’s, today Mom is only at stage 1-2.
A few times when we forgot to give her the supplements or when the Vivix wasn’t available she became listless and confused. Not only is that stressful for Mom, but it makes it very difficult for us as her caregivers. We now make sure to have an ample supply and it always travels with us.
Thankfully, Judy, Sandy and Bill K.
sumber :healthybodyhealthyhome

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Monday, 19 June 2017

3 Minggu Amalkan Petua Ini, Mak Anak 2 Kembali Cergas Bertenaga…

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX). TESTIMONI 16: WAN ZAINAB . [SAKIT DAN LENGUH-LENGUH BADAN HILANG SELEPAS AMALKAN VIVIX]

Assalamualaikum. Saya Wan Zainab Bt. Wan Muhammad berusia 29 tahun. Mempunyai 2 orang cahaya mata lelaki. Saya suri rumahtangga yang bekerja dari rumah. Saya merupakan ibu yang aktif dan sibuk dengan aktiviti luar.

badan lenguh sakit belakang hilang 3 minggu minum vivix shaklee

Selepas melahirkan anak kedua, saya mengalami masalah sakit pinggang, lenguh-lenguh, sakit belakang dan kerap letih. Situasi ini saya sedar sewaktu anak kedua berusia 7 bulan. Anak sulung pula jenis yang aktif. Tambahan pula sekarang anak kedua dah berusia 1 tahun. Adik dan abang sama-sama aktif.

Saya rasa hari-hari ingin diurut belakang badan. Memang rasa tak selesa bahagian belakang. Waktu tidur, saya alaskan bantal pada bahagian belakang. Selain sakit belakang, kaki juga sering sakit terutamanya pada bahagian buku lali. Suamilah yang selalu jadi tukang urut tak berbayar.

Sehinggakan saya rasa ingin jumpa doktor, risau jugak kalau bahagian belakang bermasalah.Takut slip disc atau lain-lain masalah. Tapi saya batalkan hasrat kerana ingin mencuba Vivix.

Jun 2016, promosi Vivix. Saya ambil peluang ini untuk consume Vivix. Alhamdulillah, 3 minggu amalkan Vivix, rasa sakit badan dah beransur hilang. Bangun pagi pun mudah je dan badan rasa lebih ringan daripada biasa. Sakit kaki dan tumit dah tiada.

September lepas, saya join marathon. Walaupun 3 KM, saya rasa bertenaga dan masa larian, saya tak rasa sakit perut (senak perut). Kebiasaannya kalau larian, sakit perut memang akan terasa. Sangat pelik!

Saya tak mudah penat. Jatuh cinta pada Vivix!!

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Sunday, 18 June 2017

Rasa Macam Dah Sihat Dari Strok, Tapi Ada Berlaku Sesuatu Pada Mata Pulak…

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX). TESTIMONI 17: HAFZA AIEN. [MATA SIHAT TERPELIHARA DENGAN VIVIX]

Assalammualaikum…saya Hafzazuraein a.k.a Hafza Aein..Kalau anda masih ingat lagi..saya pernah tuliskan kisah suami saya yang menghidapi stroke pendarahan sehingga menyebabkan masalah pertuturan.

Dan mungkin tamai yang tak menyangka suami saya sekarang makin beransur pulih dari masalah itu..Alhamdulillah saya bersyukur sangat-sangat kepada Allah s.w.t, keluarga dan juga rakan2 yang lain.

Tapi kali ni saya nak share sikit pasal suami saya juga…yang dah consume dengan Vivix lebih setahun..untuk bantu atasi masalah stroke beliau.

Kebiasaanya, orang stroke ini mempunyai masalah mata kan.. Kadang-kadang sukar untuk melihat…akibat dari sel-sel yang dah mati di otak mereka.. Begitu juga dengan suami saya.

Pada mulanya, beliau hanya menghadapi masalah pertuturan..Tapi tidak diketahui juga menghadapi masalah mata..mungkin sebab silau..atau pun masalah saraf pada mata.

Kami dapat tahu bila membuat pemeriksaan susulan di bahagian Rehab di Hospital..Selepas itu, doktor menyarankan untuk melakukan pemeriksaan mata di bahagian pakar mata.

Tapi..apa yang memeranjatkan saya dan juga doktor mata..semua ujian mata yang dijalankan tidak menunjukkan pun beliau menghadapi masalah mata..Malah semuanya ‘perfect’ …Sampaikan doktor pun berkata “Saya sendiri pun tidak dapat bacaan macam ni” .

Ini lah hasilnya setelah consume Vivix..yang dah lebih setahun..Alhamdulillah..Dengan izin Allah s.w.t…mata suami semakin baik walaupun beliau sudah pun berumur hampir 40 tahun.

Malah kalau dilihat pun..tiada satu uban pun ada di kepalanya..dan kelihatan awet muda lagi..Memang terbaiklah Vivix. Terima kasih Vivix kerana menjadikan saya dan keluarga semakin sihat.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Saturday, 17 June 2017

Budak Sekolah Asyik Down Kerana Kanser Peringkat 4, Mak Dia Dah Cuba Macam-Macam Ubat Dan Akhirnya

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX) . TESTIMONI 18: SAADIAH ARBAIN . [ANAK SAYA SEMBUH DARI KANSER PERINGKAT 4 SETELAH AMALKAN VIVIX].

Ini kisah anak saya. Anak saya disahkan mengidap kanser Hodgkins Lymphoma stage 4 pada usia 10 tahun. Beliau telah sembuh sepenuhnya setelah mengambil Vivix Shaklee.

budak sekolah pulih dari kanser tahap 4 konsisten minum vivix shaklee

Pada usia 10 tahun anak saya selalu mengadu sakit belakang. Saya dan suami menyangkakan kemungkinan jatuh basikal atau jatuh masa bermain.

