Sunday, 23 July 2017

Remaja 15 Tahun Bebas Dari Jangkitan Kuman Pada Paru Paru Selepas 2 hari Amalkan Teknik ini.

Remaja 15 Tahun Bebas Dari Jangkitan Kuman Pada Paru Paru Selepas 2 hari Amalkan Teknik ini.

Dia diserang penyakit itu mungkin disebabkan jadual dan bebanan kerja yang padat sehingga menyebabkan suaminya itu jatuh sakit.
Sudah seminggu dia mengalami demam, tetapi sekejap baik dan kembali tidak sihat sehinggalah pagi ini. Bebanan kerjanya yang sangat padat berkemungkinan menyebabkan dia jatuh sakit ~ Isteri  Riezman Khuzaimi
SISTEM pernafasan manusia terbahagi kepada bahagian atas dan bahagian bawah. Bahagian bawah terletak di dalam dada dan terdiri daripada saluran pernafasan dan pundi-pundi udara (air sacs). Jangkitan kuman di paru-paru boleh melibatkan saluran pernafasan (bronchitis) dan pundi-pundi udara (pneumonia).
Secara amnya, jangkitan kuman di tisu paru-paru dikenali sebagai pneumonia. Ia adalah jangkitan kuman yang biasa di kalangan kanak-kanak kecil dan orang-orang tua. Ia disebabkan oleh virus atau bakteria. Kadangkala ia juga disebabkan oleh jangkitan awal pada sistem pernafasan di bahagian atas (batuk dan selsema) yang merebak ke bahagian bawah sistem pernafasan. Jangkitan kuman ini boleh melibatkan keadaan yang tidak serius hinggalah kepada keadaan yang membahayakan nyawa.

Tanda-tanda dan gejala

Ini bergantung kepada sebab, umur dan penyakit-penyakit yang berkaitan dengan seseorang kanak-kanak itu. Secara amnya, kanak-kanak akan mengalami :
– Demam panas
– Batuk dengan atau tanpa kahak
– Sakit dada
– Tiada selera makan, tidak mahu makan
– Rasa tidak sihat, sering merengek
– Pernafasan laju atau susah bernafas
– Muntah atau cirit-birit

Adakah jangkitan kuman paru-paru ini serius?

Jangkitan kuman paru-paru boleh menjadi sangat serius dalam masa yang singkat terutamanya di kalangan kanak-kanak kecil.
Kanak-kanak boleh mengalami kekurangan air (dehidrasi) atau kekurangan oksigen.
Kanak-kanak yang mengalami tanda-tanda berikut perlu dimasukkan ke hospital:
– Pernafasan laju
– Sukar untuk bernafas
– Bibir menjadi biru
– Batuk berdarah
– Tidak boleh makan atau minum atau tidak kencing

Apakah rawatan untuk jangkitan di paru-paru?

Jenis rawatan bergantung kepada tahap jangkitan.
Kebanyakannya adalah tidak serius dan disebabkan oleh virus, oleh itu sistem pertahanan badan memainkan peranan utama untuk melawan penyakit ini. Apabila jangkitan kuman ini disebabkan oleh bakteria, antibiotik akan diberi oleh doktor.
Untuk jangkitan yang tidak serius, ubat boleh diberi dalam bentuk pil.
Anda Boleh mencuba rawatan ini di rumah:
– Paracetamol
– Rehat yang secukupnya
– Minum air yang banyak
– Sekiranya jangkitan menjadi lebih serius ubat akan diberikan melalui suntikan.
– Jika jangkitan kuman di paru-paru ini berlarutan atau menjadi kritikal, anak anda perlu dimasukkan ke hospital untuk mendapatkan oksigen, antibiotik dan sokongan perubatan yang lain.

Apakah langkah-langkah yang boleh diambil untuk mengelakkan jangkitan kuman ini?

– Mengekalkan amalan cara hidup sihat. Amalan kebersihan diri dan persekitaran yang baik. Teruskan penyusuan susu ibu.
– Mengambil imunisasi boleh mencegah jangkitan kuman di paru-paru. Contohnya:
* Vaksin batuk kokol (pertussis) dan demam campak (measles) – wajib untuk semua kanak-kanak di bawah Program Immunisasi Kanak-Kanak Negara.
* Vaksin influenza (untuk kanak-kanak tertentu yang berisiko tinggi contohnya masalah pernafasan yang kronik, penyakit jantung dan masalah kurang pertahanan badan)
* Vaksin pneumococcal (juga untuk kanak-kanak yang berisiko tinggi contohnya kanak-kanak yang tiada limpa, sakit buah pinggang yang kronik dan kanak-kanak yang menerima rawatan yang melemahkan sistem pertahanan badan).
sumber

VIVIX BANTU RAWAT JANGKITAN PARU-PARU KANAK KANAK 15 TAHUN

“Adik Azrina 15 thn mengalami jangkitan paru-paru, selepas 2 hari izinNya buat check up Doktor, 10% jangkitan kuman dah tiada, maknya amat happy. Semasa saya pergi ke umahnya maknya sedih sbb dia anak sulung, saya peluk mak dia terus menangis.
Semasa minggu lpas saya gi anta botol ke 2, mak dia dah mula tersenyum sbb anak dia dah semakin sihat dengan izinNya asbab ikhtiar vivix n mak dia kata, saya akan teruskan ambil vivix utk kesihatan anak saya. InsyaAllah.

Masalah Paru Paru Berair Juga Kembali Pulih Selepas Seminggu 

Selain rawatan pihak hospital, tubuh pesakit pneumonia sangat memerlukan sokongan nutrisi yang baik dan cukup untuk membantu melawan penyakit ini. Jadi pemakanan sihat sangat penting.
Pengambilan suplemen anti-radang yang bersesuaian jenis dan dosnya juga insyaAllah dapat membantu menyokong kesihatan mereka supaya cepat sembuh.


VIVIX
 : Suplemen antioksidan Shaklee yang sangat pekat (tanpa gula tambahan), bagi melindungi sel-sel badan daripada rosak atau mengalami keradangan. Kandungan Resveratrol di dalamnya juga dibuktikan mampu membantu membaikpulih sel dari dalam.
CARA NAK ORDER SHAKLEE
CARA 1 - ANDA BOLEH TERUS KLIK KE LINK DIATAS DAN MEMBELI TERUS DENGAN SHAKLEE. PENGHANTARAN MENGGUNAKAN GDEX ATAU CITYLINK DAN AKAN DIHANTAR TERUS KE ALAMAT YANG ANDA BERIKAN. PENGHANTARAN AMBIL MASA 2-3 HARI 
 
CARA 2 - ANDA BOLEH TERUS KLIK KE LINK DIATAS UNTUK MENDAPATKAN KONSULTASI TENTANG SET MANA YANG PALING TEPAT UNTUK ANDA, TIPS DAN CARA PENGAMBILAN YANG BETUL APABILA MEMBUAT PEMBELIAN DARIPADA SAYA.

Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Saturday, 22 July 2017

Badan Sado Sperma Sotong. Patut Isteri Susah Nak Hamil.

Badan sado tapi sperma sotong. Kualiti, kesihatan sperma tidak 100% bergantung kepada tahap kesadoan badan anda. Ramai lelaki nampak luarannya sihat akan tetapi mengalami masalah kesuburan dimana sperma lemah.
Penyelidik dari Belanda mendapati bahawa lelaki dengan lilitan pinggang 40 inci atau lebih besar mempunyai kepekatan sperma yang lebih rendah
Menurut http://www.chicagotribune.com , ianya Mitos: Pada lelaki yang sihat, semua sperma sihat.
Dalam lelaki purata, hanya 14% daripada sperma dengan morfologi yang ketat mempunyai normal bentuk, saiz, dan keupayaan untuk bergerak dengan betul.
Walaupun ini mungkin kelihatan rendah, ingat bahawa anda hanya memerlukan satu sperma untuk menyuburkan telur dan hamil.
sumber