Sakitnya semakin kerap. Kami bawa ke klinik dan kadang-kadang ke hospital. Di hospital doktor check ala kadar dan bekalkan Paracetamol sebagai ubat tahan sakit. Biasa la bila makan ubat sakitnya reda. Lepas tu datang balik.

Doktor pun tak dapat detect penyakit ank saya. Sampai satu masa doktor amik darah bagi tujuan ujian dan dihantar ke makmal darah.

Doktor mengesahkan anak saya ada jangkitan kuman dalam darah. Anak saya menjalani operation kecil untuk mengambil sample di bahagian leher sebelah kiri.

Setelah beberapa hari dapat result, anak saya disuruh rujuk ke HKL. Sampai disana kami terus ke Wad Pedriatik kanak- kanak.

Hati seorang ibu hancur bagai dihiris sembilu apabila doktor Teh Kok Hoi memberi tahu anak saya mengidap penyakit kronik tahap 4 dan terpaksa menjalani rawatan kimoterapi.

Saya dan suami diberi kaunseling supaya tabah menghadapi kemungkinan yang akan berlaku. Suami saya tenang mendengarnya sedangkan saya sudah berbagai-bagai perasaan yang timbul. Takut, cemas dan sedih. Rawatan ini 50-50.

Dari hari itu 20 Julai 2011 bermula episod baru dalam hidup saya. Anak saya di masukan wad KK3 di pedriatik HKL.

Anak saya menjalani rawatan kimoterapi dan perlukan penjagaan yang rapi. Pesakit tidak dibenarkan jumpa orang luar kerana ditakuti jangkitan kuman.

Kami berulang alik ke HKL selama dua tahun. Rawatan kimoterapi selama enam bulan dan masa selebihnya bagi check up susulan.

Setelah tempoh dua tahun anak saya disahkan sihat dari kanser tersebut namun doktor menasihati agar kami jaga pemakanannya kerana ditakuti penyakitnya akan berulang semula.

Yang menyedihkan saya sekarang kos perubatan semakin meningkat. Hospital kerajaan tidak dapat menyediakan kos rawatan bagi penyakit kanser stage 4. Ramai pesakit pergi ke hospital swasta yang menelan belanja yang agak mahal.

Sepanjang anak sakit, dia cepat down dan cepat terasa. Tapi satu yang saya ingat sampai hari ni. Bila doktor suruh cuti setahun dari belajar untuk menjalani rawatan. Dia kata tak nak jadi orang bodoh sebab takut ketinggalan dalam pelajaran. Dia sangat sedih dengan keadaan dirinya.

Justeru itu saya berusaha mencari supplement bagi anak saya. Dari satu supplement ke satu supplement tetapi semua tidak sesuai. Dan akhirnya saya temui Vivix Shaklee.

Alhamdulillah peraturan Allah itu memang cantik. Apabila anak saya memasuki sekolah form 1 di SMAN Lenggong , anak saya ditukarkan ke hospital Ipoh bagi check up seterusnya.
Saya sentiasa bekalkan Vivix buat anak saya. Setelah konsisten ambil Vivix, anak saya disahkan bebas kanser pada 20. 07.2016. Satu berita yang menggembirakan.

Alhamdulillah lepas habis rawatan dia boleh skor balik pelajaran yg tertinggal. Yang paling menggembirakan saya Alhamdulillah periksa I’dadi tahun lepas dia dapat mumtaz.
Sekarang anak saya bisa menjalani kehidupan seperti remaja lain. Belajar dan bermain. Malah anak saya turut menyertai aktiviti lasak di sekolahnya. Saya pun tidak perlu risau akan keadaan anak saya ketika tinggal berjauhan dari keluarga.

Syukur Alhamdullilah. Terima kasih Allah terima kasih Shaklee.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Friday, 16 June 2017

Susah Nak Klimaks ? Seks Tak Puas.. Kenapa ?

Hubungan seks bermaksud hubungan kelamin antara dua individu berlainan jantina. Orgasma pula bermaksud mencapai kemuncak kepuasan syahwat ketika melakukan hubungan seks atau lebih mudah disebut klimaks.

Ia adalah dua perkara yang berbeza. Setiap pasangan yang melakukan hubungan seks belum pasti memperoleh orgasma. Bagi lelaki, ia merupakan perkara biasa ketika melakukan hubungan kelamin namun wanita pula sebaliknya.

Ada wanita yang mencapai orgasma setiap kali melakukan hubungan namun peratusannya sangat rendah, ada juga yang hanya sesekali dan jangan terperanjat, jika ada yang langsung tidak pernah merasainya.

Merujuk kepada kajian yang dijalankan oleh Durex pada tahun 2007/2008 di kalangan pasangan suami isteri di Malaysia, hanya 25% wanita yang melakukan hubungan kelamin mencapai orgasme berbanding lelaki 62%.

Kajian itu juga menunjukkan hanya 58% wanita berpuas hati dengan intensiti orgasma mereka berbanding lelaki iaitu 66%. Kajian tersebut mendedahkan wanita Malaysia ketinggalan dari segi pengalaman orgasma berbanding wanita Sepanyol (52%), Mexico (51%) dan Afrika Selatan (49%).
Kebaikan Orgasma

Orgasma membantu menyuburkan kesihatan seksual. Ia adalah sesuatu yang sepatutnya dikecapi oleh seseorang wanita. Katakan kepada suami anda, saya mahukannya kerana ia adalah hak saya.
Kesihatan seksualiti yang baik mempengaruhi fikiran, perasaan, tindakan dan perhubungan seperti juga kesihatan mental dan fizikal. Jangan terperanjat andai seks yang baik mampu menjana prestasi kerja yang lebih bagus.

Faktor Tiada Orgasma

Faktor utama mengapa wanita Malaysia sukar mencapai orgasma banyak dipengaruhi oleh kepercayaan masyarakat kita.

Bagi orang timur, berbicara mengenai seks adalah sesuatu yang tabu dan memalukan. Ilmu mengenai pendidikan seks tidak dibincangkan secara terbuka, kerana itu masyarakat kita terutama wanita tidak mendapat gambaran sebenar mengenai hubungan seksual yang sewajarnya.

Sudah menjadi adat orang Timur mengharapkan anak mereka ‘faham’ sendiri mengenai perkara berkaitan seks tanpa mahu memberi panduan mengenainya. Apabila berumah tangga, seandainya mereka tiada komunikasi yang baik antara suami isteri, masalah ini akan berlaku.

Faktor umur juga memainkan peranan penting dalam menentukan tahap orgasma individu, begitu juga dengan faktor kesihatan, pengalaman peribadi dan hubungan suami isteri.

Tahap seksualiti pula bergantung kepada sistem hormon, neurologi dan vaskular (salur darah). Organ seks sebenar yang paling penting dalam menentukan kebolehan untuk mencapai orgasma adalah otak.
Hubungan intim mempengaruhi kitaran tindakbalas seks wanita. Ia bermula dengan keintiman emosi yang menjadi motivasi kepada seksualiti neutral wanita. Seterusnya ia merangsang seks yang mana faktor psikologi dan biologi memainkan peranan untuk meningkatkan tahap seks.

Keinginan seks akan meningkat lalu mencapai tahap kepuasan fizikal dan emosi.

Kitar Tindak Balas Seks Wanita

1. Peringkat pertama adalah keterujaan atau ransangan yang mana dicetuskan oleh stimulasi psikologi dan fizikal. Tanda-tandanya adalah perubahan emosi, peningkatan kadar denyutan jantung, respirasi dan penebalan dinding serta pengeluaran pelincir dari vagina.
2. Pengekalan rangsangan dipanggil plateau iaitu tahap kedua. Vagina akan menebal, kadar denyutan jantung dan ketegangan otot meningkat sekali gus stimulasi akan berterusan. Payu dara akan membengkak, puting payu dara menegang dan uterus terbenam.
3. Akhir kemuncak adalah orgasma.
4. Fasa terakhir adalah resolusi melibatkan pengaliran darah dari vagina ke seluruh tubuh, pengecutan payu dara dan puting payu dara serta penurunan denyutan jantung, respirasi dan tekanan darah.

Punca Sukar Mencapai Orgasma

Selain persekitaran, faktor utama yang menyebabkan wanita sukar mencapai orgasma adalah disfungsi seksual. Masalah ini berlaku di kalangan 20 hingga 50% wanita.
Ia melibatkan banyak faktor – biologi, psikologi dan personaliti. Juga tekanan emosi dan fizikal termasuk peningkatan umur. Termasuk juga masalah keinginan seksual, sukar mencapai kepuasan, orgasma dan sakit ketika melakukan hubungan seks.
Masalah keinginan seks terbahagi kepada dua iaitu masalah keinginan seks hipoaktif dan masalah tidak suka seks.
Masalah kesakitan pula antaranya dyspareunia (kekeringan bahagian labia), vaginismus (jangkitan kulat vagina) dan lain-lain masalah kesakitan.
Dari segi biologi, faktor jantina dan umur, endokrin, kemurungan, kesihatan keseluruhan dan perubatan memainkan peranan.
Masalah emosi dan berkaitan tekanan, penderaan seks dan konflik hubungan antara faktor psikologi yang sering berlaku.
Selain itu, masalah pengaliran darah seperti penyakit jantung, tekanan darah tinggi, paras kolestrol tinggi, merokok menyebabkan orgasma sukar dicapai.
Masalah hormon seperti menopaus, masalah endokrin, kekurangan hormon selepas bersalin dan diabetes juga boleh menjejaskan orgasma.

UMUR SUDAH 46 TAHUN PUN MASIH ADA SEKS YANG HEBAT ?

Menurut kajian yang telah dibuat di Universiti Harvard, anggur dan polyganum cuspidatum (Knotweed Jepun) telah dikenalpasti antara antioksidan terbaik yang membantu menurunkan paras asid urik dalam badan.
Kedua-dua ramuan ini adalah antara ramuan utama DALAM VIVIX berkaitan dengan masalah lelaki wanita yang ada mengalamai masalah lemah tenaga batin atau susah klimaks .Jadi Vivix lah yang paling sesuai !!

Okey mari saya huraikan kandungan apa yang ADA dalam Vivix ni.Yang boleh membantu mengawal masalah Klimaks
  • bahan dalam vivix: polyganum cuspidatum – sejenis resveratrol
  • resveratrol ni antioksidan paling power.
  • sebelum itu, tau tak macam mana cara viagra bertindak?
  • viagra bertindak dengan meluaskan salur darah area xxxx tu
  • jadi macam mana resveratrol bertindak macam viagra ni?
  • resveratrol meningkatkan pengeluaran nitrik oksida.
  • nitrik oksida ni bantu salur darah mengembang, dan memudahkan laluan di bahagian itu (tak sumbat)
  • kalau viagra ni dia expand salur darah yang kecik je tapi resveretrol boleh buat lebih dari tu, hingga arteri utama.
  • bila takde masalah tersumbat bahagian salur darah kt situ, maka mati pucuk boleh dibantu dengan vivix.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya

Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Thursday, 15 June 2017

Derita Hyperthyroid Berakhir, Wanita Ini Ceritakan Pengalamannya Yang Menyayat Hati…

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3 . TESTIMONI 5 : NORHASNIDA MOHAMAD NAYAN . [HYPERTHYROID SUDAH STABIL & TAK PERLU BERGANTUNG DENGAN UBAT LAGI]

Saya, Norhasnida Mohamad Nayan atau lebih mesra dengan panggilan Nieda. Saya disahkan menghidap penyakit tiroid atau lebih tepat lagi hyperthyroid sejak tahun 1999.

derita hyperthyroid hilang dengan vivix shaklee

Banyak komplikasi akibat penyakit hyperthyroid ni terpaksa saya tanggung sampai sekarang. Penyakit tiroid ni biasanya berpunca daripada keturunan dan ia akan kekal dengan kita seumur hidup. Cuma tahap keseriusan tu je boleh berbeza-beza. Kadang-kadang boleh jadi teruk dan kadang-kadang pesakit tiroid ni akan sihat seperti biasa.