Masalah Sperma Lelaki

Oligozoospermia : Bilangan sperma kurang dari sepatutnya
Asthenozoospermia : Pergerakan sperma tidak normal
Teratozoospermia : Bentuk sperma tidak normal
Oligoasthenoteratozoospermia : Bentuk, pergerakan dan jumlah tidak normal
analisa-sperma-pria
Bagi menentukan sesuatu air mani (Semen yang terhasil dari kelenjar reproduksi lelaki yang keluar bersama sperma yang dihasilkan di testis) yang normal, ada garispanduan yang telah ditetapkan oleh WHO (World Health Organisation) :
Jumlah sperma tidak kurang 20 juta per mililiter
Jumlah air mani sekurang-kurangnya 2 ml
Jumlah sperma dikeluarkan minima 40 juta
Sekurang-kurangnya 60% dalam bentuk yang normal
Sekurang-kurangnya 75% sperma mesti hidup
Sekurang-kurangnya 50% aktif bergerak ke hadapan dan belakang
Sekurang-kurangnya 25% bergerak aktif ke depan

10 Sebab Membuatkan Sperma Lelaki Menjadi Lemah

1. Ubat-ubatan terlarang

Ini adalah salah satu penyebab utama di sebalik sperma lemah dan lelaki yang merokok secara kerap juga lebih mudah mendapat sperma lemah dan jumlah sperma rendah di banding dengan lelaki yang tidak merokok. Masalahnya bukan hanya rokok dan ubatan terlarang dan dadah yang kuat seperti kokain juga boleh menurunkan kualiti sperma.

2. Steroid

Steroid sering menjadi jalan pintas bagi lelaki yang ingin memperbesar otot. Meskipun benar bahwa steroid boleh membuat tubuh berotot, tapi efek samping streoid ternyata sangat merbahaya juga untuk kesihatan dan kesuburan lelaki, seperti menyebabkan kerosakan hati, tingkat kolesterol LDL tinggi, pertumbuhan terhambat, kebotakan, masalah kemandulan dan masalah ginjal.

3. Alkohol

Penyalahgunaan alkohol juga merupakan faktor penting dan meskipun itu tidak seburuk merokok tembakau, masih saja memberi efek merbahaya. Minum terlalu banyak alkohol dapat mempengaruhi kesuburan dan dapat menurunkan kuantiti dan kualiti sperma.

4. Olahraga melampau

Latihan olahraga dapat menjaga jantung sihat dan juga boleh membuat tubuh lebih aktif, tetapi ada hal lain yang muncul jika tubuh terlalu berolahraga. Sekitar kelamin harus selalu terpelihara, sejuk dan kering. Bila anda menjalani latihan olahraga, sekitar kelamin boleh menjadi panas dan ini dapat menurunkan jumlah sperma, kerana skrotum memerlukan suhu optimal untuk menghasilkan sperma.

5. Kekurangan vitamin C

Kekurangan vitamin C dalam makanan seharian adalah penyebab utama kemandulan. Anda harus memastikan makanan yang anda makan kaya vitamin C, seperti jeruk dan buah lainnya yang kaya dengan antioksidan. Sperma terikat untuk tetap bersatu jika tubuh kekurangan vitamin C dan ini akan menurunkan potensi seksual (kesuburan).

6. Merokok

Ini adalah fakta yang di ketahui bahawa merokok dapat menyebabkan banyak gangguan kesihatan mulai dari berbagai jenis kanser hingga impotensi. Merokok dapat menumbuhkan plak di arteri dan plak tersebut akan menghalang aliran darah ke penis. Merokok juga dapat mempengaruhi kualiti dan keaktifan sperma.

7. Gizi rendah

Hampir semua proses dalam tubuh saling berhubungan dan anda harus memastikan mengikuti diet standart sehingga tidak ada masalah dengan gizi buruk. Anda harus menyertakan makanan yang kaya vitamin dan zat. Kekurangan mineral-mineral tersebut dapat menurunkan kualiti dan kuantiti sperma.

8. Lingkungan berbahaya

Anda harus mencuba dan tinggal jauh dari kawasan yang berisiko terdedah dengan bahaya kimia, logam berat dan pelarut organik untuk menghindari segala bentuk keracunan berat, yang boleh menyebabkan sperma lemah. Segala bentuk radiasi kimia juga dapat menyebabkan kerosakan pada sistem reproduksi dan dengan cara ini juga mempengaruhi sperma.

9. Seluar ketat dan panas

Ini adalah sesuatu yang tidak banyak di sedari lelaki. Memakai seluar ketat yang mungkin menghadapi masalah dengan produksi sperma. Hal ini kerana seluar ketat membuat sekitar kelamin panas dan ini mempengaruhi produksi sperma. Mandi air panas dan Jacuzzi juga dapat menyebabkan masalah seperti itu, maka anda harus menjaga kerandut dan memakai pakaian yang longgar.

10. Antibiotik

Antibiotik yang di ambil untuk melawan infeksi dapat menurunkan kualiti sperma dan dapat mengurangi jumlah sperma juga. Anda harus selalu mendapatkan nasihat doktor sebelum mengunakan antibiotik, sehingga tidak mengganggu rancangan anda memiliki anak.

Minum Resveratrol Untuk Kuatkan Sperma Dan Tingkatkan Potensi Untuk Isteri Hamil

Resveratrol memberi tenaga kepada mitokondrion sperma. Bila sperma bertenaga ianya boleh bergerak aktif ke arah ovum untuk proses persenyawaan.
Bagi lelaki yang ada masalah mati pucuk pula, resveratrol meningkatkan pengeluaran nitrik oksida. Nitrik oksida ni membantu salur darah di bahagian alat sulit lelaki mengembang dan memudahkan laluan di bahagian itu tidak lagi tersumbat.
Jika viagra boleh mengembangkan salur darah yang kecil aje, tapi resveratrol boleh buat lebih dari itu sehingga ke arteri.
Bagaimana nak dapat RESVERATROL?


1) Vivix bantu lelaki berhenti merokok 🚬
2) Vivix improve pergerakan sperma .sperma jadi bertenaga superpower untuk berenang
3) Vivix meningkatkan kepekatan sperma (sel sihat)
4) Vivix bantu meningkatkan BILANGAN sperma (sel sihat)
5) Vivix bantu melindungi organ pembiakan lelaki daripada kerosakan radiasi bebas(contohnya nicotine rokok)
11 Tahun Menanti.. Akhirnya Hamil

Betul ke VIVIX ni berkesan untuk Hamil?
Vivix-Untuk-HamilHamil-Dengan-Vivix13001178_978450378876110_3033943524124436447_n
Sperma & Ovum yang sihat akan meningkatkan lagi tahap kesihatan kesuburan dan meningkatkan peluang untuk hamil
Untuk hamil, tanggungjawab bukan hanya terletak pada isteri. Suami juga perlu menjaga kesihatan dan mengamalkan gaya hidup sihat, makan makanan seimbang, dan tidak merokok, elakkan minuman alkohol dan bersenam.
Ini untuk memastikan tahap reproduksi suami adalah pada tahap optimum. Jika suami mengalami ejakulasi pra-matang setiap kali anda berhubungan intim, anda mungkin perlu mendapatkan nasihat doktor pakar.