Bagi saya, saya alami masalah rambut yang sangat kronik dan terus botak, saya juga jadi sangat kurus akibat penurunan berat badan yang mendadak kerana ketidakstabilan hormon, muka nampak cengkung, period tak teratur dan selalu letih, bernafas sampai tercungap-cungap akibat degup jantung yang terlalu laju.

Pada peringkat awal dulu, saya memang tiada pilihan dan terpaksa bergantung sepenuhnya kepada ubat untuk tiroid dan ubat untuk stabilkan degupan jantung. Bayangkan degup jantung saya melebihi 100 beat seminit dalam keadaan saya duduk saja tanpa buat apa-apa aktiviti! Kalau keadaan ni dibiarkan, saya mungkin akan mendapat kegagalan jantung sebab jantung bekerja lebih daripada yang sepatutnya.

Penyakit tiroid ni banyak menjadikan hidup saya agak huru-hara tapi apa yang saya nak kata ini adalah miracle dari Allah. Syukur sangat sebab saya pun dah tak perlu lagi bergantung hidup dengan ubat.
Pernah suatu malam tu saya ambil ubat untuk selsema dan asthma sebab saya memang kena selsema teruk dah seminggu. 3 hari lepas kena selsema, saya batuk pulak. Bila dah batuk maka bermulalah episod nak start kena asthma. So doktor bagi pulak ubat asthma. Sebelum tu kat klinik dah kena nebulizer dah. Ini kali pertama saya kena nebublizer semula selepas lebih kurang 3 tahun saya berjaya mengelak.

Lepas makan ubat-ubat tu, saya terus rasa menggigil. Jantung jadi laju… Allahuakhbar!. Ini lah masalah saya yang ada penyakit tiroid (hyperthyroid) ni. Walaupun penyakit tiroid (hyperthyroid) saya dah stabil tapi penyakit ini jenis yg kekal dengan kita seumur hidup tau. Sebab tu masih banyak hal berkaitan yang perlu dijaga rapi. Penyakit ini boleh berulang bila-bila masa saja dan dia datang tanpa sebarang signal pun. Jadi ada beberapa pantang-larang yang perlu dipatuhi oleh orang yang menghidap penyakit tiroid macam saya ni sebenarnya.

Bila jantung jadi laju, badan gigil saya pun mulalah penat. So saya tidur awal malam tu. Pukul 5.00 pagi dah terbangun. Langsung tak boleh tidur sebab masih menggigil dan jantung masih laju. Tak selesa sungguh.

Saya terus ambil megadose Vivix & NutriFeron. Lebih kurang 30 minit lepas saya dah boleh rasa degup jantung saya semakin sekata & reda dan slow semula.

Orang yang hyperthyroid macam saya ni, sistem imun kami sangatlah tipis dan rapuh. Masa saya mula-mula kena hyperthyroid ni dulu, sakit, demam, selsema tu memang jadi rutin lah. 2 atau 3 bulan sekali mesti kena. Itu belum termasuk dengan alahan yang macam-macam tu. Alahan dengan seafood, dengan cahaya matahari lah. Saya dulu tak boleh kena cahaya matahari lebih-lebih tau. Kalau kena, confirmed lepas tu mata saya akan jadi merah yg teruk dan bengkak sampaikan saya terpaksa dapatkan rawatan khas daripada pakar mata masa tu. Kalau makan seafood pulak habis gatal sana sini. Bibir pun jadi bengkak.

Kalau kena gigit dengan serangga sikit pun saya boleh jadi bengkak-bengkak yang teruk sampai berminggu-minggu menanggung. Saya jadi super sensitive. Tapi semuanya berubah sekelip mata bila saya disahkan menghidap hyperthyroid. Sistem pertahanan badan saya roboh. Askar-askar yg menjaga benteng semuanya tewas.

Lama-lama bila saya kenal Shaklee, saya start amalkan pengambilan suplemen. Antaranya Vitamin C, B-Complex, Ostematrix, ESP & Vivix. ini antara yang paling konsisten saya ambil.

Selain daripada semua tu saya jugak ambil NutriFeron. NutriFeron ini lah yang bantu bangunkan benteng pertahanan badan saya danbantu kukuhkan balik sistem imun saya.

Saya bersyukur sangat sebab kenal Shaklee. Kalau tidak mungkin sampai ke hari ni saya bergantung hidup dengan ubat. Ubat bukanlah tak bagus, tapi kalau saya ada pilihan yang lebih semulajadi, berkesan pula tu, kenapa tidak kan?

Saya juga pernah terpaksa jalani 4 kali pembedahan untuk buang breast lump. Setiap 2 tahun lump tu akan berulang dan setiap kali tu lah saya terpaksa lalui pembedahan untuk buang dan ultrasound yang saya buat pada tahun 2014 menunjukkan masih banyak lagi ketulan yang berpotensi untuk menjadi lump tapi Alhamdulillah semuanya hilang.

Sekarang saya dah lebih sihat, bacaan TSH, T3 & T4 saya juga dah lama stabil, asthma pun dah jarang sangat menyerang, tiada lagi alahan kecuali pada habuk, kepala yang dulunya botak pun dah dipenuhi dengan rambut semula dan berat badan pun dah ideal. Tak lagi kurus kering macam dulu dan saya juga dah tak perlu keluar masuk bilik bedah untuk buang breast lump lagi.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Wednesday, 14 June 2017

13 Bukti Hubungan Seks Buat Wanita Makin Cantik

Anda tahu tak ada cara mudah untuk kekal muda, sihat dan jelita dalam satu pakej? Dengan hubungan seks! Tak percaya?