Harga VIVIX 1 botol RM475
Beli 2 botol dan anda akan menikmati lebih Penjimatan
Free Membership ( RM69)
Free Postage ( RM10.60)
Cash Back RM38
Anda akan menikmati PENJIMATAN sehingga RM200++


CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Friday, 21 July 2017

Masalah Paru-paru, Tak Tahan Sejuk, Wanita Ini Amalkan Teknik Rahsia Masa Bercuti Dekat Australia..

TOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX) . TESTIMONI 13: SITI SARAH MOHAMAD NOOR. [VIVIX SUPLEMEN WAJIB BAWA UNTUK BERCUTI].

Assalamualaikum..baru-baru ni saya dan keluarga bercuti ke Perth, Australia. Kami pergi pada musim bunga. Suhu memang sejuk di sana sekitar 10 darjah celcius.

Saya memang jenis tak tahan sejuk termasuklah anak kedua saya yg baru berusia 1 tahun 4 bulan. Saya pula memang ada masalah paru-paru dari kecil. Bila sejuk sangat saya akan terkena batuk gatal tu sampai berbulan-bulan.

Setiap kali musim hujan saya akan cepat-cepat ambil Vitamin C dan Nutriferon supaya saya tak terkene batuk atau selsema. Macam anak saya yang kecil, bila musim hujan memang senang berair hidung dan berlarutan berhari-hari. Biasanya saya akan suapkannya Omega Guard atau Nutriferon supaya antibodi jadi kuat.

Jadi, sebelum ke sana saya memang dah prepare siap-siap Vitamin C, Nutriferon dan Omega Guard. Saya tambah lagi satu suplemen iaitu Vivix. Vivix nie memang bagus untuk tingkatkan sistem imunisasi kita.

Sesampai je di sana, malam tu saya terus minum vivix. Sambil-sambil tu saya suap kan pada anak-anak saya, suami dan saya bagi abang ipar minum juga. Memang setiap malam dan pagi sebelum keluar kat sana kami minum Vivix dulu.

Alhamdulillah 4 hari kami di sana. Kami semua pulang ke Malaysia dalam keadaan yang sihat. Anak-anak pun sihat. Anak saya yang kecil tu adalah selsema sikit. Tu pun sekejap sangat tak sampai sehari dah baik. Anak saya yang sulong pulak relax je tak pakai baju sejuk. Sampai kene paksa pakai. Punyalah power lepas minum Vivix. Sampaikan saya terlupa nak suapkan anak Omega Guard dan Nutriferon.

Kawan-kawan yang bercadang nak bercuti ke tempat sejuk, jangan lupa bawa suplemen atleast Vivix ye. Sangat-sangat berguna. Tak seronoklah kan kalau sakit semasa bercuti.

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Thursday, 20 July 2017

Dah Cuba Macam-macam,Masih Lagi Sakit Tumit Dan Darah Tinggi, Mak Anak 5 Ini Tekad Amalkan Petua Ini…

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX). TESTIMONI 14: PUAN ARBAYIAH MOHD NOH . [SAKIT TUMIT SEMBUH & BACAAN DARAH TINGGI MENURUN SELEPAS AMALKAN VIVIX]

Assalamualaikum..Nama saya Arbayiah Binti Mohd Noh dan berumur 53 tahun. Saya seorang suri rumah dan kini menetap di Selangor serta mempunyai 5 orang anak. Saya ingin berkongsi pengalaman saya mengamalkan Vivix kerana masalah darah tinggi, sakit tumit dan cepat penat.


Saya pernah mencuba pelbagai suplemen, berjumpa doktor dan membeli produk lain seperti Jus Nusantara, Jus dari produk Zhulian dan macam-macam lagi. Doktor juga membekalkan ubat-ubatan setiap kali selepas check up.

Saya mula mengenali Shaklee melalui phamplet yang dibawa pulang oleh anak saya, Nurliyana. Beliau merupakan seorang pengedar Shaklee. Saya juga turut membuat pembacaan di Internet untuk mengetahui kandungan Vivix serta membaca testimoni-testimoni di Internet.