Lepas ini, mungkin anda kena selalu goda nafsu suami, lah…

Semua wanita ada beberapa persamaan: suka pencuci mulut (sebab manis dan comel), suka clearance sale dan ingin sentiasa tampil muda, sihat dan cantik.
Sebab itu ramai yang sanggup melabur untuk perkara ini. Trend terhangat sekarang adalah trend kecantikan. Ada Sephora, gudang yang penuh dengan pelbagai produk (jika tak google nama produk, anda tak tahu ia wujud pun!)
Tapi, sebenarnya… anda tahu tak ada cara mudah untuk kekal muda, sihat dan jelita dalam satu pakej?
Ya, dengan hubungan seks! Tak percaya? Jom baca 13 bukti yang diulas doktor pakar tentang manfaat hubungan seks dalam membuatkan anda lebih cantik di bawah ini.
Lepas ini, kena praktis teknik godaan yang mampu menggugat nafsu suami, lah. Bukan untuk orang lain! Untuk kita kekal cantik juga, hehe.
Dr Mehmet Oz, doktor ternama daripada Amerika Syarikat mengulas
“seks satu jalan mudah untuk wanita kekal sihat, muda, dan cantik.”
Mengapa? Kerana…

1. Kulit kekal muda dan sihat

Hubungan seks meningkatkan pengaliran darah. Oksigen akan lebih dipam membuatkan kulit anda akan kelihatan lebih cerah. Glowing, gitu!

2. Awet muda

Healthsite melaporkan seks boleh buat kedutan hilang dan… anda boleh jadi awet muda! Waktu bersetubuh, anda akan melepaskan hormon yang boleh mengekalkan keanjalan kulit. Bebas kedutan lagi.
Nikmat orgasm mampu buat kita kekal awet muda? Wow, bertuah sungguh!

3. Tingkatkan imun badan

Perumpamaan “an apple a day keeps the doctor away” mungkin patut tukar kepada “having sex keeps the doctor away!” Sebab apa?
Sebab lebih kerap anda melakukan hubungan seks, lebih banyak antibodi immunoglobin terhasil. Immunoglobin adalah antibodi badan yang melawan selesema dan jangkitan!

4. Payudara lebih pejal

Dr Michael Roizen, Pengarah Klinik Cleveland Roizen menjelaskan seks mampu buat payudara anda lebih pejal. Payudara anda boleh membesar sehingga 25 peratus, dan puting akan lebih tinggi setengah inci.
Tak perlu lagi push-up bra!

5. Rambut lebih berkilat

Cantiknya rambut hitam berkilat! Tak payah pakai minyak kelapa atau produk syampu yang mahal lagi. Seks pun boleh buat rambut anda lebih cantik!
Kajian menunjukkan “hubungan yang semua orang suka ini” menggalakkan penerimaan nutrien dalam badan. Setiap folikel rambut berhubung dengan saluran darah. Lebih banyak pengaliran darah (sebab seks) lebih berkilat rambut anda!

6. Kuku lebih sihat dan kuat

Hello, jangan lupa tentang kuku! Seks yang boleh buat anda awet muda ini juga boleh buat kuku lebih sihat dan kuat. Lepas ini tak payah pergi manicure berkali-kali.

7. Sexexercise

Gim? Memang taklah! Lagipun, Dr Roizen menjelaskan hubungan seks sama seperti anda bersenam Zumba! Bersenam atas katil lah nampaknya, selepas ini.

8. Meredakan stress

Hidup ini memang stress. Tapi ada bukti yang mengatakan seks mampu meredakan stress! Ia sebab hubungan seks boleh merendahkan tahap tekanan darah. Tak payah stress lagi, okay?

9. Tiada lagi masalah muka

Masalah muka di sini adalah: muka berjerawat, kusam dan kering. Dan dengan seks, anda tak akan hadapi semua masalah ini lagi, pasti!
Tambahan lagi, hubungan seks yang aktif menggalakkan pengeluaran peluh. Ia bagus untuk menghapus kotoran dalam pori muka.

10. Bertindak sebagai pain killer semulajadi

Oxytocin, salah satu bahan kimia yang dilepaskan ketika bersetubuh meningkatkan endorfin dan mampu mengurangkan sakit kepala.
Seks juga mempercepatkan penyembuhan luka! Sebelum anda ke kabinet mencari ubat, apa kata cuba… quickie, dulu? Hehe…

11. Buang lemak badan!

Ini yang paling seronok! Hubungan seks mungkin tak mampu turunkan berat badan anda seperti senaman kardio, tapi ia mampu membakar kira-kira 170 kalori!

12. Orgasma meleperkan perut

Terima kasih kepada oxytoxin, anda boleh atasi masalah perut buncit!
susah nak ORGASMA? NAK KLIMAKS PUN PAYAH!!SINI SOLUSINYA

13. Tidur dengan cukup

Semua orang tahu manfaat mendapatkan tidur yang mencukupi. Tapi satu perkara anda tidak tahu. Hubungan seks boleh membuatkan tidur anda lebih tenang dan mudah! Sebab itu suami pun tiada masa nak cuddle, terus tidur!
Semua kebaikan di atas belum termasuk dengan kebaikan hubungan seks kepada suami anda! Hakikatnya, hubungan intim yang aktif menghasilkan sperma yang lebih sihat, mengurangkan kanser prostat dan meningkatkan kesihatan jantung.
Macam win-win situation. Anda semakin cantik, suami semakin sihat. Pakej lengkap untuk hidup bahagia, tanpa melabur wang yang banyak!
Alamak, anda tidur dengan anak-anak (co-sleeping), macam mana nak “nakal-nakal” selalu? Siapa kata!
Sumber rujukan: Healthsite, Your Tango, dan You Beauty
sumber

Vitamin untuk Membantu Meningkatkan Tenaga Batin Dan Elak Mati Pucuk

1. VIVIX

Menurut kajian yang telah dibuat di Universiti Harvard, anggur dan polyganum cuspidatum (Knotweed Jepun) telah dikenalpasti antara antioksidan terbaik yang membantu menurunkan paras asid urik dalam badan.

Kedua-dua ramuan ini adalah antara ramuan utama DALAM VIVIX berkaitan dengan masalah lelaki yang ada mengalamai masalah lemah tenaga batin or ED atau mati pucuk.Jadi Vivix lah yang paling sesuai !!Okey mari saya huraikan kandungan apa yang ADA dalam Vivix ni.Yang boleh membantu mengawal masalah mati pucuk ni.
➳ bahan dalam vivix: polyganum cuspidatum – sejenis resveratrol
➳ resveratrol ni antioksidan paling power.
➳ sebelum itu, tau tak macam mana cara viagra bertindak?
➳ viagra bertindak dengan meluaskan salur darah area xxxx tu
➳ jadi macam mana resveratrol bertindak macam viagra ni?
➳ resveratrol meningkatkan pengeluaran nitrik oksida. nitrik oksida ni bantu salur darah mengembang, dan memudahkan laluan di bahagian itu (tak sumbat)
➳ kalau viagra ni dia expand salur darah yang kecik je tapi resveretrol boleh buat lebih dari tu, hingga arteri utama
➳ bila takde masalah tersumbat bahagian salur darah kt situ, maka mati pucuk boleh dibantu dengan vivix.

Vitamin E

Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif – Kajian telah mendapati vitamin e mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Orang lelaki yang mengambil 600 IU – 800 IU vitamin e sehari mampumeningkatkan jumlah sperma mereka.
Terdapat kajian yang melibatkan 690 lelaki tidak subur yang menerima tambahan selenium dan vitamin e untuk sekurang-kurangnya 100 hari.

Hasil kajian mendapati :

52% – Meningkat mobiliti sperma dan morfologi
37% – Kehamilan secara spontan -ini berlaku kepada isteri mereka
11% – tiada keputusan – kemungkinan mereka mempunyai masalah lain.

Kesimpulan – tambahan selenium dan vitamin e boleh meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan bermanfaat pada kesihatan khasnya pada keaktifan sperma
Betul ke berkesan?

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Rasa ‘Batu Meroyan’ Dah Mengecut,Wanita Ini Cerita Pengalaman Heaven Berpantang Anak Ketiga

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX). TESTIMONI 19: NOR SHAHIZAN RAHIMI . [PENGALAMAN TERINDAH BERPANTANG BERSAMA VIVIX SHAKLEE].


pengalaman heaven berpantang dengan vivix shaklee batu meroyan mengecut

Assalamualaikum W.B.T. Nama saya Nor Shahizan Rahimi Bt. Mohd Saad lebih senang dengan panggilan Yan. Sedikit perkongsian yang bakal di terjemahkan dalam sebuah penulisan ini bukanlah satu omongan kosong tapi satu perkongsian yang memberi manfaat extra pada diri saya. Syukur Alhamdulillah saya diberi kesihatan yang baik. Sejak lahir saya jarang sakit. Mungkin itu salah satu sebab mengapa saya kurang kesedaran untuk mengambil sebarang vitamin secara rutin. Suka-suka ambil. Terlupa, maka jadilah vitamin itu bagai tukun tiruan. Lebih menyedihkan apabila “tukun tiruan” luput tarikh begitu sahaja.

Shaklee bukanlah satu jenama asing bagi saya kerana saya sering terbaca tentang kebaikan-kebaikan setiap vitaminnya. Dek kerana tabiat yang tidak disiplin untuk mengamalkan vitamin maka segala kebaikan itu bagai angin lalu. Namun, masa berganjak dan usia juga meningkat seiring masa. Mengandung anak pertama bagaikan satu rahmat buat saya dan bermulalah episod merasai sakit dalam hidup saya.

Jika dulu saya tidak mengenal jarum suntikan, vitamin sudahlah tentu tidak menjadi rakan tapi semasa mengandung anak pertama segalanya berubah. Saya mengalami morning sickness yang teruk, HB rendah dan disahkan diabetik. Teringat tentang Shaklee, saya pun mendapatkan Set Hamil. Sungguh bagai dikata tabiat manusia memang sukar di ubah. Sedar tanpa insaf tidak akan membawa kita kemana-mana. Set hamil menjadi “tukun”. Perkara yang sama berulang semasa hamil anak kedua. Saya hanya membeli dan mengambil vitamin Shaklee berdasarkan pembacaan semata-mata. Sifat acuh tak acuh terhadap pengambilan vitamin masih menebal.

Sehinggalah hamil anak ketiga, sifat sambil lewa berkaitan pengambilan vitamin masih ada. Hamil kali ketiga tidak terlalu mengganggu rutin harian namun pada trimester ketiga saya mudah merasa mengah. Apabila berada di akhir kehamilan saya melihat entry seorang SID yang juga teman lama seuniversiti berkaitan Shaklee. Saya mula menghubunginya. Perbualan kami lebih mudah kerana kami saling mengenali. Setelah diterangkan pelbagai manfaat saya mendaftar sebagai ahli dan membeli vitamin untuk keperluan ibu saya yang mengidap diabetis dan Set Berpantang Shaklee yang akan saya gunakan semasa tempoh berpantang.