Saya mengambil 1 sudu teh Vivix setiap pagi. Selain Vivix, saya turun mengambil Ostematrix setiap hari. Selepas 5 bulan mengamalkan kedua-kedua produk ini secara konsisten, bacaan darah tinggi saya telah menurun dan dulu setiap 1-2 bulan saya perlu pergi ke klinik untuk check up, kini cuma 6 bulan sekali sahaja. Saya juga telah menghabiskan 2 botol Vivix dalam tempoh 5 bulan ini.

Saranan anda saya untuk pembaca yang mempunyai masalah seperti saya, minumlah Vivix untuk kesihatan yang menyeluruh. Saya berasa sangat gembira kerana bacaan darah tinggi saya telah berkurang bacaannya. Saya juga sangat berpuas hati sebab dengan Vivix ini saya tidak lagi perlu mengambil ubat-ubat lain. Ianya memudahkan saya yang tak suka sangat makan ubat ini.

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anak saya kerana memperkenalkan Vivix kepada saya. Selama 4 tahun saya menghidap darah tinggi ini, akhirnya saya bebas. Malah berat badan saya juga turun dengan banyak selepas mengamalkan Vivix. Terima kasih Vivix! Saya sayang Vivix!

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Wednesday, 19 July 2017

Sakit Bagai Daging Dihiris-hiris Ketika Pantang, Wanita Ini Kesal Tak Buat Tips Ini Dari Hari Pertama…

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX) .TESTIMONI 15: NURUL AZIYANA . [LUKA CZER SEMBUH DENGAN CEPAT SELEPAS AMALKAN VIVIX]

Assalamualaikum saya Nurul Aziyana, pengguna Shaklee sudah hampIr 4 tahun. Saya nak kongsi kisah bagaimana Vivix sangat membantu saya ketika berpantang bersalin secara pembedahan.


Untuk kelahiran yang kedua ni baru saya guna set bersalin Shaklee + Vivix sebab kelahiran pertama belum kenal lagi vitamin Shaklee. Al kisah menjadi asbab bersalin czer, semasa datang contraction suam-suam suku tu kebetulan memang ada appointment dengan gynea. Masa scan waktu tu lah baru dapat tahu breech.

Doktor terus buat keputusan, emergency operation. Terus ke HTAA, pung pang pung pang ditolak ke OT untuk berdepan dengan pengalaman kali kedua. Mungkin proses nak bersalin tu cepat.. tapi kesakitan yang ditanggung selepas bersalin czer kali ni lain dari yang pertama dulu. Czer adalah major operation. Jadi ubat tahan sakit dan antibiotik adalah wajib. Malangnya saya allergic pada banyak ubat. Bila makan satu muka akan jadi bengkak sampai tak boleh nak bukak mata.

Saya hanya mampu makan panadol. Tapi itupun akan buat jadi bengkak juga cuma tak seteruk bila makan antibiotic. Kalau demam biasa or sakit kepala ok la kan dengan panadol. Tapi kalau czer tak cukup hanya dengan panadol.

Minggu pertama sangat hazab. Sakit bagai daging di perut tu dihiris-hiris sampai saya tak mampu nak bergerak. Nak ke toilet yang sekangkang kera pun terpaksa berenti 2 kali dan ambil masa yang lama sampai menangis.

Nak bangun, nak duduk sangat lah menyeksakan. Ditambah pula anak jaundis masa tu dan ulang alik klinik untuk injection selepas bersalin. Syukur juga kat rumah ni memang ada wheelchair.

Disebabkan tak boleh makan ubat tahan sakit dan antibiotik, jadi saya bertahan dengan vitamin Shaklee. Sejak hari pertama saya ambil ZINK COMPLEX dan VITAMIN C (untuk cepat baik luka) , GARLIC COMPLEX untuk ganti ubat antibiotik, VITALEA , BCOMPLEX untuk tenaga, OSTEMATRIX untuk elak sembelit (memang tak sembelit sepanjang berpantang), LECITHIN untuk bengkak susu.