Teman Shaklee saya ada menyatakan bahawa saya sebenarnya saya sudah boleh mula mengambil sebahagian daripada vitamin dalam set berpantang yang saya beli itu semasa mengandung. Saya di beri panduan dan cara yang betul untuk mengambil setiap vitamin dan memang tidak dinafikan di akhir-akhir kehamilan saya masih bertenaga untuk menaiki bangunan 3 tingkat untuk ke kelas kerana kerjaya sebagai seorang guru.

Vitamin yang sepatutnya saya makan semasa berpantang sudah mulai surut kerana saya mula mengambilnya sebelum tempoh berpantang. Maka saya putuskan untuk mengambil set berpantang premium dan berkenalan dengan VIVIX. Teman Shaklee saya berpesan agar VIVIX hanya boleh diambil selepas bersalin.

Hari yang ditunggu pun tiba. 7 September 2016 saya telah melahirkan bayi lelaki. Syukur, letih melahirkan kali ini kurang terasa. Syukur dengan izin-Nya pengambilan vitamin Shaklee secara konsisten sebelum proses melahirkan memberikan impak positif kepada diri saya. Selesai melahirkan saya tidak merasa lesu malah merasa bosan untuk berbaring semata-mata. Saya mula bergerak ke tandas sendiri untuk membersihkan diri tanpa rasa pening.

Selesai membersihkan diri, saya sudah mampu tunduk untuk mengenakan stokin pada kaki. Pergerakan terasa tidak terbatas dan bertenaga. Cukup berbeza pengalaman kali ini berbanding pengalaman bersalin anak pertama dan kedua. Dulu, usai bersalin saya perlu di papah untuk ke bilik air kerana bimbang saya akan pitam kerana tekanan darah sangat rendah.

Setelah dibenarkan pulang ke rumah,saya melalui saat berpantang yang sangat “heaven”. Badan terasa cergas dengan penambahan VIVIX dalam rutin pemakanan sihat setiap hari. Dengan VIVIX sememangnya luka dan bengkak cepat sembuh. Pada kebiasaannya pada minggu pertama berpantang saya akan merasa seperti ada ketulan yang akan bergerak-gerak di dalam perut. Kata orang-orang tua “batu meroyan belum kecut”. Tapi kali ini, rasa itu tiada dengan pengambilan VIVIX.

Anak kampung seperti saya masih lagi mengamalkan urutan selepas bersalin. Dek kerana saya melahirkan pada saat orang lain hendak menyambut Aidiladha maka proses berurut agak lambat. Minggu kedua saya didatangi bidan kampung yang sering mengurut orang-orang bersalin. Melihat pergerakan saya yang agak lincah beliau bertanya “hang ni dah berapa hari sebenaqnya, mak hang kata baru masuk dua minggu tapi aku tengok macam orang dah sebulan”.

Hakikatnya memang baru masuk minggu kedua. Saya hanya tersenyum dan mengucap syukur dalam hati kerana diberi kesihatan yang baik dengan ikhtiar ber’Shaklee’. Sekali lagi saya mendapat soalan cepu emas “hang bertungku sehari berapa kali ni….ka memang pesen badan hang tak masuk angin”. Biasa la mak-mak bidan orang Kedah memang kuat berbual. Sekali lagi saya hanya tersenyum.
Di akhir proses berurut mak bidan teringin sangat nak tau jenis ubat yang saya ambil semasa berpantang kali ini. Saya pun menunjukkan barisan vitamin Shaklee dan tidak terkecuali VIVIX. Mak bidan pun berpesan…. “hang jangan tukaq-tukaq dah ‘ubat’ kalau beranak lagi sebab aku tengok hang kemaih beranak kali ni” (kemaih dalam loqhat kedah merujuk kepada orang yang sedang berpantang bermaksud sangat bertenaga).

Selain manfaat kesihatan tubuh badan sendiri, Alhamdulillah bayi saya juga mendapat tempias kebaikannya. Susu badan sangat meriah. Bayi lelaki memang kuat menyusu. Alhamdulillah susu badan cukup untuk menampung keperluan anak kecil itu. Saat saya menulis kisah ini saya sebenarnya mulai runsing dalam kesyukuran kerana bahagian peti sejuk beku sudah hampir penuh dan sedang memikirkan kaedah terbaik untuk membawa stok susu tersebut pulang ke tempat mencari rezeki selepas tamat tempoh berpantang nanti.

VIVIX dan barisan vitamin lain dalam Shaklee telah mengubah persepsi saya dalam rutin pengambilan vitamin. Pengambilan vitamin yang betul dengan cara yang betul akan memberi kesan terbaik kepada diri seseorang individu. Syukur ke hadrat Ilahi kerana mendorong hati ini mencari yang terbaik.
Terima kasih sahabat Shaklee yang sudi berkongsi ilmu dan manfaat Shaklee. Semoga dengan kebaikan yang ada pada produk terbaik ini membuka mata semua orang tentang kepentingan hidup secara sihat. Saya masih lagi baru belajar dan ingin terus menggali ilmu dalam gaya hidup sihat bersama SHAKLEE.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Tuesday, 13 June 2017

Batuk Berterusan Petanda Masalah Asma, Mak Budak Ini Tekad Buat Sesuatu Di Luar Jangkaan

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX) .TESTIMONI 20: AZLINDA BT. ISMAIL . [ANAK BEBAS ASMA SELEPAS 2 BULAN AMALKAN VIVIX]


Hai Assalamualaikum W.B.T.. Nama saya Azlinda. Saya ingin berkongsi kisah anak saya, Muhammad Haqeem Al-Raziq yang diserang asma ‘silent chest’.

sakit asma pulih 2 bulan konsisten vivix shaklee hebat

Pada Januari 2016, Haqeem mengalami batuk tak berhenti dan kesukaran bernafas. Apabila dibawa ke wad kecemasan, pihak hospital tidak dapat memberikan rawatan segera kerana tiada simptom asma atau semput. Setelah 3 kali berulang ke hospital dalam hari yang sama, saya nekad membawa Haqeem ke hospital yang lain.