Namun begitu, megadose zink complex n vitamin C tak mampu untuk meringankan sakit saya. Yelah, ini vitamin bukan ubat..dan vitamin pulak adalah vitamin semulajadi kesannya bukan segera macam ubat. Mungkin tak cukup untuk tahan sakit dari major operation ni. Satu je yang saya belum cuba waktu tu dan saya menyesal sebab tak ambil dari hari pertama lagi iaitu VIVIX.

Kesakitan masih terasa walaupun lepas 2 minggu pembedahan. Bila saya cuba VIVIX? hari ke-20.. saya ambil 1 sudu teh pada mulanya. Selepas 3 hari saya makan vivix, alhamdulillah syukur sangat-sangat sebab dah kurang rasa sakit. Bila dah kurang rasa sakit, jalan pun laju sikit. Kalau sebelum tu nak jalan memang kena pegang perut. Allah, syukur sangat rasa. masa ni memnag rasa menyesal tak start amik Vivix hari pertama bersalin.Sangat menyesal.

Lepas ni saya dah tahu dah, cara cepat untuk baik luka czer tak lain dan tak bukan adalah denganVivix. Itu sebab saya sayang sangat dengan Vivix ni. Alhamdulillah juga Vivix tak mengganggu penyusuan langsung. Alhamdulillah, lepas pengambilan Vivix terus rasa kurang sakit di perut dan cepat hilang.
Seksa tau nak pegang baby yang berat tu kalau sakit. Banyak pergerakan akan terbatas.Tapi nak tak nak kena bergerak juga walau sakit macam mana pun.

Saya juga syiorkan pada kawan yang juga bersalin secara czer. Untill now, saya masih consume Vivix ni sebab banyak sangat kelebihannya. saya tau saya masih memerlukan Vivix untuk luka dalaman dan yang penting untuk kecantikan juga. Vivix baiki sel-sel dalaman. Bila sel cantik, fungsi badan pun cantik. Sebab tu luka pun cepat baik sebab Vivix bertindak terhadap sel.

Jadi saya amat sarankan Vivix untuk mereka yang bersalin secara Czer..dan Vivix ni boleh juga untuk mereka yang menjalani apa-apa pembedahan untuk memastikan luka cepat baik. Baik juga untuk pudarkan parut akibat jahitan semasa pembedahan. Terbaik sungguh!

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Tuesday, 18 July 2017

Nyanyuk Boleh Diubati ? Nenek Tua Ini Dapat Kembali Mengingati Nama Ahli Keluarganya…

Hahaha ini semua nyanyuk, biasa orang tualah, tapi bebaru ni orang muda pun dah start nyanyuk. Satu sakit yang popular, Alzheimer, hooo nyanyuk nih, apa nak buat ? Ok takpa, ini ada cerita best.
Depa orang barat ni ada buat kajian. Biomarkers atau penanda nyanyuk ialah jumlah beta amyloid dalam otak nih. Hahhaha, beta amyloid ni kalau duduk tempat lain, ok je. Jangan duduk kat otak ok ? Habis neuron terganggu signal, macam kabel kpmputer terputus kabel ke hard drive yang menyimpan data.


Rasa ada dalam anggur. Hahhaa, anggur ni banyak kali sebut dalam quran. Hooo yeah. Ada VIVIX, nih power lagi dari reveratrol bak kata les wong. Hoo yeah. Ni ada cerita mat saleh ni, dia bagi mak dia makan, ok kot. Baguih kenal balik sedara mara dia. Cuba baca kat bawah nih…

This testimony was written by a business associate/personal friend’s husband and his sisters.
Our Mom had become bed-ridden, wore diapers and seldom recognized family or friends. We bathed, dressed, and fed her. She was diagnosed at the beginning of the worst stage of Alzheimer’s.

Mom was prescribed Aricept and slept for the next seven months. After that they prescribed Exelon, another three months of sleeping. Were Alzheimer drugs just meant to keep patients sedated? Then came Namenda, Mom became violently ill, lay in bed in pain and lost 30 pounds in less than 30 days.
We decided to stop all prescription medications and get her on a Shaklee supplement program to give her body the benefits of health. She took Vita-Lea Gold, Memory Optimizer, HerbLax, Energizing Soy Protein and Optiflora. Within a few weeks she started getting up on her own and showing improvements. Then Shaklee introduced a new product, Vivix.

After adding Vivix, Mom began to remember all of her children and other family members. She can brush her teeth, wash and dress herself and no longer wears diapers. She does the dishes and sweeps the patio. When we shop she has conversations with other people. She plays with her great grandchildren and now sings and recites many songs and rhymes she didn’t remember before. Her long term memory has returned, though not perfect, and at times has selective short term memory. Out of seven stages of Alzheimer’s, today Mom is only at stage 1-2.

A few times when we forgot to give her the supplements or when the Vivix wasn’t available she became listless and confused. Not only is that stressful for Mom, but it makes it very difficult for us as her caregivers. We now make sure to have an ample supply and it always travels with us.
Thankfully, Judy, Sandy and Bill K.

sumber :healthybodyhealthyhome

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Monday, 17 July 2017

3 Minggu Amalkan Petua Ini, Mak Anak 2 Kembali Cergas Bertenaga…

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX). TESTIMONI 16: WAN ZAINAB . [SAKIT DAN LENGUH-LENGUH BADAN HILANG SELEPAS AMALKAN VIVIX]


Assalamualaikum. Saya Wan Zainab Bt. Wan Muhammad berusia 29 tahun. Mempunyai 2 orang cahaya mata lelaki. Saya suri rumahtangga yang bekerja dari rumah. Saya merupakan ibu yang aktif dan sibuk dengan aktiviti luar

Selepas melahirkan anak kedua, saya mengalami masalah sakit pinggang, lenguh-lenguh, sakit belakang dan kerap letih. Situasi ini saya sedar sewaktu anak kedua berusia 7 bulan. Anak sulung pula jenis yang aktif. Tambahan pula sekarang anak kedua dah berusia 1 tahun. Adik dan abang sama-sama aktif.

Saya rasa hari-hari ingin diurut belakang badan. Memang rasa tak selesa bahagian belakang. Waktu tidur, saya alaskan bantal pada bahagian belakang. Selain sakit belakang, kaki juga sering sakit terutamanya pada bahagian buku lali. Suamilah yang selalu jadi tukang urut tak berbayar.

Sehinggakan saya rasa ingin jumpa doktor, risau jugak kalau bahagian belakang bermasalah.Takut slip disc atau lain-lain masalah. Tapi saya batalkan hasrat kerana ingin mencuba Vivix.

Jun 2016, promosi Vivix. Saya ambil peluang ini untuk consume Vivix. Alhamdulillah, 3 minggu amalkan Vivix, rasa sakit badan dah beransur hilang. Bangun pagi pun mudah je dan badan rasa lebih ringan daripada biasa. Sakit kaki dan tumit dah tiada.

September lepas, saya join marathon. Walaupun 3 KM, saya rasa bertenaga dan masa larian, saya tak rasa sakit perut (senak perut). Kebiasaannya kalau larian, sakit perut memang akan terasa. Sangat pelik! Saya tak mudah penat. Jatuh cinta pada Vivix!!

CARA NAK ORDER SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 – Sila hubungi saya, klik ke WHATSAPP untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya
Shazana (1123652)
Email: shazanamhdsobri@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-5241445
www.wasap.my/60125241445
COD area : Gombak, Tmn Melati, The ICON, AU, Setiawangsa, Wangsa Maju

Google+ Followers

Cuci Mata