Setibanya di sana, doktor mendapati bacaan oksigen telah berkurang dan mungkin berdepan dengan kerosakan otak sekiranya lewat menerima rawatan. Doktor memberikan rawatan segera kepada Haqeem dan dimasukkan ke wad pagi itu. Keadaan Haqeem tidak begitu memuaskan, oleh itu doktor memutuskan untuk menempatkan Haqeem di Unit Rawatan Rapi bagi tujuan pemantau lanjut.
Doktor mengesahkan Haqeem mengalami “silent chest”. Silent chest merupakan salah satu penyakit asma yang jarang berlaku namun menjadi teruk apabila ianya menyerang seseorang individu. Doktor mengesan dengan menggunakan stestoskop dan mendapati tiada bunyi udara yang memasuki paru-paru.

Antara simptom yang dihadapi Haqeem ialah batuk berterusan, tiada “wheezing” dan kesukaran bernafas. Selain itu kadar pernafasan Haqeem juga agak laju melebihi 60 per minit (boleh dipantau sendiri di rumah). Simptom-simptom ini sebenarnya telah berlaku sekitar tahun 2015 lagi.
Saya kerap kali membawa Haqeem ke klinik dan hospital untuk sekiranya Haqeem diserang penyakit tersebut. Saya juga mengawal pemakanan Haqeem seperti mengelakkan makanan-makanan sejuk dan makanan yang boleh menyebabkan batuk. Haqeem jarang menghidap batuk, tetapi akan menjadi sangat teruk apabila ia menyerangnya. Oleh itu, kawalan yang dapat dibuat hanyalah dengan memberikan bantuan pernafasan dan ubat nebulizer.

Sebelum ini, Haqeem memang makan Set Kesihatan kanak-Kanak yang terdiri dari Vitalea for children, OmegaGuard, Vita-C Chewable dan Mealshake. Setelah melihat banyak kesan perubahan positif terhadap pelanggan dan rakan-rakan yang mengalami masalah pernafasan dan mengambil Vivix sebagai suplemen tambahan, saya nekad untuk memberikan alternatif lain kepada Haqeem dan disitulah bermulanya episod Haqeem dan Vivix.

Saya berniat untuk memberikan Haqeem Vivix setelah berbincang dengan pakar nutrisi dan juga pakar kanak-kanak. Saya membawa bersama rujukan dan informasi Vivix kepada doktor pakar, dan berbincang sama ada boleh atau tidak saya berikan Vivix kepada Haqeem. Setelah doktor pakar kanak-kanak di Hospital Pantai Indah meneliti kandungan Vivix, beliau tidak menegah pengambilan Vivix malahan menggalakkan Haqeem makan makanan yang berkualiti bagi mengelakkan kejadian sama berulang kembali.

Saya beri sesudu kecil kepada Haqeem, 3 kali seminggu. Rasanya masam-masam manis tanpa gula tambahan, dan Haqeem memang sukakan rasanya. Antara kegemaran Haqeem ialah OmegaGuard. Kalau tak dihalang, boleh habis sebotol dimakan begitu sahaja. Kata doktor, OmegaGuard ni pun sangat bagus untuk kesihatan paru-paru Haqeem. Apa salahnya saya berhabis duit dengan makanan untuk kesihatan daripada berikan makanan yang bukan-bukan kepada anak-anak saya.
Selepas discaj daripada hospital, doktor memberikan tarikh rawatan susulan untuk menentukan samada Haqeem benar-benar mengalami masalah asma atau tidak. Sekiranya ya, Haqeem mungkin terpaksa bergantung kepada ubat-ubatan asma sehingga dewasa kelak. Seminggu pertama selepas discaj, Haqeem mula ambil Vivix. Dah tiada lagi bunyi batuk dan kadar pernafasan Haqeem pada lebih kurang 30 per minit. Bacaan oksigen pun cantik je, 99-100% walaupun lepas berlari.

2 minggu selepas discaj, rawatan susulan pertama untuk Haqeem. Doktor kata setakat ini progress Haqeem nampaknya elok. Namun pemantauan masih perlu dibuat 2 minggu seterusnya. Rawatan susulan kedua, doktor senyum lebar tengok Haqeem. Kami diberi rawatan susulan terakhir, sebulan akan datang.

Ahamdulillah Haqeem beri respon yang baik dengan Vivix. Tak ada kesan pemulihan yang teruk pada Haqeem cuma selera makannya semakin bertambah dan pembuangan. Setelah 2 bulan konsisten dengan Vivix dan megadose OmegaGuard, Alhamdulillah saya dah tak gusar nak berjumpa doktor pada rawatan susulan nanti.

Memandangkan Haqeem hanya ambil sekali sekala, sebotol pun tak habis selama 2 bulan Haqeem konsisten minum Vivix. Rawatan susulan ketiga, dan yang terakhir selepas 2 bulan Haqeem discaj, Alhamdulillah doktor sahkan Haqeem bebas dari asma. Bermakna, Haqeem tak perlu bergantung kepada ubat-ubatan dan boleh aktif seperti biasa.

Ibubapa yang sayangkan anak, jangan susah hati berbelanja untuk kesihatan anak-anak. Anak-anak hanya pinjaman Allah swt, dan kita diamanahkan menjaga mereka sebaik-baiknya. Jangan risau nak berikan suplemen, namun belilah suplemen yang betul untuk mereka.

Alhamdulillah, saya dah tak lagi gusar nak memikirkan keadaan kesihatan Haqeem dan anak-anak yang lain. Kerana saya tahu perlindungan kesihatan yang saya telah berikan ini.Terima kasih Allah kerana menemukan saya dengan suplemen yang terbaik ini. Terima kasih Shaklee!

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Google+ Followers

Cuci Mata